Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Lagom mycket whine ....-.-

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Lagom mycket whine ....-.-

Var helt inställd på att vi skulle vinna. Jag börjar matchen kanonstarkt med att äga ut Arachna på lanen. Jag dödar inte henne någon gång men jag är högre lvl än henne och hon hade i stort sett inga creepkills och jag denyade i stort sett alls. Ändå lyckades vi förlora på något konstigt sätt...

Höll på att hända förut idag också, jämnt gamet men efter 40 minuter tog vi mid och top lane så vi hade supercreeps. Sedan började dom totaläga oss, dom fick genocide på oss tre gånger i rad och vi vann på tur att dom missade att våra creeps pushade och vann åt oss Hade creepsen inte pushat så hade vi förlorat den matchen efter att ha haft två av deras lanes nere i nästan en kvart :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

I matchmaking. Man hamnar med 4 personer från en clan och möter pubs. En i motståndarlaget leavar.
Jag är BH och går mid och när jag totaläger arachna mid med 60 denies första 15 minuterna. Sidolanesen går dåligt. Dom börjar äga oss mer och mer, klanen suger skit. Ingen av dom köpte wards eller courier trots att vi hade Plague i laget som, vad jag förstått, är wardho.
Slutar med att vi förlorar 5v4 och vi har 4 teammates och en random (jag) mot 4 pubs....

BH? Där är ju problemet, en värdelös midhero (eller bara värdelös hero totalt) som inte skalar bra och från vad det låter så gankade du inte heller?
Sen eftersom Arachna mid var så kass att han förlorade mot BH så förstår ja inte hur du inte kunde döda killen? bara sätt ulti på han å döda så fort du e lvl6, helt ofarligt eftersom han enligt dig var underlevlad..
Samt även om du har så bra farm som du säger så varför inte köpa ett par wards själv? Ett billigt pris för att vinna istället för att förlora ett spel
Även fast Plauge kanske "ska" köpa wardsen så kan du inte anta detta i ett pub (framförallt inte en lägre, vet inte var du ligger?) Ett bra sätt att få randoms att köpa wards är annars just att köpa några själv oavsett vad man spelar och sedan fråga om de kan köpa ett par lite senare, då har du gjort samma uppoffring som de måste..
Men för att en BH ska ens nästan funka så måste du ganka VARJE gång din ulti är uppe, helst den lane som hade problem som du sa.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Skönt med lite Honcast igår igen, kände att jag började få abstinens där mot slutet och fick t.o.m. övergå till lite SC2 casts (HD- och Huskeystarcraft på tuben) för att få min VOD fix

Skrivet av Frantz3n:

Fan vad skönt att äntligen fått min svenska flagga...

Ska nu ha scorpion magnus... så jävla cool!

Vet inte vad jag ska spara till än, funderar på "gay rösten" för att störa folk ännu mer vid smackdowns
Fast den kostar ju en del.. Annars e ju pirat flint lite het

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Gud känner att det var länge sen jag spelade det här. Slutade spela när mina IRL-kompisar slutade.

Spelade i ett tournament i betan. Det var ett lag som hoppade ut, och eftersom det var min klanledare som höll i turneringen fick några till vara med.
Vi skapade nya accs och skapade klanen "DIVA", jag spelade som DollyParton t.ex.
Var riktigt roligt, bara att vi förlorade efter 25 min. Spelade mot ett top 10 lag (detta hände i januari 2010 tror jag)
Spelade också i ganska många IRC-games, i vissa fick vi tom med oss några från honcast som streamade.

