Projekt P.O.I.Z | Brought to you by Poizonslug

Permalänk
Medlem

Projekt P.O.I.Z | Brought to you by Poizonslug

Detta projekt består i följande moment.

  • Montera Ett R3 Fractal Design Chassi med moderkort, CPU, GPU, Minnen, HDD's(Basics)

  • Färga fläktarna.

  • Montera akrylglas på sidan så att man får en överblick över komponenterna även när chassit är stängt.

  • Spraymåla med stencil på toppen/fronten eller sidoglaset(som ska moddas dit)

  • Sleeva om mitt vx550W Corsair

  • Färga om(Spray) pci'baysen samt 3,25 baysen

  • Sleeva alla knappar till power och reset knappen osv.

  • Montera blå led-tejp på taket inuti chassit för att få en bra lyskälla till komponenterna.

  • Köpa sprayfärg, akrylglas samt ledtejp på caseking. Sen ska jag köpa en gummilist till utskärningen samt dubbelhäftande supertejp som ska hålla upp akrylglaset från chilled pc.

-----Färgschema-----

Mörkblå/ljusblå sleeve sen svart Sleeving.(Blå, svarta och vita krympslangar ska användas)
Har hittat en blå färg på caseking som kommer passa till pci baysen och fläktarna. Alla komponenter är blåa eller har en neutral färg.(vit/svart)

Allt ovan är mina tankegångar såhär långt. Kom gärna med konstruktiv kritik/förslag till projektet.

Projektet påbörjat, delar påväg.

---MVH Poiz---

Permalänk
Proffsmoddare

Ska du köra på mörkblå så skulle jag råda dig att använda MDPC-X sleeve. Och att ha "fixa sponsor till vattenkylning" med i din inköpslista känns lite oseriöst. Men lycka till med det.

Råder dig och alla andra att läsa det här blogginlägget samt den här guiden innan ni ens nämner ordet sponsor.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ska du köra på mörkblå så skulle jag råda dig att använda MDPC-X sleeve. Och att ha "fixa sponsor till vattenkylning" med i din inköpslista känns lite oseriöst. Men lycka till med det.

Råder dig och alla andra att läsa det här blogginlägget samt den här guiden innan ni ens nämner ordet sponsor.

Okej ska kolla på det

EDIT: jag förstår dina tankar runt sponsring och jag kan inte göra mycket mer än att hålla med dig, men jag ska iaf göra detta projekt på ett bra sätt och se hur långt jag kommer på det jag har, min inkomst kanske inte är den bästa till den här hobbyn men allt utom vattenkylningen och ett nytt agg är relativt billigt.

Permalänk

Använd riktig spray färg om du ska måla och inge Montana!
Motip, Hagmans är bra grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Använd riktig spray färg om du ska måla och inge Montana!
Motip, Hagmans är bra grejer.

Thanx

Permalänk
Medlem

skaaal följas lol

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Poiz:

Okej ska kolla på det

EDIT: jag förstår dina tankar runt sponsring och jag kan inte göra mycket mer än att hålla med dig, men jag ska iaf göra detta projekt på ett bra sätt och se hur långt jag kommer på det jag har, min inkomst kanske inte är den bästa till den här hobbyn men allt utom vattenkylningen och ett nytt agg är relativt billigt.

Försöka duger. I'm just trying to help you out bro!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Får se när detta sparkar igång då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Får se när detta sparkar igång då

Jo det blir ju förhoppningsvis snart :), synda att genesis stängdes ner, såg awesome ut, lycka till med rättsprocessen. Ska hålla tankarna hos dig :3

Permalänk
Medlem

Update.

