Permalänk
Avstängd

Modda H70 med fler Fläsnsar

Tycker det är lite långt mellanrum mellan flänsarna.
Har inte tittar närnare än ,men går den att modda tror ni?.

Om ,vilket material borde dom nya fläsarna vara i?.
Går det att Svetsa eller den är gjord av plast va?.
Har en skada så jag kan inte gå in i burken just nu.

Tips tas gärna emot och även info om hur man kan gå tillväga.
Är det plast borde man kunna limma dit fler flänsar.

Vilken slags metal går bäst att limma eller måste man fästa dom med något annat?.

Vill detta pga jag vill ha mer kylning ,tycker den inte är så himmla bra.
Allt går att göras bättre..nästan.

/A

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte det kommer bli bra... Satsa på en bättre kylare/riktig vattenkylning eller gör som jag gjorde med min H50. Se länken i min signatur.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ska du modda en H70 så är det nog bäst som dom flesta andra som modat H50/70 gjort.

Byta ut den befintliga radiatorn mot en bättre tex en 240 radiator.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Rekommenderar som tidigare skrev. Försök inte modda H70. Om du tycker det verkar spännande är det snarare riktig vattenkylning du bör skaffa.

Annars kan du alltid modda till fläktarna för bättre luftflöde genom att ta två gamla trasiga fläktar och slit ut allt utom ramen. Sedan placerar du den mellan fläkten och flänsen så att avståndet ökar, men att det statiska trycket bibehålls samt att den lilla cirkeln i mitten av flänsen som täcks av motorn då blir kyld. Gör samma procedur på andra sidan så kommer du hoppa ner ett par grader

Vad har du för fläktar till den btw? Om du har stockfläktarna rekommenderar jag verkligen att du införskaffar ett par Scythe Gentle Typhoon 1450rpm. Kyler otroligt bra.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Hehe näe det blir nog bara soppa av detta, har du såna krav på kylningen är det riktig vattenkylning som gäller.
Testade vattenkylning för tre år sedan o har inte gått tillbaka till luft eller corsairs h50 etc, det är så bekvämt med riktigt fina temps o en behaglig ljudnivå även under de mest intensiva stunder, o det är inte så krångligt som många tror.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

h70n kan väl endå aldrig bli kallare än vad du har i rummet?..luften blir inte kallare för att man har mer flänsar..dom desutom transporterar bort värme..dom kyler inte. sen fläktarna kan ju bara flytta på luften som finns i rummet..kan inte ge minus grader.

elr är man för morgon trött är helt ute o cyklar? kör bara med luftkylning så

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

Edit

Skrivet av Kent:

Tror inte det kommer bli bra... Satsa på en bättre kylare/riktig vattenkylning eller gör som jag gjorde med min H50. Se länken i min signatur.

Jo, jag har tänkt på din lösning.
Har några gammla 120mm liggande.

Men det är synd att inga tyhoon 1850 säljs längre eller finns på lager.
Så din modd + 1850 vore en bra förbättring.

Var får man tag på en 240 radiator och hur gör jag med kablarna?.

Edit: Volvo 240 radiator?

Har inte moddat vattenkylning någon gång.
Min H70 är min första såkallade vattenkylning.

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

h70n kan väl endå aldrig bli kallare än vad du har i rummet?..luften blir inte kallare för att man har mer flänsar..dom desutom transporterar bort värme..dom kyler inte. sen fläktarna kan ju bara flytta på luften som finns i rummet..kan inte ge minus grader.

elr är man för morgon trött är helt ute o cyklar? kör bara med luftkylning så

Det är radiatorn som gör det kallare ,gör så vattnet blir kallt som då kyler cpu'n.

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teckim:

Hehe näe det blir nog bara soppa av detta, har du såna krav på kylningen är det riktig vattenkylning som gäller.
Testade vattenkylning för tre år sedan o har inte gått tillbaka till luft eller corsairs h50 etc, det är så bekvämt med riktigt fina temps o en behaglig ljudnivå även under de mest intensiva stunder, o det är inte så krångligt som många tror.

Mmm håller med dig där ,men han som sa 240 radiator lät inte så dumt.
Bara frugan inte ser den hehe.