Just nu har jag ingen lust att fortsätta spela. Men glad är jag att ÄNTLIGEN har folk slutat att posta i mina trådar på forumet. (gjorde ett antal mods till spelet, t.ex. Seph's Quickstats)

Har inte heller hängt med i svängarna vad som hänt med spelet, men 2.0 har väl kommit ut eller nåt sånt.
Kanske börjar spela igen, fast nu ska jag troligen börja spela SC2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Whaaaat, SC2 ain't got shit on HoN mate!
2.0 har gjort mycket bra tycker jag, de har lagt till en ingame shop där man kan köpa rent kosmetiska saker (skins, ikoner, annoncer packs, taunt m.m.). Men framförallt så har de fixat Match Making i både single och team. Funkar väldigt bra också! I stort sett hela hightier communityn spelar bara TMM (det heter TMM även om man spelar solo, all match making e på samma rating, förutom lol casual mode som ingen med vett spelar) nu. Har knappt ens sett ett 1700+ pub game sen Matchmakingen kom upp, än mindre ett 1750+ eller 1817+.
Om du känner för att prova igen och inte vill köra ensam kan du lägga till mig (Essin). Ligger just nu runt 1800 psr och 1700 MMR (de använder psr och gjorde en sammanpressning liknande den vid release för att få fram start MMR) Har dock inte alltid så mycket tid att spela..

PS. nu måste ja ju gå och vara jobbig å posta i dina trådar

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Okej, wtf?

Hur funkar detta? Är inte intresserad av det, undrar bara hur det funkar med PSR ökningen.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Musikälskare

Står att de spelar på ditt konto för att feeda upp dig

Stört och menlöst

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Hahaaha sluta. Hur fan ska en 1500 spelare kunna spela på 1900 nivå? Alla kommer banna honom och vissa även reporta honom.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Musikälskare

mm precis menlöst som jag sa

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Det är bara menlöst eftersom att det är falskt. Det står att deras CEO heter Nick Perentesis, nämligen AngryTestie. Ser ni "livechatten" till vänster så står det även nick@psrmasters.com samt chu@psrmasters.com. Känns ju troligt

Det är skapat för att trolla, om man kan bli lurad eller inte vet jag inte. Jag fick ett leende på läpparna då jag läste det första gången, i alla fall.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Skrivet av Essin:

text

PS. nu måste ja ju gå och vara jobbig å posta i dina trådar

Ja du. Om jag får lust kommer jag nog adda dig. Även om jag var 1650-1700 tiden då jag slutade.
Och det var ju ett tag sen!

Men men, låt bli mina trådar!

Nu kom mer minnen fram.
Tiden då 1.0 skulle komma ut, när man fick se UIn första gången på livestream, coola grejer!
Och när jag gjorde Seph's FE2 Quickstats (som det hette då) Och alla bah "WOW KEWL MOD BRO! <3<3".

Seriöst, en skrev så i ett PM

EDIT: Vart lite smileys där. o.o

Permalänk

haha gillar att det kostar 40 dollar att komma från 1000 till 1500. När du behöver bara resetta kontot för 20 dollar. Snyggt xD

Permalänk
Medlem

HON ser helt klart intressant ut. Har spelat LOL i ett tag och börjar bli ganska frustrerad på obalansen och faktumet att "turfaktorn" är alldeles för stor i spelet. Får väl ta och köpa HON och se om det är bättre. Synd att de inte erbjuder någon trial.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

HON ser helt klart intressant ut. Har spelat LOL i ett tag och börjar bli ganska frustrerad på obalansen och faktumet att "turfaktorn" är alldeles för stor i spelet. Får väl ta och köpa HON och se om det är bättre. Synd att de inte erbjuder någon trial.

Pma din mail så skickar jag en invite

"Use the form below to invite your friends to try Heroes of Newerth. A Trial Key will be sent via email which can be used to create a new acccount that can play 10 FREE games of HoN!"

Permalänk

Har också ett antal invites om någon behöver PM:a mig bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

HON ser helt klart intressant ut. Har spelat LOL i ett tag och börjar bli ganska frustrerad på obalansen och faktumet att "turfaktorn" är alldeles för stor i spelet. Får väl ta och köpa HON och se om det är bättre. Synd att de inte erbjuder någon trial.

Som du redan fått svar om så finns det trial i HoN också, bara att man måste bli inbjuden till den av någon som har spelet (alla som köper spelet får två trial invites). Då kan du spela 10 gratis NO Stats games.
Sedan är ju inte 30$ inte mycket för ett spel heller.

