Permalänk
Medlem

många som vill till USA...ett helvete att få green card

jag i framtiden, är jag glad så är jag nöjd.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

#10487748

För dom som är intresserad.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

jag i framtiden, är jag glad så är jag nöjd.

Sunt

Permalänk

Mitt mål är att bli bäst i allt, men innan dess:
1. Klar med civ.ek utbildningen.
2. Arbeta på en arbetsplats jag trivs med som anställd alt. starta eget om möjligt.
3. Hitta en partner som förhoppningsvis orkar leva med mig livet ut.
4. Barn
Allt i en tidshorisont om 30 år (22), för att under resterande 30 år tillägna tiden åt att uppnå mitt slutgiltiga mål.

Permalänk
Medlem

Well, jag ska segla jorden runt!

Permalänk
Medlem

Så länge jag trivs med mitt liv är jag nöjd:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

jobba klart som au pair lära mig holländska flytande vilket jag e på god väg att ,lyckas med.
hitta en designskola
gå ut den
åka jorden runt för inspiration
söka jobb
starta eget
hitta man o skaffa barn

Permalänk

Flytta till göteborg, starta min egen datorbutik där jag säljer "custom"-byggda datorchassin och moddar/överklockar.
...

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Skrivet av Eadcruzher:

Flytta till göteborg, starta min egen datorbutik där jag säljer "custom"-byggda datorchassin och moddar/överklockar.
...

Jag hade den idén ett tag. Startade till och med upp ett företag. Men sen gick det aldrig längre än så och numera är jag lite tveksam på ifall det finns tillräckligt med pengar att hämta (så länge man inte får något grymt rykte eller så)...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

hmm.
1.flytta med sambon och hennes barn
2,skaffa barn med sambon
(dom 2 sakerna blir när jag har fått fast ekonomi)
3.dingar snart 200kg i bänken,så att börja tävla ligger inte så långt bort

sen vet jag inte faktiskt

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Funderar på att bli högskoleingenjör och bosätta mig antingen i Stockholm eller en stad Finland, typ Helsingfors.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Hoppas på: Kärleksfullt familjeliv med god ekonomi, samt möjligheter att ta upp hobbysnickrandet några nivåer.

Känns ouppnåeligt nu, men vafan.

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk

Jag börjar läsa till läkare i Lund nu om två veckor, så prioritet ett är att genomföra utbildningen så väl som möjligt.
Förhoppningsvis fortsätter vintervädret på samma underbara vis ett tag till, och då blir det massor av längdskidåkning.

När jag har blivit färdig med utbildningen hoppas jag givetvis få jobb, kanske kirurg är spännande?
Det vore också underbart att bilda familj med min älskade sambo, men frågan är om inte det får vänta fem år så att jag hinner plugga färdigt.

Jag är medveten om att läkarstudier tar upp mycket tid, men jag hoppas ändå att jag hinner fortsätta med gevärsskyttet på fritiden och träna/tävla relativt regelbundet. Jag har skjutit i nästan 15 år, så det vore trist att ge upp det.

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk

Att ta examen om 2½ år.
Sen tar man det som det kommer!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Min personliga framtid är ganska ointressant men...

...jag spenderar ganska mycket tid åt att studera/fundera över vår planets framtid. Förmodligen kommer en global ekonomisk kollaps inträffa inom en ganska snar framtid. Jag är ganska säker på att den tillväxt som krävs för att låna tillräckligt mycket nya pengar för att kunna betala räntorna på gamla lån uteblir på grund av brist på olja. Vi kommer även se andra effekter av en kontinuerligt sinande oljeproduktion. Världen kommer bli större igen, världens genomsnittliga levnadsstandard kommer sjunka, med mera. Det finns en risk för krig över sinande naturresurser mellan stora nationer när desperation infinner sig. Oljepriset är redan nu på väg mot en ny bubbla när ekonomin försöker återhämta sig. Förmodligen kommer vi se några till oljebubblor innan det ekonomiska systemet havererar totalt.

Längre in i framtiden ser jag växande predikament i form av brist på färskvatten, sinande matproduktion, skogsskövling (vi kommer skövla skog som bara den när andra energiformer inte räcker till), kollaps av fler och fler ekosystem, skador på infrastruktur pga klimatförändring med mera.

