Gigabyte G1 Killer gör entré på CES 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Hur är det med Bigkiller NIC, är det värdelöst för att det ger 0 ökning i prestanda eller är det ratat för att det har en väldigt saftig prissumma (om man köper det stand-alone). Vet att förr i tiden då det började komma inbyggda NIC's på moderkort så ratades de medans de nu är accepterade. Så kanske det fortfarande finns något ett externt gör bättre. Nödvändigtvis inte för spel, men i övrig prestanda. På samma sätt som det var populärt att ha ett 3Com eller Intel förr i tiden.

Har diskuterats flitigt på sweclockers tidigare. Största flaskhalsen är bredbandet eller nätverket som man är uppkopplad med. Vad hjälps det med att du som spelare får 0,1 ms mindre i ping om nätet ger tex 10-20 ms i ping som varierar kraftigt. Enda anledningen att ha ett sådant nic är för att avbelasta processorn, något som var mycket mer viktigt för 10 år sedan!!

Permalänk
Medlem

O.T, är rätt säker på att Assassin eller assasin inte finns med i svenska ordboken som nån här påstod... så kan nog utesluta att det finns någon svensk stavning till det ordet. Tror den rätta översättningen är lönnmördare. Fast såklart att det är ok att blanda svenska ord och engelska "namn" i samma text, dock så borde det stå assassin för dom petiga.

Angående Killer 2100.
http://www.thinkcomputers.org/bigfoot-networks-killer-2100-ga...
Tycker det verkar som en mycket bra ide att slänga in den i mk.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Alltid trevligt med stavfel.

Är din avatar från "Gamer"? =P

OnT: Jag tyckte designen var riktigt snygg, med färgschemat, men inte med magasinet :S

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

O.T, är rätt säker på att Assassin eller assasin inte finns med i svenska ordboken som nån här påstod... så kan nog utesluta att det finns någon svensk stavning till det ordet. Tror den rätta översättningen är lönnmördare. Fast såklart att det är ok att blanda svenska ord och engelska "namn" i samma text, dock så borde det stå assassin för dom petiga.

Angående Killer 2100.
http://www.thinkcomputers.org/bigfoot-networks-killer-2100-ga...
Tycker det verkar som en mycket bra ide att slänga in den i mk.

Visst finns ordet assasin i SAOB. Se här.

OnT: Är det bara jag som tycker att det ser ut som om Gigabytes "konferens" sker i en liten källare någonstans?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Fanns inte i lexin ;S vf har vi fått arabiska i vår ordbok med... i stand corrected T_T

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ni som inte tycker de e snygga har dålig smak. Eller så är ni nån slags hårdvarusnobbar.

Jag tycker det e jättebra att nån faktiskt satsar på spelmarknaden.

Jag själv är inte intresserad av i7 1366 men hade det varit till Sandy Bridge till en rimlig summa så hade jag köpt ett. Man ska stödja det man vill se mer av.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut.
Blir dock inte ett köp för mig då jag använder, och har tänkt att uppgradera mig AMD processor i framtiden.

Intel blir det endast om jag behöver en server.

Permalänk
Medlem

Man tycker att ett "release"-datum borde dyka upp när som. Tycker detta ser mycket lovande/intressant ut.

Permalänk

Ja, tack! :happy: Ett G1 Assasin med XL-ATX formfaktor!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Nu kanske de som förlitar sig på det inbyggda ljudstödet äntligen slipper döda kretsar, vilket var ofta fallet med bl.a. "värstingen" Realtek ALC889A. Jag är själv en av de som har drabbats av det. Jag är glad att de har valt att plocka bort allt Realtek skräp från dessa kort. Det här har jag väntat på. Jag hoppas bara trenden får fäste så att de gör detsamma med sina övriga moderkort. De behöver inte välja de dyraste kretsarna för ljud och nätverk som för dessa kort, men allt annat än Realtek är bättre.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med Gigabyte och moderkorten kan komma att trilla ut i Sverige redan under slutet av Februari. eller början av Mars.