Kul att du vill ge HoN en chans, hoppas du kommer trivas och om det är något du undrar över så är det bara att fråga här!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Någon som såg EG cs SK serien? Grymt jämn måste jag säga!
Något måste nog göras mot att kunna köpa tillbaka konstant dock, ja vet inte om ja gillar DotAs modell med cooldown på typ 5min mellan varje buyback men det skulle vara en tanke att kanske lägga på 500g vid varje buyback (samt den vanliga tid samt lvl ökningen som finns idag så klart) det går också att man får tänka sig för om man vill köpa tillbaka tidigt och lägga på 500g redan då eller inte. Har ju blivit väldigt vanligt med tidiga buybacks då de bara kostar några hundra..

Utan att spoila så tyckte ja att fel lag vann btw, så mycket sämre manners på det vinnande laget!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Någon som såg EG cs SK serien? Grymt jämn måste jag säga!
Något måste nog göras mot att kunna köpa tillbaka konstant dock, ja vet inte om ja gillar DotAs modell med cooldown på typ 5min mellan varje buyback men det skulle vara en tanke att kanske lägga på 500g vid varje buyback (samt den vanliga tid samt lvl ökningen som finns idag så klart) det går också att man får tänka sig för om man vill köpa tillbaka tidigt och lägga på 500g redan då eller inte. Har ju blivit väldigt vanligt med tidiga buybacks då de bara kostar några hundra..

Utan att spoila så tyckte ja att fel lag vann btw, så mycket sämre manners på det vinnande laget!

Ja det bör definitivt göras något mot buyback

Men bad manners var det ju inte utan de bara slog tillbaka på de förlorade lagets "stjärna" som sa att de skulle vinna med 600% eller vad det var. Så jag tycker rätt lag vann, de har tränat mycket mer än vad de andra gjort

Permalänk
Medlem

Ja, det där om 1600% var d inget fel på.. Menar mest att det brukar vara överlag mycket bad manners från SKs sida, mycket bortförklaringar och skit under deras tyngre period. Sedan ska jag dock erkänna att jag aldrig gillat 5 (SK) då ja tycker det spelade samma taktik jämt och för evigt på den "gamla goda tiden". Av samma anledning är jag inget större fan av MSI heller.. Gillar inte att se samma sak hela tiden.. Breaky får säg "if it aint broke don't fix it" hur mycket han vill.. d e tråkigt som fan ändå, även om de vinner!
Gillar isf DY/DM, KD/OK och EG betydligt bättre då de mixar upp sina strategier betydligt mer, framförallt de två första teamen..

Dock kommer jag heja på MSI i finalen då ja inte vill ha ett Amerikanskt lag som vinnare, de blir så kaxiga då..

Edit: För övrigt tråkigt att EG inte kunde ha bästa lineup då fujiappels grafikkort pajat, sen vet jag inte Dodo höll på med heller, sämre har ja nog aldrig sett han spela.. Kändes som båda Yoda och Dodo var långt ifrån sin topnivå i dessa matcher tyvärr. Dock kul att se testie tillbaka på riktigt, en av få 5/SK spelare med okej manners också, Cardinal (främst) å Trafl e ju dumma u huvudet..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har precis börjat med HoN efter ha spelat LoL ett tag och som nybörjare vill jag gjärna lära mig lite mer om spelet,undrar hur jag skall gå till väga i början vill spela nått practice game utan att folk ragear att man förstör stats etc,är det under Casual mode man ska välja då? för at hamna med folk som har lika PSR?

Samt är lite förvirrad över itemsen man ska köpa i LoL som Mage kund eman köpa itemsen som gav Ability Power som i sin tur la på extra DMG på sinna spells hur är det i HoN det verkar inte vara exakt likadant,är mest förvirrad över Itemsen hur man skall göra och bygga.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hej!