En del av mig hoppas att det går åt skogen för oss så snart som möjligt så att omfattningen av vår förstörelse inte hinner bli lika stor. Drastiskt? Kanske det, men det verkar som det bästa som skulle kunna hända om man tittar på helhetssituationen för vår stackars planet. Kanske är jag en aning opartisk och målar upp en något mörkare bild av verkligheten än vad som är fallet på grund av denna förhoppning. Av någon anledning är jordens vackra natur och biologiska mångfald något som känns väldigt viktig för mig, och det är rentutav deprimerande för mig hur vi giriga människor exploaterar allt vi rör vid till dess förintelse och därmed gräver vår egen grav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Min personliga framtid är ganska ointressant men...

...jag spenderar ganska mycket tid åt att studera/fundera över vår planets framtid. Förmodligen kommer en global ekonomisk kollaps inträffa inom en ganska snar framtid. Jag är ganska säker på att den tillväxt som krävs för att låna tillräckligt mycket nya pengar för att kunna betala räntorna på gamla lån uteblir på grund av brist på olja. Vi kommer även se andra effekter av en kontinuerligt sinande oljeproduktion. Världen kommer bli större igen, världens genomsnittliga levnadsstandard kommer sjunka, med mera. Det finns en risk för krig över sinande naturresurser mellan stora nationer när desperation infinner sig. Oljepriset är redan nu på väg mot en ny bubbla när ekonomin försöker återhämta sig. Förmodligen kommer vi se några till oljebubblor innan det ekonomiska systemet havererar totalt.

Längre in i framtiden ser jag växande predikament i form av brist på färskvatten, sinande matproduktion, skogsskövling (vi kommer skövla skog som bara den när andra energiformer inte räcker till), kollaps av fler och fler ekosystem, skador på infrastruktur pga klimatförändring med mera.

En del av mig hoppas att det går åt skogen för oss så snart som möjligt så att omfattningen av vår förstörelse inte hinner bli lika stor. Drastiskt? Kanske det, men det verkar som det bästa som skulle kunna hända om man tittar på helhetssituationen för vår stackars planet. Kanske är jag en aning opartisk och målar upp en något mörkare bild av verkligheten än vad som är fallet på grund av denna förhoppning. Av någon anledning är jordens vackra natur och biologiska mångfald något som känns väldigt viktig för mig, och det är rentutav deprimerande för mig hur vi giriga människor exploaterar allt vi rör vid till dess förintelse och därmed gräver vår egen grav.

Vi tänker i likande banor. Men det tråkiga med du (och jag) är att realismen gränsar till pessimism. Det är svårt att låta bli, men man måste samtidigt ha i åtanke att mänskligheten inte är helt oäven när det kommer till problemlösning. Om man drar det hela till sin spets så hoppas jag på att det är just girigheten som även är nyckeln till problemen. En kraschad världsekonomi, global svält och vattenbrist är inte särskilt ekonomiskt.

Permalänk
Skrivet av ChristofferC:

Min personliga framtid är ganska ointressant men...

...jag spenderar ganska mycket tid åt att studera/fundera över vår planets framtid. Förmodligen kommer en global ekonomisk kollaps inträffa inom en ganska snar framtid. Jag är ganska säker på att den tillväxt som krävs för att låna tillräckligt mycket nya pengar för att kunna betala räntorna på gamla lån uteblir på grund av brist på olja. Vi kommer även se andra effekter av en kontinuerligt sinande oljeproduktion. Världen kommer bli större igen, världens genomsnittliga levnadsstandard kommer sjunka, med mera. Det finns en risk för krig över sinande naturresurser mellan stora nationer när desperation infinner sig. Oljepriset är redan nu på väg mot en ny bubbla när ekonomin försöker återhämta sig. Förmodligen kommer vi se några till oljebubblor innan det ekonomiska systemet havererar totalt.

Längre in i framtiden ser jag växande predikament i form av brist på färskvatten, sinande matproduktion, skogsskövling (vi kommer skövla skog som bara den när andra energiformer inte räcker till), kollaps av fler och fler ekosystem, skador på infrastruktur pga klimatförändring med mera.

En del av mig hoppas att det går åt skogen för oss så snart som möjligt så att omfattningen av vår förstörelse inte hinner bli lika stor. Drastiskt? Kanske det, men det verkar som det bästa som skulle kunna hända om man tittar på helhetssituationen för vår stackars planet. Kanske är jag en aning opartisk och målar upp en något mörkare bild av verkligheten än vad som är fallet på grund av denna förhoppning. Av någon anledning är jordens vackra natur och biologiska mångfald något som känns väldigt viktig för mig, och det är rentutav deprimerande för mig hur vi giriga människor exploaterar allt vi rör vid till dess förintelse och därmed gräver vår egen grav.

