Razer demonstrerar Sixense - rörelsekänslig handkontroll

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Innan ni säger nej till det här bara för att ni är så insnöade på mus+tgb, så ta en titt på denna demo på youtube. Kommer helt klart rocka och verkar vara tusen ggr bättre än kinect, wii och playstation move.

http://www.youtube.com/watch?v=auHSErC6ssE&playnext=1&list=PL...

Att slå ut Playstation move är väl inte så svårt.. Detta verkar dock vara riktigt lovande tänk dig att spela typ TES på detta sätt? Vore hur coolt som helst!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Kul att de försöker komma på saker till PC men jag föredrar mus och tangentbord och det där kommer verkligen inte öka känslan i spelet.
Wii var bara roligt och intressant i början, sådana kontroller kommer man lätt tröttna på.

Skillnaden är att wii's kontroll suger eftersom den missar ofta och är otroligt okänslig. Den skulle aldrig i livet gå att spela fps med. Den här som nu visas upp är helt annorlunda eftersom den för det första är magnetfältbaserad och jag skulle absolut inte dissa den innan jag har testat den.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Skillnaden är att wii's kontroll suger eftersom den missar ofta och är otroligt okänslig. Den skulle aldrig i livet gå att spela fps med.

Prövat wii motion+? Tydligen inte...

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_rov:

Skulle däremot se nån sort av fotpedal för att ligga, ducka och springa fort till fps-spel

Bara köpa en G27 ratt till PC

Gasa = Springa
Bromsa = Ducka
Koppling + Växelspak = Byta vapen ^^

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Prövat wii motion+? Tydligen inte...

Finns det inbyggt i kontrollerna nuförtiden, för förr (jag har inte så bra koll) så var man tvungen att köpa till det extra för att överhuvudtaget kunna använda wii:n. I standardutförande sög verkligen kontrollen.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Finns det inbyggt i kontrollerna nuförtiden, för förr (jag har inte så bra koll) så var man tvungen att köpa till det extra för att överhuvudtaget kunna använda wii:n. I standardutförande sög verkligen kontrollen.

Japp, nuförtiden finns det inbyggt.
Enligt recensioner ger det lika bra kontroll som psmove.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Japp, nuförtiden finns det inbyggt.
Enligt recensioner ger det lika bra kontroll som psmove.

PSMove är fortfarande i utvecklingsstadiet och vi lär se stora förändringar till nästa generation om PSMove inte floppar totalt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

PSMove är fortfarande i utvecklingsstadiet och vi lär se stora förändringar till nästa generation om PSMove inte floppar totalt.

Enligt vad Sony säger ger den ju exakt 1:1 rörelse, varför förbättra den då?
Bara lite motsägelsefullt.

Visa signatur

The cake is a pie.