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deathdancer:

Rekommenderar som tidigare skrev. Försök inte modda H70. Om du tycker det verkar spännande är det snarare riktig vattenkylning du bör skaffa.

Annars kan du alltid modda till fläktarna för bättre luftflöde genom att ta två gamla trasiga fläktar och slit ut allt utom ramen. Sedan placerar du den mellan fläkten och flänsen så att avståndet ökar, men att det statiska trycket bibehålls samt att den lilla cirkeln i mitten av flänsen som täcks av motorn då blir kyld. Gör samma procedur på andra sidan så kommer du hoppa ner ett par grader

Vad har du för fläktar till den btw? Om du har stockfläktarna rekommenderar jag verkligen att du införskaffar ett par Scythe Gentle Typhoon 1450rpm. Kyler otroligt bra.

Det är CorsAirs egna ,låter som F*n men jag söker efter ett par bättre.
Som ger mer luftgenomströmning (långt ord) felstavat?.

Vill hellre ha 1850 men vet inte hur dom låter ännu.
Alla säger dom e bra.

Men med en fet radiator går ju tempen ner väldigt mycket.

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Avstängd

Med ny radiaror tex 240 säger vi så måste jag ha nya slangar och pump osv väl?. Slangar är ju självklart men vad är det mer man behöver. Vore bra om jag kunde använda så mycket av H70 jag kunde.
Frugan stryper mig om jag ens nämner dator pryl inköp igen..

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Det är CorsAirs egna ,låter som F*n men jag söker efter ett par bättre.
Som ger mer luftgenomströmning (långt ord) felstavat?.

Vill hellre ha 1850 men vet inte hur dom låter ännu.
Alla säger dom e bra.

Men med en fet radiator går ju tempen ner väldigt mycket.

Har 2st 1850 GT, dom låter faktist mest i min låda iaf, men dom är nice, går alltid att sätta en y-split på dom med så inga problem, har du inga problem med ljud, go for it :>

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Det är radiatorn som gör det kallare ,gör så vattnet blir kallt som då kyler cpu'n.

ja men i en slutet system som i en h70 kan väl endå inte vattnet bli kallare än vad luften är fortfarande oavsett storlek..bara att den har lättare att hålla tempen om den är större

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

ja men i en slutet system som i en h70 kan väl endå inte vattnet bli kallare än vad luften är fortfarande oavsett storlek..bara att den har lättare att hålla tempen om den är större

Nej inte kallare än luften, men det är ju load tempen som är intressant, o den kan ju bli bättre med större radiator. Är dock lite skeptisk till o modda en H70, undrar om pumpen är såpass bra att det lönar sig med större radiator.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Mmm håller med dig där ,men han som sa 240 radiator lät inte så dumt.
Bara frugan inte ser den hehe.

Har inte hon nån hobby?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

ja men i en slutet system som i en h70 kan väl endå inte vattnet bli kallare än vad luften är fortfarande oavsett storlek..bara att den har lättare att hålla tempen om den är större

Beror helt på Men med en traditionell vattenkylning kan den inte bli kallare än rumstemperaturen så till vida att du inte har vattentanken ute på balkongen under vintern.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Det är CorsAirs egna ,låter som F*n men jag söker efter ett par bättre.
Som ger mer luftgenomströmning (långt ord) felstavat?.

Vill hellre ha 1850 men vet inte hur dom låter ännu.
Alla säger dom e bra.

Men med en fet radiator går ju tempen ner väldigt mycket.

Problemet är att du förlorar all garanti, plus att det kanske inte ens blir som du vill. Skulle verkligen rekommendera att du säljer H70 på tradera så har du ju kommit halvvägs till en singel-loop för cpu, som du senare kommer kunna köra grafikkortet/en på.

Det är såklart ditt val, men jag skulle alla dagar i veckan kört på riktig vattenkylning, och om jag inte orkade skulle jag bara behålla H70 och köpa till två nya fläktar. 1850rpm är väl de bästa, men de är svåra att få tag på har jag för mig.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ovard:

Har inte hon nån hobby?

Nja ,inte mer än ta hand om mig å djuren.
Hon jobbar heltid med så hon hinner inte med nån.
Jag är sjukskriven just nu.

