Permalänk

OCZ Revodrive 80GB

Hej!
Installerade idag en OCZ Revodrive i min dator och tänkte lägga upp ett galleri då jag inte sett någon Revodrive i galleriet innan!

Komponenter i datorn:
Cooler Master Storm Sniper chassi
Asus P6X58D-E moderkort
i7-930
Noctua NH-U12P SE2
6 GB Corsair XMS3
GTX 460
Corsair HX650W
OCZ Revodrive 80 GB
WD Blue 500 GB
Spinpoint f3 500 GB
Ecogreen f2 500 GB
W7 Home Premium

Ursäkta för dåliga bilder men jag är ingen bra fotograf!

Säg gärna vad ni tycker och glöm inte att rösta!

OCZ Revodrive 80GB

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Avstängd

Snyggt, vad kostade OCZ'n?

Har för mig att Noctua NF-S12B FLX 120mm är bättre som chassifläkt där de inte finns ngt filter

Permalänk

På sjunde bilden trodde jag du skulle fråga vart any knappen finns x)

"Invaild system disk
Replace the disk, and then press any key"

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Snyggt, vad kostade OCZ'n?

Har för mig att Noctua NF-S12B FLX 120mm är bättre som chassifläkt där de inte finns ngt filter

Fick den i julklapp men har för mig att den kostade 2500 där den inhandlades, annars ligger lägsta priset på runt 2200 tror jag.

Skrivet av the_speed:

På sjunde bilden trodde jag du skulle fråga vart any knappen finns x)

"Invaild system disk
Replace the disk, and then press any key"

Tänkte faktiskt ta upp det som ett skämt och säga att jag hittade 'any key' när att fungerade igen eller något men struntade i det.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

kul att få se Revodriven 4p för ny produkt m.m

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av ÖverKlockaN:

kul att få se Revodriven 4p för ny produkt m.m

Man tackar!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är poängen med en sån här?

Är dem snabbare än SSD-diskar, med tanke på PCi-express-anslutningen?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag går i liknande tankar fast en X2 ist. Har just nu två Spinpoint F1:or i RAID 0.
Gick du från "vanliga" hårddiskar? Och isåfall märkte du nån större skillnad på hur snabbt saker laddas?
Jag litar nämligen inte generellt inte på syntetiska test som ges av alla rescensioner runt om på nätet utan anser att man bör sitta nån vecka eller två med det i och faktiskt uppleva en skillnad och därifrån skapa åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Vad är poängen med en sån här?

Är dem snabbare än SSD-diskar, med tanke på PCi-express-anslutningen?

Det är en SSD disk (med två SF kontrollerkort), det är bara anslutningen som är annorlunda.

Permalänk

Katten ville kanske med visa att han kunde:o

Ser nice ut:D

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frgo10:

Det är en SSD disk (med två SF kontrollerkort), det är bara anslutningen som är annorlunda.

Jojo, men med tanke på att den kostar 2500 kr, och en vanlig 80-gigare ligger runt tusenlappen så..

Vad hamnade de övriga 1500 kronorna på?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Vad är poängen med en sån här?

Är dem snabbare än SSD-diskar, med tanke på PCi-express-anslutningen?

Det är i stort sett två SSDer i raid 0 som ansluts i en PCI-E port.

Skrivet av Frgo10:

Jag går i liknande tankar fast en X2 ist. Har just nu två Spinpoint F1:or i RAID 0.
Gick du från "vanliga" hårddiskar? Och isåfall märkte du nån större skillnad på hur snabbt saker laddas?
Jag litar nämligen inte generellt inte på syntetiska test som ges av alla rescensioner runt om på nätet utan anser att man bör sitta nån vecka eller två med det i och faktiskt uppleva en skillnad och därifrån skapa åsikt.

Ja, jag gick från vanliga hårddiskar och visst märker man skillnad!