Tragiskt framtidsbild förvisso, Men priserna kommer öka drastiskt i framtiden när alla har ungefär samma levnadsstanstard = mindre konsumtion = miljövänligare

Permalänk

Festa vidare och fortsätta på elektro i 6-7år till, kanske doktorera efter det i ytterligare 5år.
Sedan blir det till att jaga jobb, vill syssla med att utveckla datorhårdvara så silikon valley eller taiwan känns ju som ställen man kan jobba några år i alla fall. Vart det sedan bär av har jag såklart ingen aning om, leta upp någon söt rödtott och skaffa villa typ. ^^

Eller så blir jag alkoholiserad och lever i en sunkig lägenhet resten av livet.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Lämna in examensarbetet på fredag, presentera arbetet den 14e, hämta ut min civilingenjörsexamen inom maskinteknik.
Få ett häftigt jobb inom fordonsindustrin inom fordonsmodellering/simulering/testning i skåne eller utomlands.
Kröka och spendera vartenda jävla öre i 4-5 år.
Hitta en kvinna och slå mig ner när jag är runt 27-28.

Känns konstigt att vara i stort sett färdigutbildad och jag är bara 23.. GO LIFE!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Min personliga framtid är ganska ointressant men...

...jag spenderar ganska mycket tid åt att studera/fundera över vår planets framtid. Förmodligen kommer en global ekonomisk kollaps inträffa inom en ganska snar framtid. Jag är ganska säker på att den tillväxt som krävs för att låna tillräckligt mycket nya pengar för att kunna betala räntorna på gamla lån uteblir på grund av brist på olja. Vi kommer även se andra effekter av en kontinuerligt sinande oljeproduktion. Världen kommer bli större igen, världens genomsnittliga levnadsstandard kommer sjunka, med mera. Det finns en risk för krig över sinande naturresurser mellan stora nationer när desperation infinner sig. Oljepriset är redan nu på väg mot en ny bubbla när ekonomin försöker återhämta sig. Förmodligen kommer vi se några till oljebubblor innan det ekonomiska systemet havererar totalt.

Längre in i framtiden ser jag växande predikament i form av brist på färskvatten, sinande matproduktion, skogsskövling (vi kommer skövla skog som bara den när andra energiformer inte räcker till), kollaps av fler och fler ekosystem, skador på infrastruktur pga klimatförändring med mera.

En del av mig hoppas att det går åt skogen för oss så snart som möjligt så att omfattningen av vår förstörelse inte hinner bli lika stor. Drastiskt? Kanske det, men det verkar som det bästa som skulle kunna hända om man tittar på helhetssituationen för vår stackars planet. Kanske är jag en aning opartisk och målar upp en något mörkare bild av verkligheten än vad som är fallet på grund av denna förhoppning. Av någon anledning är jordens vackra natur och biologiska mångfald något som känns väldigt viktig för mig, och det är rentutav deprimerande för mig hur vi giriga människor exploaterar allt vi rör vid till dess förintelse och därmed gräver vår egen grav.

färskvattenbrist?!. miljöpartiet kan lura i en mycket med färskvatten brist är nog inget stort hot i detta landet, sedan så är processen att avsalta vatten inte speciellt dyr, det ända som krävs är en värmekälla som håller 80 grader och det finns det gott om.

OnTopic: ska bli klar med min utbildning och sedan förhoppningsvis jobba till sjöss x antal år(och betäcka kvinnor i varje hamn)

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=IpOLuymCsSI
(Lite go country...)

Leva i nuet
Finnas där för mina 3 barn samt fru
Satsa på arbetet
Sluta äta så jävla mycket skräpmat

Allt handlar om balans, be a man on a tractor...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Ska väl oxå inflika att det skulle vara himmla trevligt om man tog sig till Roswell, USA inom en snar framtid. Och fick besöka den berömda "black box". Men i övrigt, få chansen att åka till Roswell.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Den mest troliga framtiden skulle väl vara att klara sig igenom mitt program för att sedan börja leta jobb. Sluta upp på nåt halvkasst ställe där man inte riktigt trivs och spendera livet med att jobba ihop till mat/boende och att betala tillbaks studielån.
En lite gladare framtid skulle vara att verkligen ta tag i mitt intresse för bild och grafik och lyckas få ett jobb inom det som jag trivs med. Skaffa tjej, boende och ungar. Dö gammal och ihop med kärringen som man lyckats hålla ihop det med ;).
Just nu hade jag nöjt mig gott med en skysst flickvän. Livet börjar kännas lite ensamt trots att man bor ihop med kompisar.