Jag har precis börjat med HoN efter ha spelat LoL ett tag och som nybörjare vill jag gjärna lära mig lite mer om spelet,undrar hur jag skall gå till väga i början vill spela nått practice game utan att folk ragear att man förstör stats etc,är det under Casual mode man ska välja då? för at hamna med folk som har lika PSR?

Samt är lite förvirrad över itemsen man ska köpa i LoL som Mage kund eman köpa itemsen som gav Ability Power som i sin tur la på extra DMG på sinna spells hur är det i HoN det verkar inte vara exakt likadant,är mest förvirrad över Itemsen hur man skall göra och bygga.

Kör INTE Casual mode. Det förstör dig totalt.
Spela no stats for beginners, där borde du vara välkommen kan man tycka.
Det finns en "tab" i shoppen som kallas Recommended Items, kör på sådana items. Fråga även dom du spelar med, lyssna på vad andra spelare tycker att du ska skaffa för items och hur du ska spela hjälten.
Inga ability power eller liknande. För att boosta spellsen så får du antingen levla upp dom eller skaffa Staff of The Master som boostar vissa ultimate spells (inte alla).

Edit: Det tar ett tag tills man lär sig alla heroes och deras item/skillsbuilds. Nu är det ju rätt så lätt att gå efter recommended items men på DotA så var det tufft och tidskrävande att lära sig

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hej!

Jag har precis börjat med HoN efter ha spelat LoL ett tag och som nybörjare vill jag gjärna lära mig lite mer om spelet,undrar hur jag skall gå till väga i början vill spela nått practice game utan att folk ragear att man förstör stats etc,är det under Casual mode man ska välja då? för at hamna med folk som har lika PSR?

Samt är lite förvirrad över itemsen man ska köpa i LoL som Mage kund eman köpa itemsen som gav Ability Power som i sin tur la på extra DMG på sinna spells hur är det i HoN det verkar inte vara exakt likadant,är mest förvirrad över Itemsen hur man skall göra och bygga.

Kör Casual, eller främst Public Games No Stats. Och öva öva öva. Mycket ligger i att känna hjältarna, så du vet vad du kan bli utsatt för. SEN kan du börja köra ranked. Detta för att inte lessna på spelet helt när folk klagar.

Casual mode är dåligt på det sättet att du får mer pengar och xp där, vilket gör att spelet inte är balanserat och att carries är helt OP.

Builds är inte så svårt, det finns rekommenderade items längst upp till höger för varje hjälte när du trycker B.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av Essin:

Ja, det där om 1600% var d inget fel på.. Menar mest att det brukar vara överlag mycket bad manners från SKs sida, mycket bortförklaringar och skit under deras tyngre period. Sedan ska jag dock erkänna att jag aldrig gillat 5 (SK) då ja tycker det spelade samma taktik jämt och för evigt på den "gamla goda tiden". Av samma anledning är jag inget större fan av MSI heller.. Gillar inte att se samma sak hela tiden.. Breaky får säg "if it aint broke don't fix it" hur mycket han vill.. d e tråkigt som fan ändå, även om de vinner!
Gillar isf DY/DM, KD/OK och EG betydligt bättre då de mixar upp sina strategier betydligt mer, framförallt de två första teamen..

Dock kommer jag heja på MSI i finalen då ja inte vill ha ett Amerikanskt lag som vinnare, de blir så kaxiga då..

Edit: För övrigt tråkigt att EG inte kunde ha bästa lineup då fujiappels grafikkort pajat, sen vet jag inte Dodo höll på med heller, sämre har ja nog aldrig sett han spela.. Kändes som båda Yoda och Dodo var långt ifrån sin topnivå i dessa matcher tyvärr. Dock kul att se testie tillbaka på riktigt, en av få 5/SK spelare med okej manners också, Cardinal (främst) å Trafl e ju dumma u huvudet..

