Medal of honor enormt lagg

Permalänk
Medlem

Medal of honor enormt lagg

Hej,

Fick idag MOH äntligen, men när jag joinar ett multiplayer spel laggar det så mycket så det inte går att spela, får inte ens en ruta per sekund. Sitter på 100 mb/s och SP funkar fint. Har sänkt alla grafik inställningar till lägsta utan resultat, uppdaterar just nu drivrutinerna. Är ganska säker på att datorn är för gammal men det är konstigt för SP funkar...

Win XP SP3
2 GB RAM
AMD Athlon X2 250 3.01 Ghz
ATI Radeon HD 4550
Vet inte exakt vilket moderkort jag har men det är nåt NForce

Uppskattar hjälp, vart verkligen sugen på att spela det här

Permalänk

Att testa canyourunit lär väl inte skada?

Permalänk
Medlem

Det har jag, kom inte upp i recommended. Men så här i efterhand är det väl lite onödigt då jag kan spela sp.

Permalänk
Medlem

Det både låter som och inte låter som det kan va brandväggen som blockar? Eller?

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Dålig uppkopplig ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min router har strulat enormt många gånger, ska prova dmz. Det jobbiga är att den inte använder en fast udp port. Men brandväggen upptäcker fyra processer som den släpper igenom

Permalänk
Medlem

MoH kör 2 olika spelmotorer.
frostbite motorn för multiplayer (dvs samma som bad company 2)
och för singel player är de samma motor som CoD MW2 (vet inte vad den heter)
då är singel player enormt lätt kört för datorn
och mulitplayer är hur tungt som helst.
din dator pallar helt enkelt inte frostbite motorn

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Kör bad company 2 frostbite på sp också? För det har jag spelat i sp på min dator.

Vad är det i datorn som inte pallar då?

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

MoH kör 2 olika spelmotorer.
frostbite motorn för multiplayer (dvs samma som bad company 2)
och för singel player är de samma motor som CoD MW2 (vet inte vad den heter)
då är singel player enormt lätt kört för datorn
och mulitplayer är hur tungt som helst.
din dator pallar helt enkelt inte frostbite motorn

Cod MW2 använder väl inte Unreal Engine 3?

Edit:
Efter lite lätt googling så kom jag fram till att Cod MW2 använder IW 4.0 (Källa: https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Call_of_Duty:_... )
Medal of Honor använder en modifierad Unreal Engine 3.
Källor:
https://twitter.com/#!/matthewpruitt/status/8202299025
https://twitter.com/#!/repi/status/8202556203

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

MoH kör 2 olika spelmotorer.
frostbite motorn för multiplayer (dvs samma som bad company 2)
och för singel player är de samma motor som CoD MW2 (vet inte vad den heter)
då är singel player enormt lätt kört för datorn
och mulitplayer är hur tungt som helst.
din dator pallar helt enkelt inte frostbite motorn

Motorn heter Unreal Engine 3 men den i mw2 är iw4.0
Som sagt är Unreal Engine ganska gammal teknik.
Kan vara ditt graffe och cpu som bottleneckar för multiplayern.

Permalänk
Medlem

Lika bra att köpa ny dator om man ska byta ut båda, snacka om useless spel nu...

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur dom har tänkt. När man sätter minimum requirements måste man väl ta hänsyn till både MP och SP, särskilt när det handlar om ett spel som är så fokuserat på MP?! Eller ha separata minimum requirements? Känner mig blåst...

Permalänk
Skrivet av googleye:

Förstår inte riktigt hur dom har tänkt. När man sätter minimum requirements måste man väl ta hänsyn till både MP och SP, särskilt när det handlar om ett spel som är så fokuserat på MP?! Eller ha separata minimum requirements? Känner mig blåst...

Du ligger väldigt på gränsen vid minimum.
http://store.steampowered.com/app/47790/

Citat:

Minimum:

OS: Windows XP, Vista, Windows 7
Processor: Pentium D 3.0GHz / Core 2 Duo 2.0GHz / Athlon X2
Memory: 2GB
Graphics: GeForce 7800 GT / ATI X1900
Graphics Memory: 256MB

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll? Minimum betyder ändå att jag ska kunna spela spelet eller hur?

Permalänk
Skrivet av googleye:

Vad spelar det för roll? Minimum betyder ändå att jag ska kunna spela spelet eller hur?

http://img543.imageshack.us/img543/3479/namnlst.jpg

Vad bra du är på att printa bilder...
Fixa en i större upplösning så man kan läsa vad som står.

Permalänk

Jag ser röda kryss för följande:
CPU speed
OS
Video Card
Direct X version
CPU

Gröna bockar finns för:
RAM
Sound Card
Free Disk Space

Din dator når inte minimum bara för att du har ett ljudkort, tillräckligt med ram och hårddiskutrymme.

Till spel krävs ofta även att man ska ha ett grafikkort, en CPU och direct X. Operativ system över windows 95 brukar ofta fungera bättre i spel ano 2010.

Om jag skulle ha din dator skulle jag rekommendera en uppgradering av datorn eller CS 1.6

Mvh Fritjof

Ps. jag är trött och elak just nu.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Jag ser röda kryss för följande:
CPU speed
OS
Video Card
Direct X version
CPU

Gröna bockar finns för:
RAM
Sound Card
Free Disk Space

Din dator når inte minimum bara för att du har ett ljudkort, tillräckligt med ram och hårddiskutrymme.