Permalänk
Skrivet av MrSkudd:

färskvattenbrist?!. miljöpartiet kan lura i en mycket med färskvatten brist är nog inget stort hot i detta landet, sedan så är processen att avsalta vatten inte speciellt dyr, det ända som krävs är en värmekälla som håller 80 grader och det finns det gott om.

OnTopic: ska bli klar med min utbildning och sedan förhoppningsvis jobba till sjöss x antal år(och betäcka kvinnor i varje hamn)

Processen att avsalta vatten blir dyr när man behöver avsalta såna extrema mängder vatten som går åt, inte minst vatten till jordbruket.

Så sötvattenbrist är ett hot och vi har haft vattenbrist flera somrar där lantbrukare inte har fått bevattna sina grödor p.g.a. för låg grundvattennivå. Då ska man tänka på att vi tillhör en av de rikaste sötvattenländerna och man kan lätt inse att detta är ett reellt problem.
*edit*
Ordet färskvatten tycker jag är missvisande i detta sammanhang.

*edit2*
Vattenbristen beror dock på flera orsaker(klimatet, miljöförstöringen av det som vi har m.m), kan hända att vi i framtiden får mer ostadigt tropisk klimat vilket har andra nackdelar.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Komma in i Area 51. Levande.

Permalänk
Medlem

Min framtid är väl att jag förr eller senare, på ett eller annat vis, dör. Vad som händer tiden innan dess är dock ett mysterium och några specifika önskedrömmar har jag faktiskt inte

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Processen att avsalta vatten blir dyr när man behöver avsalta såna extrema mängder vatten som går åt, inte minst vatten till jordbruket.

Så sötvattenbrist är ett hot och vi har haft vattenbrist flera somrar där lantbrukare inte har fått bevattna sina grödor p.g.a. för låg grundvattennivå. Då ska man tänka på att vi tillhör en av de rikaste sötvattenländerna och man kan lätt inse att detta är ett reellt problem.
*edit*
Ordet färskvatten tycker jag är missvisande i detta sammanhang.

*edit2*
Vattenbristen beror dock på flera orsaker(klimatet, miljöförstöringen av det som vi har m.m), kan hända att vi i framtiden får mer ostadigt tropisk klimat vilket har andra nackdelar.

när du skriver VI menar du vi i Sverige eller vi på jorden. för jag hittar inget om att "jordbrukarna får inte vattna sina åkrar" i Sverige. så länka den gärna faktan

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Gå klart utbildning och börja jobba i finansbranschen och tjäna pengar som spenderas på sportbilar, klockor och teknik, allt detta medan man bygger en familj med tjejen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av MrSkudd:

när du skriver VI menar du vi i Sverige eller vi på jorden. för jag hittar inget om att "jordbrukarna får inte vattna sina åkrar" i Sverige. så länka den gärna faktan

Googla på bevattningsförbud.
T.ex: http://www.dn.se/nyheter/sverige/torrt-vader-skadar-bar-och-s...
Därför bedömer man nu att bevattningsuttag inte kan göras utan tillstånd från miljödomstol.

– Förbudet gäller framför allt lantbrukare, vid golfbanor och andra som tar vatten ur åar och bäckar. Alltså inte för de som har kommunalt dricksvatten.

Lite information om lagar kring bevattning, http://www.lansstyrelsen.se/gotland/amnen/vatten/bevattning.h...
Man måste t.o.m. ta hänsyn till att andra kanske vill ta vatten från ens mark(servitut, alltså de har en brunn på ens mark emot ens vilja) och då måste vara sparsam. Just detta med nyttjanderätt och man ska ta hänsyn till andra människor utan att få något tillbaka skapar många konflikter på landet. (folk ska ha och ha, de ställer dessutom krav och man ska anpassa sig så att de får bättre saker från en utan att betala något)

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artike...
På vissa håll är vattennivån så låg att bevattning inte ens får ske med tillstånd.

Nå rent praktisk inom jordbruket så är kostnaden att transportera vattnet som är det stora problemet i torrperioderna, där såklart högre vattennivå i närliggande åar gör det mycket mer ekonomisk försvarbart.

2008 var ett sådant år som de tjatade på radion om torkan om jag minns rätt och det finns lantbrukare som bröt mot bevattningsförbjudet och folk anmälde. (hörde inget mer om det därefter)

*edit*
Dessa problem i sverige handlar dock främst om att inte förorena de vattennivåer som vi har, samt att inte påverka klimatet så vi får mindre regn. (vilket vi väl snarare gör motsatsen om jag har fattat rätt)
Att spara på vatten under torrperioder så självklart ska man göra det.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".