Nu kommer jag inte ihåg vem som spelade hellbringer men va fan höll han på med? han drog inte en bra ulti (nästan). Håller egentligen på eG med men dem har inte spelat bra alls på sista tiden..
MSI är dock fruktansvärt bra på sina lineups som dom kan, därav nmr 1 i världen nu
Vet någon om finalen är planerad snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniffarn_:

Nu kommer jag inte ihåg vem som spelade hellbringer men va fan höll han på med? han drog inte en bra ulti (nästan). Håller egentligen på eG med men dem har inte spelat bra alls på sista tiden..
MSI är dock fruktansvärt bra på sina lineups som dom kan, därav nmr 1 i världen nu
Vet någon om finalen är planerad snart?

Det var Dodo på HB.. Han var riktigt kass..

Skrivet av bran:

Kör Casual, eller främst Public Games No Stats. Och öva öva öva. Mycket ligger i att känna hjältarna, så du vet vad du kan bli utsatt för. SEN kan du börja köra ranked. Detta för att inte lessna på spelet helt när folk klagar.

Casual mode är dåligt på det sättet att du får mer pengar och xp där, vilket gör att spelet inte är balanserat och att carries är helt OP.

Builds är inte så svårt, det finns rekommenderade items längst upp till höger för varje hjälte när du trycker B.

Undvik Casual mode så mycket du kan, det är bara en förenklad version och spelande av den kommer leda till att du blir en sämre spelare som tar den extra xpn och pengarna för givet. Casual är lite som att lära sig cykla med stödhjul, visst du kan cykla rätt snabbt, men du är fortfarande lika värdelös som innan när det kommer till att cykla på riktigt (utan stödhjul).
Jag skulle säga spela NO STATS public games, där spelar det ingen roll så även som någon idiot gnäller så kan du bara ignorera det. Du kan även hosta ett spel på Practice servern (gå på host game och välje Practice i serverlistan) där kan du med ett par knapptyck få max lvl på din hero du valt och kan testa dig fram så du lär dig hur alla skills/spells fungerar och vet vad du kan göra men även vad du måste akta dig för i spelet sen.
Du kan även spawna (troll fram) vilken hero du vill i practice, klicka på spawner under test menyn och välj någon hero_... i listan. På detta sätt kan du om du orkar få en snabb överblick på samtliga heroes. Sedan är det bara nöta i NO STATS som gäller till du känner dig redo att spela annat (kanske 10 spel iaf).
En nackdel med denna typ av spel är ju den brutala inlärningskurvan, det är mycket information som måste läras för att bara kunna spela på okej nivå.

Skrivet av _tekken_:

Hej!

Jag har precis börjat med HoN efter ha spelat LoL ett tag och som nybörjare vill jag gjärna lära mig lite mer om spelet,undrar hur jag skall gå till väga i början vill spela nått practice game utan att folk ragear att man förstör stats etc,är det under Casual mode man ska välja då? för at hamna med folk som har lika PSR?

Samt är lite förvirrad över itemsen man ska köpa i LoL som Mage kund eman köpa itemsen som gav Ability Power som i sin tur la på extra DMG på sinna spells hur är det i HoN det verkar inte vara exakt likadant,är mest förvirrad över Itemsen hur man skall göra och bygga.

Det finns ingen abilitypower utan i HoN har heroesarna mer sin "del" av matchen där de flesta casters är väldigt starka early till mid game medan de flesta Agilitys är svaga här, sedan late mid till late game så är det Agis "tur" att vara starkare. Detta är en balanseringsfråga då om en caster som är jättestark tidigt även skulle skala väldigt bra till lategame gör den mycket bättre än en Agi hero som är näst intill värdelös i början. Heroesarna i HoN är uppdelade i olika "roller".
Det finns dock ett item som heter Spell shards som du kan köpa på en caster som gör att alla spells ignorerar ev viss mängd magic armor vilket ger en liknande effekt som abilitypower. Jag tror den ignorerar 4/5/6 magic armor (4 när du först köper delarna + "recept/pattern", sedan kan du köpa receptetet två gånger till för att uppgradera effekten.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Ala, sluta sug å skyll på andra nu!!

För övrigt tycker jag S2 lyckats rätt bra med nya matchmaking, så länge man inte letar hög lvl med 4-5 spelare så är det sällan över 1 min kö..

Att MMR är så mycket mer sammanpressad än PSR ger också lite roliga matchups
Fick möta en 5manna stack med Freshpro, H4nn1, Black, Twizta (på alt JukenukeM) och en till (glömt vem sista var).. Va lite kul, synd att vi bara hade en 4 man stack i den matchen.. När ja kommer hem från jobbet kan ja lägga upp screen på min Firstblood på H4nn1

Respekt mannen !
H4nn1 är kung

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Respekt mannen !
H4nn1 är kung

Haha, tackar! Kul att du citerade, fick mig att inse att jag totalt glömt bort å göra detta.
Om du gillar H4nn1 så spelar han ju som "standin" åt ICE i EG vs ICE i Games Repaly. Kolla på honcast

Han kör på sitt alt "BottleUP" men det är H4nn1, även om Breaky inte vet det.. Om du lyssnar noga så tror jag Phil (co castern) säger att det H4nn1 vid ett tilfälle i början men Breaky uppfattar det inte..
För övrigt håller jag med om att H4nn1 är en av de mest sevärda spelarna i HoN!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Det var Dodo på HB.. Han var riktigt kass..

Undvik Casual mode så mycket du kan, det är bara en förenklad version och spelande av den kommer leda till att du blir en sämre spelare som tar den extra xpn och pengarna för givet. Casual är lite som att lära sig cykla med stödhjul, visst du kan cykla rätt snabbt, men du är fortfarande lika värdelös som innan när det kommer till att cykla på riktigt (utan stödhjul).
Jag skulle säga spela NO STATS public games, där spelar det ingen roll så även som någon idiot gnäller så kan du bara ignorera det. Du kan även hosta ett spel på Practice servern (gå på host game och välje Practice i serverlistan) där kan du med ett par knapptyck få max lvl på din hero du valt och kan testa dig fram så du lär dig hur alla skills/spells fungerar och vet vad du kan göra men även vad du måste akta dig för i spelet sen.
Du kan även spawna (troll fram) vilken hero du vill i practice, klicka på spawner under test menyn och välj någon hero_... i listan. På detta sätt kan du om du orkar få en snabb överblick på samtliga heroes. Sedan är det bara nöta i NO STATS som gäller till du känner dig redo att spela annat (kanske 10 spel iaf).
En nackdel med denna typ av spel är ju den brutala inlärningskurvan, det är mycket information som måste läras för att bara kunna spela på okej nivå.

Det finns ingen abilitypower utan i HoN har heroesarna mer sin "del" av matchen där de flesta casters är väldigt starka early till mid game medan de flesta Agilitys är svaga här, sedan late mid till late game så är det Agis "tur" att vara starkare. Detta är en balanseringsfråga då om en caster som är jättestark tidigt även skulle skala väldigt bra till lategame gör den mycket bättre än en Agi hero som är näst intill värdelös i början. Heroesarna i HoN är uppdelade i olika "roller".
Det finns dock ett item som heter Spell shards som du kan köpa på en caster som gör att alla spells ignorerar ev viss mängd magic armor vilket ger en liknande effekt som abilitypower. Jag tror den ignorerar 4/5/6 magic armor (4 när du först köper delarna + "recept/pattern", sedan kan du köpa receptetet två gånger till för att uppgradera effekten.

Tackar för värdeful information

Det som jag mest har problem med att förstå just nu,eller som är ett riktigt '?' är Itemsen om jag kör Pyromancer borde det rimligt viss vara intullect items man skal köpa? men jag har problem att förstå vad jag ska köpa och vart jag hittar allt och hur man bygger ihop itemsen.

Tänkte Mer Mana/Regen vore bra att ha men att hitta vart allt ligger är lite svårt,kan man dela in dom olika shopperna på nått sätt.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Musikälskare

Ett annat tips är dessa länkar, kan lära sig en del av att kolla på casts:

http://www.gamereplays.org/community/index.php?showforum=3311

http://www.fileplay.net/channels/honcast

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?