iPad 2 - troliga specifikationer?

Permalänk
Medlem

iPad 2 - troliga specifikationer?

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem

Personligen håller jag tummarna för koliberdesign, bättre skärm, kamerorna, USB-port, processorn, kladdfri skärm och större högtalare. Låter väl inte som en dum uppföljare isåf?!

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk

jag hoppas på dual core & mer minne! Pinsamt att den har halva minnet mot en iPhone 4. Jag drömmer om att den ska få en retina display men det kännns lite väl att processorn skulle klara av att driva 2048x1536 i upplösning, samt att priset på en sådan 10" panel knappast är lågt

kameror tror jag är givet, apple trycker hårt på sitt facetime. Jag hoppas också den får gyrot som iPhone 4 har.

USB-Port, 7"-version och minneskortsplats tror jag inte på, det känns inte som att det är dit apple vill gå

Jag är förövrigt skitnöjd med min iPad, bästa köpet på länge, och blir tvåan en tillräcklig uppdatering blir det sälj och köp nytt på direkten!

Permalänk
Medlem

Tror nog att retina-upplösning på iPad skulle kräva ännu högre upplösning än 2048x1536, eller? Är inte så duktig på matte

Riktigt grymt när iPad får kamera i och med Skype appen 3.0 som möjliggör videosamtal med fler än FaceTime-användare ju..

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Skrivet av pozzi:

Tror nog att retina-upplösning på iPad skulle kräva ännu högre upplösning än 2048x1536, eller? Är inte så duktig på matte

Riktigt grymt när iPad får kamera i och med Skype appen 3.0 som möjliggör videosamtal med fler än FaceTime-användare ju..

Om det skulle vara 326ppi som på iPhone 4 så blir upplösningen på iPad 2530x1897
Men jag tänkte att de skulle köra x4, och ipaden är ju 1024x768 så därför tänkte jag 2048x1536

Det blir isf 264 ppi och är ju inte helt tokigt ändå

Permalänk

Skulle gärna vilja se en mindre modell på 5 eller 7"

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Skulle gärna vilja se en mindre modell på 5 eller 7"

Du menar en lite större iPhone utan 3G ?

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Skulle gärna vilja se en mindre modell på 5 eller 7"

Inte 5-tum väl? Det vore ju helt meningslöst. Skulle kunna tänka mig en 7-tums variant, men frågan är om den skulle vara så användbar. Sen har vi ju det faktum att Steve Jobs uttalat sig negativt om en mindre storlek än 9.7-tum, vilket gör att sannolikheten för att de släpper flera storlekar av iPad 2 är väldigt låg. Men Steve Jobs har ju ändrat sig förr

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bjohansson:

Jag drömmer om att den ska få en retina display men det kännns lite väl att processorn skulle klara av att driva 2048x1536 i upplösning, samt att priset på en sådan 10" panel knappast är lågt

Samtidigt är det väl pinsamt (i alla fall märkligt) att ha en sämre panel på en enhet som i ännu högre grad skulle ha nytta av den?

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Skulle gärna vilja se en mindre modell på 5 eller 7"

5" ? Det är 7.6x10cm, låter snarare som att det är en större iphone du vill ha?

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Samtidigt är det väl pinsamt (i alla fall märkligt) att ha en sämre panel på en enhet som i ännu högre grad skulle ha nytta av den?

Ja kanske, det får gärna vara än högre pixeldensitet såklart, det kändes bara som det enklaste vore att ta x2 som de gjorde med iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Samtidigt är det väl pinsamt (i alla fall märkligt) att ha en sämre panel på en enhet som i ännu högre grad skulle ha nytta av den?

Den motiveringen köper jag. Det vore RIMLIGT om iPad 2 fick en betydligt mer högupplöst skärm, men sen är ju frågan vilken upplösning den får. Nästan jobbigt idag att gå från sin iPhone 4 (med grym skärm) till sin iPad (med lågupplöst skärm jämförelsevis). Retina vore grymt, eller iaf i närheten..

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bjohansson:

Ja kanske, det får gärna vara än högre pixeldensitet såklart, det kändes bara som det enklaste vore att ta x2 som de gjorde med iphone

De vill nog ogärna gå ifrån tvåpotenserna (och inte lätt kunna använda samma applikationer på alla modeller), men nog måste de förbättra skärmen? Det kan bli spännande...

Permalänk

De två hinder jag kan se är att:

1) En såpass stor högupplöst skärm blir för dyr att bygga in i iPad 2 än så länge.

2) Att driva 2x (2048x1536) blir för tungt för den relativt klena processorn/grafikprocessorn i iPad, speciellt när det kommer till spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av pozzi:

Vad tror ni att den kommer att få för specifikationer?

