Permalänk
Medlem

Första bygget vattenkyld 800D

Lite info

Låda: 800D
MB: Asus p6x58D-E
CPU: I7 950
GFX: Asus GTX 470
RAM: 6GB tripple Dominator (som win bara ser 4gb av....shocker...)
PSU: Corsair HX 750 med sleeving från djungelapa
Diskar: SSD corsair f60 systemdisk+2 diskar för program och lagring
CD: en vanlig cdrom....
Ljud: Razer barracuda AC-1 (funkar SÅDÄR i win7)

Vattenkylning
Cpublock: Nickel-acetal EK HF supreme eller vad den heter
Gpublock: Nickel-acetal fullblock
Pump: EK DCP 4.0
Rad: 360 phobya g-changer
Tank: EK 250 multioption advanced
Slang: Kommer inte ihåg märke, svart UV
3xFractal design 1300rpm fläktar

Lite issues

Sleeving: Egentillverkad sleevetool gör susen, slösa inte pengar på det

GPU block: Mina fittings passade inte nickel sidan, för långa gängor utan distanserna, för korta med distanser, vet inte om jag missar nått fundamentalt men jag får det inte att funka, därav sitter båda slangarna neråt och slangen räckte med cirka 1 cm marginal

Tank: Även här satte mina fittings käppar i hjulen, dom var för stora så dom tog i plasten (små kanter på tanken runt hålet) så jag fick ställa mig och karva i tanken, snyggt blev det inte

800D är helt galet bra enligt mig, MEN storleken gör att kabeldragning kan bli trixig om man vill ha det riktigt bra även på baksidan

Enjoy..

Första bygget vattenkyld 800D

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Medlem

Snyggt! Riktigt bra, speciellt om det är första vattendragningen! Gav den en 4:a. Enligt min åsikt förstör lysrören lite. Jag tycker dessa rör till det, men det är personligt! Bra jobbat

Visa signatur
Permalänk

Ser bra ut men tänker inte ens bry mig om o rösta förends du tar lite kloka bilder i dagsljus så man får se vad du gjort.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Ser grymt bra ut!

Loopen ser lite "lång" ut, som om slangarna inte tog kortaste vägen

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Håller på att bygga ihop ett princip likadant system (Men med en extra 240 radiator). Testade du att köra grafikkort->CPU->Radiator? Funderar lite på hur jag ska dra det.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Core2Quad:

Ser bra ut men tänker inte ens bry mig om o rösta förends du tar lite kloka bilder i dagsljus så man får se vad du gjort.

Like he said!

Permalänk

Bilder i dagsljus utan UV så kan man kanske få en uppfattning, sen så ser ddet lite väl halvdant ut med pumpens lilla "slott" i botten men det kanske inte är klart.

Ser fint ut annars, jobba på lite till så blir det awesome

Permalänk
Medlem

lite bilder nu när det är dagsljus, glömde stänga av uv.. nej pumpen ska täckas med nått, idén är väl att man ska kunna ha datorn utan sidpanelen och det ska ändå se mums ut

jag tänkte på att dra från pump till gfx men jag hade inte känat så mycket i längd då slangarna ändå måste komma ut neråt så jag hade fått den rundingen iaf, och det kändes bättre att dra det "nya" vattnet direkt till cpu:n av nån undermedveten anledning

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk

wow!

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70

Permalänk
Medlem

Maffigt/kaxigt att bygga sin första dator med vattenkylning i ett 800D vill jag lova !

Permalänk

lite långa slangar måste jag säga, men annars ser det grymt bra ut

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

för långa slangar och mycket slarv med sleevet tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Super läckert!!

Permalänk

finns distansringar från bp

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Hur tycker du ljudnivån från pumpen upplevs?

Permalänk
Medlem

Låter inte mer än fläktarna på rad och agget tycker jag, men den måste ljudisoleras ordentligt och inte vara i direkt kontakt med nått, min står löst på isoleringen och hålls fast av slangarna och isoleringen på sidorna

när jag gjorde mitt leaktest stog den i kontakt med lådan, och det lät som ett sågverk

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Skrivet av (Ulven):

Låter inte mer än fläktarna på rad och agget tycker jag, men den måste ljudisoleras ordentligt och inte vara i direkt kontakt med nått, min står löst på isoleringen och hålls fast av slangarna och isoleringen på sidorna

när jag gjorde mitt leaktest stog den i kontakt med lådan, och det lät som ett sågverk

Himla sen på kommentar, men måste fråga? Hur gjorde du plats för pupen? Fick du förstöra något av hdd platserna, eller sitter de med skruvar? Sitter på jobbet så kan inte kolla själv förens jag kommer hem...Ska bygga om mitt bygge (se signatur) och funderar på att lägga pumpen där för att den inte ska synas med sidopanelen på...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Himla sen på kommentar, men måste fråga? Hur gjorde du plats för pupen? Fick du förstöra något av hdd platserna, eller sitter de med skruvar? Sitter på jobbet så kan inte kolla själv förens jag kommer hem...Ska bygga om mitt bygge (se signatur) och funderar på att lägga pumpen där för att den inte ska synas med sidopanelen på...

Såg nu att den va pop nitad, tack ändå!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301