GX660 maxa sc2 och kommande diablo3 ?

Permalänk
Medlem

GX660 maxa sc2 och kommande diablo3 ?

Hej!
En polare ska köpa en ny laptop för spel, och han har frågat mig om hjälp. Jag är dock inte så hemma på bärbara datorer så jag undrar om http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core_i5-460m-4gb-500gb-15.6_tft-hd_5870-windows_7_hp_64bit-blac kommer att duga för honom att spela starcraft 2 på högsta inställningar, och om ni TROR (spelet är ju inte släppt än) om datorn klarar diablo 3 på höga inställningar?

Tror budgeten stannar runt 10 000 kr, vad jag förstår är detta den bästa datorn för det priset. Finns det något bättre alternativ om man går upp på 11k-12k? Skärmstorleken bör vara 15.6"

Tack för hjälpen!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pojo:

Hej!
En polare ska köpa en ny laptop för spel, och han har frågat mig om hjälp. Jag är dock inte så hemma på bärbara datorer så jag undrar om http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core_i5-460m-4gb-500gb-15.6_tft-hd_5870-windows_7_hp_64bit-blac kommer att duga för honom att spela starcraft 2 på högsta inställningar, och om ni TROR (spelet är ju inte släppt än) om datorn klarar diablo 3 på höga inställningar?

Tror budgeten stannar runt 10 000 kr, vad jag förstår är detta den bästa datorn för det priset. Finns det något bättre alternativ om man går upp på 11k-12k? Skärmstorleken bör vara 15.6"

Tack för hjälpen!

Ja den Maxar SC2 och kommer ng Maxa Diablo 3!!! Lycka till!!

Permalänk
Medlem

den kommer nog göra det. Men en stationär är alltid bättre än bärbar

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar! då rekomenderar jag denna till honom

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Han borde vänta några veckor på att GT680 kommer ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mekael:

Han borde vänta några veckor på att GT680 kommer ut.

Varför vänta? Den kostar 15 papp och har sämre grafikkort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Varför vänta? Den kostar 15 papp och har sämre grafikkort...

Den kostar 1500 dollar, vilket blir i runda slängar 10500kr. Sedan har den en överlägset bättre processor och ett grafikkort som är ungefär lika bra som 5870. Kan man vänta i ungefär en månad är det det uppenbara valet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mekael:

Den kostar 1500 dollar, vilket blir i runda slängar 10500kr. Sedan har den en överlägset bättre processor och ett grafikkort som är ungefär lika bra som 5870. Kan man vänta i ungefär en månad är det det uppenbara valet.

Ja men den kommer aldrig kosta 10500 här... Minst 13000 som dem kostade innan...

Permalänk
Inaktiv

Tänk!! En i7a idag kostar 14000 och den kostar ju minst då 14000.... Eller mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Ja men den kommer aldrig kosta 10500 här... Minst 13000 som dem kostade innan...

Importera då..?

Permalänk
Skrivet av Mekael:

Importera då..?

Går det få med svenska tangentbord då? Jag säger som flera andra, GX660 är ett mycket bra val och kan maxa SC2, och eftersom Diablo 3 använder samma motor så går det t.o.m. bättre att maxa där.

Permalänk
Medlem

Första o rekommendera är väl att man skaffar inte en bärbar för att spela på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Första o rekommendera är väl att man skaffar inte en bärbar för att spela på...

lol..

Det är därför det finns gaming-bärbara antar jag

För oss som inte vill släpa på ett stationärt as så är det bra det finns fina laptop-gaming alternativ

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på att Starcraft 2 bara kan använda två processorkärnor/trådar så har man ju inte så mycket att vinna på att ha en i7:a. Och om det är så att Diablo 3 använder samma motor som Starcraft 2 så är det ju troligen samma begränsning där. En i5:a med högre frekvens presterar troligen bättre i just dessa spel.

Kan ju tillägga att min i5:a på 2,4 Ghz är alldeles utmärkt för att maxa Starcraft 2.

Permalänk
Medlem

Det är nog så att en vettig dual core bör göra jobbet ett bra tag till, men man vet ju aldrig när quad core börjar integreras på allvar.

Den nya i7-2630QM ska ju köra i turbohastigheter som är ungefär likvärdiga med de bättre dual core-processorerna (nu menar jag givetvis de mobila processorerna, inte de stationära.) Plus att Sandy Bridge ska ju vara snabbare än de gamla i5-orna och i7-orna på samma klock. Dock skiljer det ju ganska rejält i pris, så frågan är om en bra dual core inte är det "bästa" alternativet...

Jag är personligen väldigt sugen på Asus G53 eller G73 med den "nya" 480M dual core-processorn. Tycker den verkar grym.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Det är nog så att en vettig dual core bör göra jobbet ett bra tag till, men man vet ju aldrig när quad core börjar integreras på allvar.

Den nya i7-2630QM ska ju köra i turbohastigheter som är ungefär likvärdiga med de bättre dual core-processorerna (nu menar jag givetvis de mobila processorerna, inte de stationära.) Plus att Sandy Bridge ska ju vara snabbare än de gamla i5-orna och i7-orna på samma klock. Dock skiljer det ju ganska rejält i pris, så frågan är om en bra dual core inte är det "bästa" alternativet...

Jag är personligen väldigt sugen på Asus G53 eller G73 med den "nya" 480M dual core-processorn. Tycker den verkar grym.

Håller med.. Priset motiverar inte köp av sandy bridge...