Permalänk

Ang läcksökning på vattenkylning?

Hej har suttit och kollat igenom massa projekttrådar och färdiga byggen här på sidan. Det som jag tycker är märkligt är att alla gör täthetskontroller på sina Vattenkylningssystem med "Vatten"

då jag jobbat som Rörläggare och pluggar till kyltekniker tycker jag de kunde vara bra att bara trycksätta dem med luft och kolla om trycket sjunker?
De är väll kanske inte en möjlighet utrustningsmässigt men kanske nån som nappat på det? eller de kanske inte e möjligt då de är så låga tryck i systemen?

Permalänk
Medlem

dom flesta kör förhoppningsvis med extern strömförsörning till pumpen dom första timmarna men vist provtrycka med luft är ju säkrare

Visa signatur

Dan B ...

Permalänk
Medlem

Det är ju dessutom inte alla som har tryckluft hemma

Man tjuvkopplar ju nätagget så att den orkar driva runt.

Permalänk
Medlem

Det låter otroligt omständigt att skaffa lufttrycksmätningutrustning för lite vattenkylning i datorn ; )
Även om det läcker så kommer det inte bli några elelktronikskador eftersom du inte har igång datorn utan bara pumpen. Dessutom så ser man att pumpen fungerar som den skall och man får ut alla luftfickor som kan finnas i loopen samtidigt som du kör lekagetest i typ 12-24h.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Misstänkte det var så Den vackra dag jag sätter in vatten i datorn tror jag inte jag trycker med luft heller då man får så mycket gjort på en gång när man trycker med vatten men det var bara en tanke Varför förstör man inte datordelarna om de skulle börja läcka btw? är inte ashaj på elektronik

Permalänk
Skrivet av Ration_0607:

Misstänkte det var så Den vackra dag jag sätter in vatten i datorn tror jag inte jag trycker med luft heller då man får så mycket gjort på en gång när man trycker med vatten men det var bara en tanke Varför förstör man inte datordelarna om de skulle börja läcka btw? är inte ashaj på elektronik

För att datorn inte är igång, vattnet förstör bara om det kortsluter.
Om det skulle börja läcka är det bara att ta ut delarna och sätta på tork.

Visa signatur

The cake is a pie.