Permalänk

Bästa prestanda för 7500:-?

Vilken laptop är den bästa prestandamässigt som man kan få för max 7500:-?

Samt, vilken laptop är den bästa prestandamässigt som man kan få för upp till 5000:-?

(Storlek spelar ingen roll.)

Mvh Walter0523

Permalänk

Glömde skriva att det var tänkt för spelande.

Permalänk

Processor:
Intel Core i5 450M 2,4GHz
Main Memory:
4GB DDR3 1066MHz
Display:
17,3", HD (1600 x 900) LED
Video Graphics & Memory:
Nvidia Gefore GT335 med 1024MB
Hard Drive:
SATA 640gB (2 x 320GB) , 5400RPM
Optical Drive:
12.7"mm, 8X Super Multi with DL
Operating System:
Orginal Windows 7 Home Premium 64bit
Card Reader:
3-in-1: SD, MMC & MS
Video Camera:
2 megapixel web camera (Fixed type)
LAN:
On board 10/100/1000
WLAN:
802.11 BGN + Bluetooth
Keyboard:
348mm size med numerisk keypad
Battery Pack & Life:
6cell, 4400mAh
Dimensioner (BxDxH):
420 × 39 × 284 mm
Vikt:
3.4 kg

En ASUS N73JN för 5,500:-, bra deal?

Permalänk

Väldigt bra deal, är det en butik eller begagnad?

Permalänk
Skrivet av Andy Mcdee:

Väldigt bra deal, är det en butik eller begagnad?

Butik, rekonditionerad dator 6 månaders garanti. Så den är som ny!

Permalänk

Jag kan väl som inte få bättre prestanda för max 7500:-? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walter0523:

Jag kan väl som inte få bättre prestanda för max 7500:-? Eller?

Tveksamt men du får antagligen mycket sämre prestanda/pris

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Tveksamt men du får antagligen mycket sämre prestanda/pris

Så du tycker jag ska köpa den?

Permalänk

Skön data för 5,500 Finns det flera att beställa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walter0523:

Så du tycker jag ska köpa den?

Om du nu ska ha en laptop^^

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Om du nu ska ha en laptop^^

Det vart en laptop efter alla om och men, det vart en ASUS N73JN. Första bärbara datorn jag skaffat, någonsin.

Skrivet av Kalle1995:

Skön data för 5,500 Finns det flera att beställa?

Det gör det nog Här har du länk: Asus N73JN

Det vart totalt 5618:- med frakt + postförskott.

Permalänk
Medlem

Det var förbannat bra pris må jag säga...Synd det kom en bil ivägen....

Vet man hur stort lager av dessa han har...*vill nog ha en, fast sen*

Permalänk
Skrivet av Hydraul:

Det var förbannat bra pris må jag säga...Synd det kom en bil ivägen....

Vet man hur stort lager av dessa han har...*vill nog ha en, fast sen*

Deras utbud ändras ofta måste jag säga faktiskt. Jag ville köpa en annan därifrån tidigare men dagen jag skulle köpa den var den och många andra borta.

Efter det så kollade jag deras sida varje dag tills nu, det tog ca en till två veckor innan det kom in nya datorer, men då var det ju också över jul & nyår, så jag vet inte hur ofta det ändras egentligen, men det känns som om det är ofta.

Att du väntar är ju också bra på sitt sätt då teknik bara går framåt hela tiden!

En annan må ha gjort ett kap (kanske) fast jag vart osäker då jag läste detta, fast jag chansade ändå. Jag får hoppas att det går vägen helt enkelt.

Sörj icket! Jag åker runt i en sketen Volvo 850 från 92. Du och andra sidan har en ny Mitsubishi så det jämnar ut sig.

Erkänn det är din, som du köpte.

Permalänk
Skrivet av Walter0523:

Det vart en laptop efter alla om och men, det vart en ASUS N73JN. Första bärbara datorn jag skaffat, någonsin.

Det gör det nog Här har du länk: Asus N73JN

Det vart totalt 5618:- med frakt + postförskott.

Gott Gillar datan redan, tänker på att köpa en

Jag brukar köra mycket fifa, kan man det med Nvidia Gefore GT335 med 1024MB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalle1995:

Gott Gillar datan redan, tänker på att köpa en

Jag brukar köra mycket fifa, kan man det med Nvidia Gefore GT335 med 1024MB?

Ta en titt på http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-335M.24060.0.h...
Där ser du olika värden för olika spel. Fifa går således att spela.

Permalänk
Skrivet av Kalle1995:

Gott Gillar datan redan, tänker på att köpa en

Jag brukar köra mycket fifa, kan man det med Nvidia Gefore GT335 med 1024MB?

Enligt Notebookcheck kan du spela fifa 11 på High detail med det kortet, fast då använde dom ett system med: Intel Core i7 720QM 1.6GHz
GeForce GT 335M (450MHz), 1024MB (790MHz) GDDR3, ForceWare 189.16
4096MB RAM.

Så du borde kunna köra det på Medium i alla fall, tror jag...

Permalänk
Skrivet av Walter0523:

Enligt Notebookcheck kan du spela fifa 11 på High detail med det kortet, fast då använde dom ett system med: Intel Core i7 720QM 1.6GHz
GeForce GT 335M (450MHz), 1024MB (790MHz) GDDR3, ForceWare 189.16
4096MB RAM.

Så du borde kunna köra det på Medium i alla fall, tror jag...

Hmm, medium är det bra? jag har alltid haft xbox, så jag är kass på datorer men jag gillar fifa hehe
Du verkar va bra på detta, va rekommenderar du för grafikkort till fifa 11?

Permalänk
Skrivet av Kalle1995:

Hmm, medium är det bra? jag har alltid haft xbox, så jag är kass på datorer men jag gillar fifa hehe
Du verkar va bra på detta, va rekommenderar du för grafikkort till fifa 11?

Jo jag antar att du minst kan köra det på medium enligt den tabellen då.

Har du bara en tillräckligt bra processor så ska detta grafikkort klara Fifa 11 på High, lätt.

Permalänk
Medlem

GT335 är väl inte världens bästa grafikkort för spel direkt. Om du ska spela med datorn kan du nog hitta en med mycket bättre prestanda om budgeten är 7500:-

Vilken dator det får bli lämnar över till andra, men säker på att det finns bättre alternativ, även om datorn såg fin ut i övrigt.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Skrivet av Gling:

GT335 är väl inte världens bästa grafikkort för spel direkt. Om du ska spela med datorn kan du nog hitta en med mycket bättre prestanda om budgeten är 7500:-

Att säga att man kan hitta en mycket bättre dator för max 7500:- som budget och sedan inte föreslå något anser jag som svammel!

Jag hittade en Acer tidigare på Webhallen för 6750:- (exkl frakt) som utgick ur lager igår.

Acer Aspire 5745G-5454G64Bn - Core i5 450M / 4GB / 640GB / 15.6" LED / GF GT330M / Blu-ray / Win 7 H

Asusen och Acern är i princip samma dator, bara det att Asusen har snäppet bättre grafikkort, vilket gör den lite bättre.

Men föreslå gärna vad man kan få för bärbar för 7500:- inkl frakt som knäcker Asusen. Jag är nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walter0523:

Att säga att man kan hitta en mycket bättre dator för max 7500:- som budget och sedan inte föreslå något anser jag som svammel!

Jag hittade en Acer tidigare på Webhallen för 6750:- (exkl frakt) som utgick ur lager igår.

Acer Aspire 5745G-5454G64Bn - Core i5 450M / 4GB / 640GB / 15.6" LED / GF GT330M / Blu-ray / Win 7 H

Asusen och Acern är i princip samma dator, bara det att Asusen har snäppet bättre grafikkort, vilket gör den lite bättre.

Men föreslå gärna vad man kan få för bärbar för 7500:- inkl frakt som knäcker Asusen. Jag är nyfiken.

Fel av mig. Inte mycket bättre. Dessutom verkar alla datorer försvunnit som jag tänker på
Kanske var några bättre erbjudanden under rean...

Och laptops med 4650/4670 har ju funnits i över ett år i prisklassen 5000-7000kr, så jag trodde att det hade hänt någonting på den fronten. Jag hade visst fel och ber om ursäkt.

Men står fast att ett GT335 inte är någon höjdare att gamea med. Eller ja, beror ju såklart på vilka spel man tänkt köra men det är ju långt ifrån en "gamingdator".

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av Gling:

Men står fast att ett GT335 inte är någon höjdare att gamea med. Eller ja, beror ju såklart på vilka spel man tänkt köra men det är ju långt ifrån en "gamingdator".

Äsch då, finns inget att be om ursäkt för, ta det inte personligt.

Jo, det må vara mer av ett multimediakort men det går fortfarande spela med, om än det inte blir på högsta detaljnivå. Enligt notebookcheck ska GPUn vara tillräcklig för alla spel 2010 (och det är ju nu förra året ).

Datorn är ju trots allt tagen ur ASUS multimediaserie så pure gaming är det ju inte precis, men den räcker gott och väl för mig då jag nästan bara spelar Lineage II. Kan jag spela andra spel än det på datorn, av lite nyare datum är ju det bara en bonus!

Permalänk
Medlem

Alltså Walter, tycker inte om när folk fotar min bil utan min tillåtelse, jag parkerade lite hastigt för en snabb tur med min lilla eka bakom bara !!

För övrigt 50/50 om ett köp på elgreen lockar...Men den dagen den sorgen...=/