MX vs ATV laggar fram

Permalänk

MX vs ATV laggar fram

Jag har börjat spela MX vs ATV Reflex men det bara hackar fram när man kör så jag kollade om min dator skulle kunna klara det och min dator skulle vara "snabb" stod där. Så jag undrar vad felet kan vara? Det såg ut så här på "Can you run it"
http://data.fuskbugg.se/dipdip/cyri.png
tacksam för snabb hjälp

Permalänk
Medlem

Det där säger egentligen inte ett dugg...
Mer detaljerad info om din dator vore bättre

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+
Minne: 3 GB RAM
Grafikkort: ATI Radeon HD 2400 PRO
Hårddisk: 500 gb
Moderkort: asus m2n68-la
OS: Windows 7 Ultimate

Permalänk

Beror väl på vilka grafik inställningar du kör på?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

jag hittar inget ställa som man kan ändra det på? (asså om du menar i mx vs atv)

Permalänk
Medlem

Grafikkortet du har är väldigt svagt, övriga saker är helt okej, så jag skulle nog gissa att ditt problem ligger i grafikkortet..finns ju tyvärr sådana kort med gddr2 på och enbart 256mb så det kan som sagt bero totalt på det..ladda ner gpu-z och kör det programmet, ta en skärmdump o lägg sen upp så vi kan se..för processor och mängd minne är bra nog

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

jag vet att min dator inte är på topp men nu vill våren så ska det inhandlas en helt ny dator
btw när jag tar den skärmdumpen, så måste jag ju tappa ner mx vs atv och då kräver det ju inte lika mycket grafik längre. och sen när jag tar skärm dumpen så ska jag ha den "startsidan" uppe va? där man ser clocken och allt det?

Permalänk
Medlem

gpu-z är bara för att se vilken mängd och typ av minne du har på grafikkortet, spelet behöver inte vara igång alls^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Permalänk
Medlem

Visste inte ens att det här spelet hade kommit till PC. Anyways så verkar det var en uselt optimerad konsollport och såg att det hade kommit nån patch, du får väl ta hem den och testa sen.

Har du senaste drivrutinerna till grafikkortet? Går komponenterna svalt? ingen överhettning?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av svantessonn:

jag hittar inget ställa som man kan ändra det på? (asså om du menar i mx vs atv)

Då antar jag att du har laddat ner det? Det laggar även för mej ibland (sign)

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Jag har precis uppdaterat kortet men jag såg nu att kortet ligger på runt 55 grader och det är väl ganska varmt. Sen är fläkten på 29 % och jag vet inte vilket program man ska ladda ner för att göra så att fläkten snurrar snabbare?

Permalänk
Skrivet av 1337manne:

Då antar jag att du har laddat ner det? Det laggar även för mej ibland (sign)

jag har laddat ner det och spelar det men det hackar HELA tiden så det går inte att köra normalt.

Permalänk
Medlem

Ditt grafikkort har bara 256mb grafikminne plus långsam minnessort också....köp upp dig till ett bättre grafikkort så kommer det funka fint!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

Då antar jag att du har laddat ner det? Det laggar även för mej ibland (sign)

-----------
Seriöst, laggar det med din specs?..gtx465 och en i7?...tyder ju då på att spelet är uselt optimerat dessutom

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

-----------
Seriöst, laggar det med din specs?..gtx465 och en i7?...tyder ju då på att spelet är uselt optimerat dessutom

Japp det gör det, skulle tro att det är lite havlt skit dåligt optimerat till PC.

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

men eftersom att mitt grafik kort är ganska varmt, vilket program kan man ladda ner för att göra så att fläkten snurrar snabbare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svantessonn:

men eftersom att mitt grafik kort är ganska varmt, vilket program kan man ladda ner för att göra så att fläkten snurrar snabbare?

55 grader är väl inte så farligt?

Fläkthastigheten kan du ändra i MSI Afterburner

Permalänk
Skrivet av Fjedjick:

55 grader är väl inte så farligt?

Fläkthastigheten kan du ändra i MSI Afterburner

men om jag säker den till kanske 40 grader, kan det finnas en risk att det inta laggar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svantessonn:

men om jag säker den till kanske 40 grader, kan det finnas en risk att det inta laggar då?

----------------
Börjar inte påverka din hastighet på grafikkortet förrän det överstiger en bit över 100 grader så det är inte problemet..problemet är som sagt dåligt optimerat spel i kombination med ett uruselt grafikkort prestandamässigt ^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Kan säga att datorn i sign inte orkar köra full grafik i tävlingar helt utan lagg, utan det finns lite små-hack ibland.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk

så dvs min dator klarar inte att spela det

Permalänk
Skrivet av Mr. Prudo:

Kan säga att datorn i sign inte orkar köra full grafik i tävlingar helt utan lagg, utan det finns lite små-hack ibland.

Skulle tro att spelet är väldigt dåligt opitmerat för PC.

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Jag ska köpa XFX Radeon HD5770 av en kompis nästa helg, kommer det fungera bättre då eller?

Permalänk
Skrivet av svantessonn:

Jag ska köpa XFX Radeon HD5770 av en kompis nästa helg, kommer det fungera bättre då eller?

Antagligen.

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.