Till spel krävs ofta även att man ska ha ett grafikkort, en CPU och direct X. Operativ system över windows 95 brukar ofta fungera bättre i spel ano 2010.

Om jag skulle ha din dator skulle jag rekommendera en uppgradering av datorn eller CS 1.6

Mvh Fritjof

Ps. jag är trött och elak just nu.

Han har recommended fliken ikryssad

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit flera gånger att min dator når minimum, det där är för recommended. Mitt operativsystem är inte windows 95, och jag är också trött, på folk som hänger på forum för att kunna förklara för andra hur mycket sämre de är.

Om jag får vill jag ursäkta mig själv, har tyvärr inte råd att lägga 10 000 på en ny dator för att mitt spel för 250 kr ska fungera...

Permalänk

Sådär, får ursäkta för innan, har sovit en stund och är på lite bättre humör.
Graikkort
CPU
Fri frakt

Som förlåt för mitt beteende innan så har jag hittat några relativt billiga komponenter som borde klara av detta spel. CPU'n lär gå att låsa upp till 4 kärnor.

Om det nu föll på CPU och GPU kan det vara värt att uppgradera dessa. Man behöver inte lägga stora pengar på detta men det kommer att öka din spelupplevelse överlag och du kommer kunna spela fler spel i framtiden eftersom att det verkar vara så att den ligger på gränsen nu.

Förlåt och Mvh Fritjof

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Ditt senaste svar var vad jag förväntade mig av ett forum, tack

När du säger låsa upp, menar du överklocka? Klarar inte av sånt. Datorbutiken jag handlar i äger dock en sjyst kille som alltid har hjälpt mig, kan fråga.
Men klarar moderkortet av vilken processor och grafikkort som helst?

Permalänk

Det vet jag inte, processorn bör passa till moderkortet, hur bra den klarar av det är en annan sak

Vad har du för moderkort? Mer specifikt än

Citat:

Vet inte exakt vilket moderkort jag har men det är nåt NForce

hjälper nog lite

Jag har inte haft den processorn själv men jag misstänker att det är en liknande process som att överklocka dock att man bara behöver göra det en gång. jag ska edita när jag hittat något om det på forumet. http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/931456-amd-phenom2-x2-550-lasa-upp-karnor/ det finns lite information kring det där, det är genom en enkel ändring i bios, men det krävs ett moderkort av någon standard ska kolla in mer i den saken.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Ska ta reda på det men det får vänta till imorgon, rummet som datorn är i finns en sovande person i, tur att det finns smartphones.

Tack för hjälpen så länge!

Permalänk

Moderkort

Där har du moderkort som jag tror fungerar till den rekommenderade processorn. Plats för grafikkortet och rätt socket. Det var väldigt mycket integrerad grafik bland dem jag hittade.

2 GB ram, det var lite ont om ram i din burk.

Räknar man ihop det så blir det 2287 kronor men då kommer datorn att klara sig ett tag till. Ett tips är att göra små uppdateringar lite då och då. Blir enklare att hålla datorn i gott skick då. (och det känns billigare med 3 utlägg om 600 kronor om året än ett för 2000 )

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Bra tips från Fritjof92. Inte alls farliga priser samt att burken kommer klara sig ett tag till. Men man får också ta hänsyn till att man får hitta inställningar som fungerar ordentligt till det man har. Detta innebär självklart att skära ner på kanutjämning då 4X faktiskt ser bra ut, man behöver inte köra på 16X.

Sedan får man även ta hänsyn till en sak till, att minimum requirements oftast är rätt så mycket som BULLSHIT. Så har det varit i nästan ALLA år jag köpt spel e.t.c. I teorin ska det fungera och därför är det helt enkelt rätt att printa det på spelboxen. Däremot har jag aldrig stött på en burk som möter minimum requirements till ett spel som också är SPELBART med det. Det är ju lite av ett "säljargument" att sätta så låga minimum requirements.

Ett exempel är ju bara Microsoft själva. Här har du Windows XP Professional requirements. Det här är ju bara så att man vill spotta dom i ansiktet.
Visst får man knappt in operativsystemet, visst får man igång datorn... men helvete går det att arbeta normalt ens med detta? Svar Nej! såvida du inte har 22 timmar om dygnet att spendera framför datorn.

http://www.microsoft.com/windowsxp/sysreqs/pro.mspx

Enjoy?!

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

jo jag har lärt mig att de flesta säljargument är bullshit, och det där är väl lite väl över(eller under)drivet. Men man tycker ju att något ansvar måste väl företagen ha...

Permalänk
Medlem

Har ett nForce 520LE. Lanserades 2006...

Permalänk

Det skulle kunna vara på tiden med en liten uppgradering då är du student kan du dessutom få windows 7 för 100kr på pellesoft

Citat:

Value single GPU segment, lacking SLI, RAID 0+1 and RAID 5 support, and featuring only one 10/100 Ethernet, 8USB ports two SATA ports.

Det är wikipedia om ditt kort även om man inte har slo eller RAID så verkar det inte ha varit så att säga top notch när det kom ut heller

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om vad det där betyder men okej

W7 känns frestande, ser dock inte fram emot att installera om alla spel, program och drivrutiner igen...

Permalänk

Du kommer antagligen bli tvungen att installera om OS och drivisar om du byter ut CPU, moderkort och grafikkort. Då kommer windows se det som en ny dator och du kommer antingen behöva omregistrera XP eller installera win7(?)

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Är väl lika bra att köra på W7 då, tack för all hjälp!!!