Typ den här "mörkblå" färgen till fläktarna samt PCI bays och 3,25 Trays

Permalänk
Medlem

Nu har jag tagit lite bilder på nätagget, samt pillat lite med det, ska nog beställa sleeve i veckan så jag har något och pilla med medans jag väntar på cashflow^^

http://www.sweclockers.com/galleri/6571-pill-pa-natagget-proj... <-------------------mycket ögongodis(oh lawd he likes photoshop)

Permalänk
Skrivet av Poiz:

Nu har jag tagit lite bilder på nätagget, samt pillat lite med det, ska nog beställa sleeve i veckan så jag har något och pilla med medans jag väntar på cashflow^^

http://www.sweclockers.com/galleri/6571-pill-pa-natagget-proj... <-------------------mycket ögongodis(oh lawd he likes photoshop)

Kändes inte alls seriöst utan mer blaj i ps. Se till att komma med något konkret, folk vill inte se ett nätagg moddat i ps, eller att du dricker cola och har en led tv.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Kändes inte alls seriöst utan mer blaj i ps. Se till att komma med något konkret, folk vill inte se ett nätagg moddat i ps, eller att du dricker cola och har en led tv.

För tillfället så bryr jag mig inte direkt om folks åsikter men jag ska försöka se detta som ett försök till "konstruktiv kritik", Jag gillar ögongodis och har mycket tid över, Autoexponering och gula färger tror jag inte du skulle tycka vara bättre än ps'at

PS. Folk älskar cola och LED tv's

Permalänk
Inaktiv

Jag håller tyvärr med DasBoot_swe, bilderna tillför inget.
Lägg upp lite bilder när du har sleevat det istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Jag håller tyvärr med DasBoot_swe, bilderna tillför inget.
Lägg upp lite bilder när du har sleevat det istället.

Will do

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poiz:

PS. Folk älskar cola och LED tv's

Möjligen att dricka och titta på. Inte kartonger...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Möjligen att dricka och titta på. Inte kartonger...

sant

Permalänk
Medlem

Tänkte besätta sleeve idag men kom fram till att jag väntar på att djungelapa får in sin mörkblå färg igen, ska beställa 40 meter och det kostar hälften så mycket från djungelapa, vet dock inte om mdpc-x sleve är DUBBELT så bra (20 meter svart - 20 meter mörkblått)

Permalänk
Medlem

Tagit bort 3 av 4 sata kontaker på en rad, kommer bara behöva en, räcker det att sätta heatshrinks över den "exponerade" metallen för att göra kretsen säker?

Permalänk
Medlem

Hm, det var ett tag sen jag hade ellära i skolan men jag skulle nog helst isolera varje exponerad metallbit var för sig så att inget kortsluts ... Kanske inte behövs men man kan aldrig vara för säker - och hur mycket jobb krävs egentligen liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Hm, det var ett tag sen jag hade ellära i skolan men jag skulle nog helst isolera varje exponerad metallbit var för sig så att inget kortsluts ... Kanske inte behövs men man kan aldrig vara för säker - och hur mycket jobb krävs egentligen liksom?

aah jag ska sätta EN heatshrink på varje, men de är ju gjorda av gummi. Jävligt dålig på det där, får googla: leder gummi ström :3

Permalänk
Skrivet av Poiz:

aah jag ska sätta EN heatshrink på varje, men de är ju gjorda av gummi. Jävligt dålig på det där, får googla: leder gummi ström :3

Kan berätta för dig att gummi inte leder ström och att heatshrink är till för att isolera kablar.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Inaktiv

Kör lite eltejp runt de exponerade bitarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Kan berätta för dig att gummi inte leder ström och att heatshrink är till för att isolera kablar.

Thanx<3

Permalänk
Medlem

Får en känsla av att detta kommer bli nästan hela swec modd eftersom alla tillför något ^^

Permalänk
Medlem

Känner att jag måste följa det här.
Lycka till med bygget!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mipp3:

Får en känsla av att detta kommer bli nästan hela swec modd eftersom alla tillför något ^^

förstår nästan hur du menar utveckla gärna^^

Skrivet av KKay:

Känner att jag måste följa det här.
Lycka till med bygget!

tack C:

Permalänk
Medlem

Detta ska bli kul att följa c:

Permalänk
Medlem

Beställt 40 meter sleeve i 3 Olika färger, Vilka blir en liten överraskning
(uppdaterade inköpslistan på inet med http://www.inet.se/kundvagn/visa/90102/v6)

Permalänk
Medlem

Kommenterar för att hitta tillbaks. Vill se hur fönstret blir då jag har ett R2.

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM