hjälp med inställningar på min nya skärm//mimmi

Permalänk

hjälp med inställningar på min nya skärm//mimmi

hejsan mitt namn är Mimmi arwidsson och är ny här på fragbite, behöver lite hjälp med min ny skärm (benqxl2410t) som jag fick i julklapp:)
Det jag då behöver hjälp med är inställningarna på skärmen, jag spelar i stort sett bara cs och vill ha dom bästa inställningarna.
jag har ställt in skärmen på 1920x1080 med 120hz i nvidias kontrollpanel. och även tryck på "use nvidia scaling whit fixe aspect ratio" men när jag startar cs med min valda upplösning(640x480) så blir allt suddig:/ jag provade även att ändra ansiotropic filtring till 8x men det blev inte bättre för det.
sedan kan jag ställa in lite olika finesser på skärmen som: FPS mode, ECO mode, MOVIE mode, PHOTO mode, men jag vet inte vilken som passar bäst.
vore jätte tacksam för svar alla glada folk här på fragbite.
ni kan svara i tråden som vanligt eller alternativt adda mig på-->
1 spelarenan/voiplay: keezyalp
2 steam: mimmia
3 msn mylifeinwords-@hotmail.com

tack för hjälpen som jag förhoppningsvis får//Mimmi<3

Permalänk
Medlem

Du e på Sweclockers inte Fragbite som du har skrivit i texten

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk

då det är en plattskärm ska du ställa in spelet till skärmens "Native upplösning" DVS 1920x1280 annars kommer spelet att Zommas så att varje pixel blir ca 4-8 pixlar på din skärm vilket kommer att få spelet att se grummligt och allmänt se skräp ut.

så ända sättet att få det att inte se grummlig ut är att höja upplösningen i Cs till native upplösningen.

prova att ta en bild på 640x480 pixlar i storlek och förstora den i paint till 3 gånger så stor får du se hur fina legoklossar till pixlar det blir av den

utan zoom

med 3x storleken på bilden

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

höj upplösningen till native, sen angående de olika lägena på skärmen så bör FPS (first-person-shooter) passa dig bäst sen om det verkligen gör någon större skillnad vet jag inte.

sen är du som sagt på sweclockers och inte fragbite.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.