Permalänk

bättre kylning till grafikkort (billigt)

gjorde en bättre kylning till mit 8800GTX

blev nöjd med temps så de blev ett lyckat projekt

dom senare bilderna är när jag kör SLI

har dessa kort i datorn nu

ljudkort som följer med moderkortet (PCI x1)
ASUS 8800 GTX (PCIE)
XFX 8800 GTX (PCIE)
TV kort, kan inte namn (PCI)
ASUS U3S6 (PCIE) (USB3.0 och S-ATA III)
D-Link RangeBooster N 650 (PCI) (trådlöst nätverkskort på 130Mbit/s)

bättre kylning till grafikkort (billigt)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

gjorde likadant med fläkten på grafikkortet förra veckan:) fast jag hängde upp den med gummiband i dvi kabeln

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

är ännu effektivare att sätta en fläkt direkt på kylflänsen

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

är ännu effektivare att sätta en fläkt direkt på kylflänsen

Instämmer. Det där såg bara ut att kräva onödigt mkt fläktar och annat "krafs".

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det såg skitigt ut, men jag antar att det fyller sin funktion.

Permalänk

har inte så mkt plats för att sätta en fläkt på kylet (ska snart köra SLI)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

getto mods<3
håller med arne, att bara sätta fläkten på kortet hade nog gett mer men om du ska kö sli så måste du väl endå ta bort allt
hoppas de funkar bra!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

jag kan ha 3 st grafikkort på mitt moderkort så de får plats i de nedersta

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

Du får nog läsa på lite mer om kylning du verka inte så på läst för det första
tar grafikortet in luft bak i från in genom baksidan suger den luften den tar inte luften från chassit för den är varm det du har gjort är att du har tagit och satt dit en fel vänd fläkt där grafikortet suger in kall luft där har du satt en fläkt till att suga ut i stället för in. vilket leder till katastrof för optimal kylning till gpun
det vara bara ett fel vill inte på peka alla felen du har gjort men jobba på dom så ska du se att det bli bra jag kan rekommendera vattenkylning se bara till att det håller tätt lycka till

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Skrivet av GrymmeMannen:

Du får nog läsa på lite mer om kylning du verka inte så på läst för det första
tar grafikortet in luft bak i från in genom baksidan suger den luften den tar inte luften från chassit för den är varm det du har gjort är att du har tagit och satt dit en fel vänd fläkt där grafikortet suger in kall luft där har du satt en fläkt till att suga ut i stället för in. vilket leder till katastrof för optimal kylning till gpun
det vara bara ett fel vill inte på peka alla felen du har gjort men jobba på dom så ska du se att det bli bra jag kan rekommendera vattenkylning se bara till att det håller tätt lycka till

nu hänger jag inte riktigt med

jag satte en fläkt som blåser in i insuget på grafikkortet och en fläkt som drar ut luft från utblåset så jag fattar inte riktigt vad som är felvänt :s

och jag beskriver ett billigt sätt, vattenkylning är ju rätt så dyrt om man inte har pengar
men dock är ju bättre med vattenkylning helt klart

håller på att fixa fattenkylning till min dator just nu dock (bara fixa ett block till mitt grafikkort)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymmeMannen:

Du får nog läsa på lite mer om kylning du verka inte så på läst för det första
tar grafikortet in luft bak i från in genom baksidan suger den luften den tar inte luften från chassit för den är varm det du har gjort är att du har tagit och satt dit en fel vänd fläkt där grafikortet suger in kall luft där har du satt en fläkt till att suga ut i stället för in. vilket leder till katastrof för optimal kylning till gpun
det vara bara ett fel vill inte på peka alla felen du har gjort men jobba på dom så ska du se att det bli bra jag kan rekommendera vattenkylning se bara till att det håller tätt lycka till

jag har aldrig varit med om att den modellen av fläkt som sitter på grafikkortet drar in luft i chassit....

Permalänk
Medlem

1/5, usla bilder!