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deathdancer:

Problemet är att du förlorar all garanti, plus att det kanske inte ens blir som du vill. Skulle verkligen rekommendera att du säljer H70 på tradera så har du ju kommit halvvägs till en singel-loop för cpu, som du senare kommer kunna köra grafikkortet/en på.

Det är såklart ditt val, men jag skulle alla dagar i veckan kört på riktig vattenkylning, och om jag inte orkade skulle jag bara behålla H70 och köpa till två nya fläktar. 1850rpm är väl de bästa, men de är svåra att få tag på har jag för mig.

Hänger med vad du menar.
Får la se vad jag kan hitta på.
Men en liten mod som att sätta en tom 120mm går ju.

Ska testa senare,synd att 1850 är så svåra att få tag på ja.
Vill ha såna..

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Hänger med vad du menar.
Får la se vad jag kan hitta på.
Men en liten mod som att sätta en tom 120mm går ju.

Ska testa senare,synd att 1850 är så svåra att få tag på ja.
Vill ha såna..

Precis

Det verkar som att de finns i lager på Cooling Stuff: http://www.coolingstuff.se/p/143/scythe-gentle-typhoon-120mm-...

Antagligen för att de använder tyska leverantörer. Hur som helst tror jag att du kommer bli bra nöjd med nya fläktar plus den där lilla modden med 120mm-skalen. Har lyssnat på stockfläkten till H50, och det är _INTE_ kul. Med Gentle Typhoon kommer du istället irritera dig på någon annan komponent som låter med, och sedan går det utför, och innan du vet ordet av det, sitter du där med db-mätaren och försöker få ned den totala ljudnivån under 20db

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd

Kikade där ,dom hade bara en kvar tyvärr.

Vad sägs om dom här värstingarna?.

Scythe Ultra Kaze 120mm 3000rpm hehe.
Får ha en kontroll till dom med i såna fall jag köper dom.
Så man kan sänka rpm'n ,men dom flyttar massa lyft.

Ska tydligen vara grymma.
Man behöver längre skruv bara ,dom e lite fetare än vanliga 120mm.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=279370

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Nja ,inte mer än ta hand om mig å djuren.
Hon jobbar heltid med så hon hinner inte med nån.
Jag är sjukskriven just nu.

Tja, tack för informationen, du verkar väldigt öppen

Jag menade mer att jag tycker att du får väl ha en 240 radiator i datorn om du vill

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ovard:

Tja, tack för informationen, du verkar väldigt öppen

Jag menade mer att jag tycker att du får väl ha en 240 radiator i datorn om du vill

Förstår vad du menade.
Får kika på bästa lösningen jag kan göra just nu.
Man får ju tänka på alla i familjen liksom.

Inte bara jag som vill ha saker ,så vi får väl se.
Just nu så är jag glad över det jag har i allfall

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Avstängd

Edit för min fru's hobby, boxar skalle har jag Ovard

Inredning ,kläder,smink,djur,+ mer.
Så nu var det rättat ,frun såg mitt inlägg och rättade mig hehe.

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander.J.A:

Edit för min fru's hobby, boxar skalle har jag Ovard

Inredning ,kläder,smink,djur,+ mer.
Så nu var det rättat ,frun såg mitt inlägg och rättade mig hehe.

Haha det är bra att tanten håller koll på dig

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd

Nån måste ju göra det ,hon e go vettu

Som tex idag, jag fixar mackor till dig sa hon.
Gör bra sa jag då ,nått liknade.
4 minuter efter det var jag ute i köket ,och skulle hämta 1 av 2 sämlor vi köpte idag.
Hon bara garvade hehe ,ska du inte äta smörgåsen först?.

Öh..

Mitt minne är inte i topp precis

Visa signatur

i7 950 4.0Ghz - Rampage III Extreme - Corsair Dominator-GT 6Gb DDR3 1744Mhz + Fan - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - CorsAir H70 2st Scythe Ultra Kaze Fan - SLI 2 Gigabyte GeForce GTX 460 1GB - CorsAir Force SSD 60GB - Samsung F1 HD 1.5Tb - Seagate Barracuda 500Gb - USB Disk 500Gb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 1000W - 24 Tum LCD - Windows 7 Pro 64bit - Logitech Z-523 Högtalare - Xbox360 Slim