Bygger en egen dator och kan behöva råd

Permalänk

Bygger en egen dator och kan behöva råd

Hej jag tänkte bygga en ny dator.

Det ska vara en speldator och den ska klara bad company 2 och black ops, även vill jag att den ska klara framtida spel som kan tänkas komma ut.

Som många vet kommer den nya sand bridge ut och jag kollade lite om den men eftersom priset var så dyrt, där de tror att priset kommer vara på 2900 kr, så har jag helt enkelt inte råd.

Jag har 1000kr att spräcka, men de delarna jag tog ihop blev 9445, tror inte jag behöver bättre delar.
Men jag skulle ändå behöva råd. Jag kör på AMD och inte intel, eftersom den enkla saken är att AMD är billigare. Även om inte AMD har kommit upp till samma nivå som Intel.

Det jag har satt ihop: http://www.inet.se/kundvagn/visa/53146

och om inte länken funkar här är delarna:

Asus Crosshair IV Formula
500GB Western Digital Caviar Black SATA II
AMD Phenom2 X6 1090T 3,2GHz BE
Corsair 4GB (1x4096MB) 1600MHz VENGEANCE
XFX Radeon HD6870 1GB
Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare
Cooler Master HAF 912 Plus Cooler Master HAF 912 Plus
Corsair TX 650W 80+ Corsair TX 650W 80+
Samsung SH-S223C 22X DL Svart

är det något mer jag behöver?
Är det saker som inte är kompatibla här?
för och nackdelar?

Jag är dock inte så kräsen av ljudet datorn gör ifrån sig, det kan bli fixad någon annan gång.

Tänkte även skaffa Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1850rpm eller ska man satsa på den som går i 1150 rpm? För så jag ser det är 1850 rpm bättre och de som väljer 1150 rpm är bara för att det inte ska låta så mycket. Men skriv era tankar och funderingar.

// hjälpen är uppskattad m.v.h jesper

Permalänk
Inaktiv

Fel forum
Borde postas i Stationära Datorer -> Köpråd.

Permalänk

oj, såg jag inte. Tackar

Permalänk

Jag tycker moderkortet och minnena ser onödigt dyra ut. Kanske du kan hitta något billigare som ändå uppfyller dina krav. Fractal design define är ett tystare och (beroende på smak) snyggare chassi. Köpter du ett sånt så behöver du inte greja på med fläktar senare.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Jag tycker moderkortet och minnena ser onödigt dyra ut. Kanske du kan hitta något billigare som ändå uppfyller dina krav. Fractal design define är ett tystare och (beroende på smak) snyggare chassi. Köpter du ett sånt så behöver du inte greja på med fläktar senare.

Ja där har du rätt den går ju ner med några kronor där.