Permalänk
Medlem

DIR-615 till DIR-615 trådlöst?

Nu har jag suttit i 6 timmar och slitit mitt icke nätverkskunnande hår. Kan som kan saker skriva en idiotsäker guide till mig? Jag tackar ödmjukast.

JAg sitter på en fastlina till en DIR-615 som körs med tråd till Datorn.
Sedan har jag en popcornhour A110 som jag skulle vilja komma åt via nätverket. Tyvärr måste det ske trådlöst. Hur gör jag då? köpte en till DIR-615 då de tydligen ska gå att köra som Accesspunkt. MEN HUR?

Läste i manualen:
• Disable UPnP™
• Disable DHCP
• Change the LAN IP address to an available address on your network. The LAN ports on the router cannot
accept a DHCP address from your other router.

gjort det. Sen då? antar att min Popcorn skulle ha fått ett IP på 192.168.0.xxx om det stod rätt till? Nu har den nått konstigt. =/

Visa signatur

MVH David

Permalänk

Du har inte kopplat ihop de med WAN porten på den andra?

Router LAN port -> Router 2 LAN port.

Permalänk

Ställ in den som en trådlös klient. Det du har gjort nu är om man ska köra med kabel.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Hedersmedlem

Hm, säker på att det finns stöd för detta i routern? Den måste ha stöd för antingen s.k trådlös brygga (bridged mode) eller klientläge (client mode) för att det skall fungera.

Jag har kollat både i datablad och senaste mjukvaran utan att finna någon information om stöd för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av electric_man:

Du har inte kopplat ihop de med WAN porten på den andra?

Router LAN port -> Router 2 LAN port.

Tanken var att köra trådlöst.

Skrivet av blomqvist:

Ställ in den som en trådlös klient. Det du har gjort nu är om man ska köra med kabel.

Så är det säkert=)
Det fungerar nämligen med kabel...

Skrivet av JJ:

Hm, säker på att det finns stöd för detta i routern? Den måste ha stöd för antingen s.k trådlös brygga (bridged mode) eller klientläge (client mode) för att det skall fungera.

Jag har kollat både i datablad och senaste mjukvaran utan att finna någon information om stöd för detta.

Tror det. Det står då wireless 802.11n 2.4 GHz access point på kartongen.

Visa signatur

MVH David

Permalänk
Medlem

Det går inte att göra den uppkopplingen med en DIR-615.

Du behöver en Accesspunkt som har stöd för bryggning med klientläge eller stöd att vara repeater.

Exempelvis en:
Techniclan WAR150GN

Permalänk
Medlem
Skrivet av X00L:

Det går inte att göra den uppkopplingen med en DIR-615.

Du behöver en Accesspunkt som har stöd för bryggning med klientläge eller stöd att vara repeater.

Exempelvis en:
Techniclan WAR150GN

OK. Behöver jag den utöver mina Routrar? Eller kan jag köra:
Datorn===tråd====> Router - - - - - trådlöst- - - >Accesspunkt====tråd====>Popcornhour

Eftersom jag köpt routern på Microshop så tänkte jag gå tillbaka med den dit och hämta ut en AP där. Funkar denna; TL-WA801ND

eller är det lättare att köra Dlink hela vägen? t.ex DAP-1360E

Visa signatur

MVH David

Permalänk
Medlem

Nu väcker jag tråden igen!
Fick detta att fungera enligt förra inlägget. tyvärr var min dir615 helt värdelös så jag var tvungen att köpa ny router. en Azus rt-n65u.

tyvärr råkade jag även tappa inställningarna på min ap TL-WA801ND. någon som kan hjälpa mig hitta tillbaka?

Visa signatur

MVH David

Permalänk
Medlem

Datorn===tråd====> Router (Azus rt-n65u) - - - - - trådlöst- - - >Accesspunkt(TL-WA801ND)====tråd====>Popcornhour

Visa signatur

MVH David