Följande saker kommer förmodligen komma vid nästa uppgradering:

- Snabbare A4 processor. Förmodligen höjd klockfrekvens till 1.2-1.5GHz, tror inte att dual-core är riktigt aktuellt än.

- Mer ram. 512-768MB från dagens 256MB.

- Facetime kamera. Är lite tveksam om där kommer vara en bakåtriktad kamera.

- SD-kortläsare.

Föröver detta så kommer de säkert att minska tjockleken. Tror inte vi får se varken USB eller mini-HDMI. Dessutom så tror jag vi kan avskriva 7" på direkten då Steve Jobs inte verkar vara överdrivet förtjust i den tanken.

Permalänk
Skrivet av LuCkY21:

Du menar en lite större iPhone utan 3G ?

Ja så kanske man skulle säga eller större ipod touch, ipad har väl inte telefon ?

Skrivet av pozzi:

Inte 5-tum väl? Det vore ju helt meningslöst. Skulle kunna tänka mig en 7-tums variant, men frågan är om den skulle vara så användbar. Sen har vi ju det faktum att Steve Jobs uttalat sig negativt om en mindre storlek än 9.7-tum, vilket gör att sannolikheten för att de släpper flera storlekar av iPad 2 är väldigt låg. Men Steve Jobs har ju ändrat sig förr

Meningslös ?. 5-tum skulle vara bra om man tycker iphone/ipod touch är för liten men ändå vill få med den i fickan. Den korta stunden jag testade 9,7 tums varianten så tyckte jag att den var väldigt svår att hålla i om man håller så att home knappen är neråt, men 7 tums samsung tab var väldigt mycket lättare att hålla i men ändå för stor för att få plats i en ficka

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Skulle gärna vilja se en mindre modell på 5 eller 7"

Typ, sådär?

Permalänk

ser bra ut, 7 tum ? pris ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

bara dom inte snålar på batteritid, 10 timmar@normalanvändning är ju ett minimum...

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

bara dom inte snålar på batteritid, 10 timmar@normalanvändning är ju ett minimum...

Batteritid är ett högt prio hos Apple så du kan nog vara lugn. Batteritiden på iPad är ju helgrym, inte sett varken en laptop eller smartphone med bättre batteritid

Permalänk
Medlem

Om de blir en rejäl uppgradering så finns det stor chans att jag byter upp mig till 2:an, men annars kan det kvitta.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Om de blir en rejäl uppgradering så finns det stor chans att jag byter upp mig till 2:an, men annars kan det kvitta.

Samma här. Hoppas dock att Apple kommer med en riktig värsting till uppföljare, som helt kan ersätta min bärbara dator..

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem

Någon som försöker få inlänkar till sin sida. Uppenbart ...

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snook:

Någon som försöker få inlänkar till sin sida. Uppenbart ...

Trodde faktiskt det var nofollow på länkarna, men har inget emot inlänkarna nu när jag såg att det inte var det

Tydligen har det nu skådats en "amatörtillverkad" modell av iPad 2 på CES.

Modellen skall enligt tillverkaren vara gjorde baserad på de ryktena som flängt runt på nätet, plus eventuell insider-information (eller??).

Källa: Engadget

PS. Jobbar inte för Engadget

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjohansson:

j

USB-Port, 7"-version och minneskortsplats tror jag inte på, det känns inte som att det är dit apple vill gå

Apple har vad jag vet för avsikt att följa den nya EU standarden vilket kommer bli mini-usb

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Apple har vad jag vet för avsikt att följa den nya EU standarden vilket kommer bli mini-usb

isf endast för laddning av ipaden. Det hade varit kul om man kan göra mer men jag tror inte det

Permalänk
Medlem

Jag var inne på elgiganten och klämde lite på en iPad och tyckte att den kändes ganska plastig. Antagligen en vanesak, men jag skulle nog vilja ha ett lite mer solitt "chassi" och en sådan trend har ju datorerna haft med aluchassi och så.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjohansson:

isf endast för laddning av ipaden. Det hade varit kul om man kan göra mer men jag tror inte det

Känns lite "kasst" att stoppa i en överföringsstandard för enbart laddning, hade ju skurit ner på priset att använda den som både och.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av akka:

Jag var inne på elgiganten och klämde lite på en iPad och tyckte att den kändes ganska plastig. Antagligen en vanesak, men jag skulle nog vilja ha ett lite mer solitt "chassi" och en sådan trend har ju datorerna haft med aluchassi och så.

Ipad har en baksida av aluminium och framsida av glas.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Jag var inne på elgiganten och klämde lite på en iPad och tyckte att den kändes ganska plastig. Antagligen en vanesak, men jag skulle nog vilja ha ett lite mer solitt "chassi" och en sådan trend har ju datorerna haft med aluchassi och så.

Hur får du den till plastig? Finns ju knappt någon plast alls på den.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"