Skrivet av LimpBizkit:

Katten ville kanske med visa att han kunde:o

Ser nice ut:D

Jo visst ville han det

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Ser ut som att du behöver damma av lite i lådan, speciellt på fläktarna. Det gör faktiskt stor skillnad på luftflödet.
Annars var det intressant att se nån som har den. Du får återkomma med hur den funkar i längden, det är det enda som man inte får fram i test på t.ex. sweclockers.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

skulle köpa OCZ RevoDrive PCI-Express SSD 120GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=638447

Men fick veta att OCZ aldrig har tänkt att släppa Trim stöd till deras RevoDrive 1&2 serie. Då försvann intresset. Visst är dom smidiga men när den är dyrare än två st 60-64GB OCZ, och i längden sämre prestandard så vidare inte dom ändrar sig och släpper Firmware Upgrade med Trim stöd

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Ser ut som att du behöver damma av lite i lådan, speciellt på fläktarna. Det gör faktiskt stor skillnad på luftflödet.
Annars var det intressant att se nån som har den. Du får återkomma med hur den funkar i längden, det är det enda som man inte får fram i test på t.ex. sweclockers.

Jo jag ska damma av datorn vid tillfälle
Återkommer när jag har använt den i en månad eller så.

Skrivet av gudbrandsen:

skulle köpa OCZ RevoDrive PCI-Express SSD 120GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=638447

Men fick veta att OCZ aldrig har tänkt att släppa Trim stöd till deras RevoDrive 1&2 serie. Då försvann intresset. Visst är dom smidiga men när den är dyrare än två st 60-64GB OCZ, och i längden sämre prestandard så vidare inte dom ändrar sig och släpper Firmware Upgrade med Trim stöd

SSDer i raid 0 stödjer aldrig TRIM, så samma problem uppstår om du köper två "vanliga" SSDer.
Om man upplever sämre prestanda så är det dessutom bara att göra en ominstallation.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Jojo, men med tanke på att den kostar 2500 kr, och en vanlig 80-gigare ligger runt tusenlappen så..

Vad hamnade de övriga 1500 kronorna på?

Revodriven är egentligen två SSDer på samma kretskort.
Mycket möjligt att de tar lite överpris men det krävs ändå två Sandforce-kretsar, RAID-kontroller, PCI Express-brygga och så vidare.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Tänkte faktiskt ta upp det som ett skämt och säga att jag hittade 'any key' när att fungerade igen eller något men struntade i det.

Hade varit kul om du gjort de!

Jag hade skrattat!

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av the_speed:

Hade varit kul om du gjort de!

Jag hade skrattat!

Vad bra!
Nu var man ju nästan sugen på att lägga till det i galleriet!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Varför envisas så många med att använda NF-P12 till sina chassin när de fläktarna är till för radiatorer och kylflänsar? Det är NF-S12B som är till för chassin

EDIT: det har ju redan tagits upp, my apologies !

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Varför envisas så många med att använda NF-P12 till sina chassin när de fläktarna är till för radiatorer och kylflänsar? Det är NF-S12B som är till för chassin

EDIT: det har ju redan tagits upp, my apologies !

För mig blev det så därför att fläktköpet var lite av ett panikinköp. När jag köpte den hade jag inte en tanke på att Noctua hade speciella fläktar för chassin.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Varför envisas så många med att använda NF-P12 till sina chassin när de fläktarna är till för radiatorer och kylflänsar? Det är NF-S12B som är till för chassin

EDIT: det har ju redan tagits upp, my apologies !

Sen står det "NF-P12 1300 Silent case fan" vilket känns lite förvirrande, och inge info alls på S12... >.<

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

Sen står det "NF-P12 1300 Silent case fan" vilket känns lite förvirrande, och inge info alls på S12... >.<

På inet ja, men kolla med noctua så

Permalänk
Medlem

Ser ut som en rolig leksak.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

hahaha f*n va sur katten är

Visa signatur

http://www.youtube.com/user/TheHarduploader?feature=guide För dig som gillar Hardcore Hardstyle Dubstep Drumstep Triphop Electro

Permalänk
Skrivet av MonKey^sWe^:

hahaha f*n va sur katten är

Ja han ser alltid sur ut, även fast han inte är det.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av MonKey^sWe^:

hahaha f*n va sur katten är

Ser ut som han vill dela ut stryk ^^ haha

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

se till att sätta på ett par bromsklaffar framför burken innan du startar den! (med tanke på det där fläkt systemet)