Intel visualiserar Sandy Bridge på CES 2011

Permalänk
Melding Plague

Intel visualiserar Sandy Bridge på CES 2011

Processorjätten Intel är givetvis närvarande på CES 2011 i Las Vegas. På mässgolvet demonstreras nya användningsområden för den nylanserade processorserien Sandy Bridge.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Awesome!

Nattinlägg gillar vi!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Heknu:

Awesome!

Nattinlägg gillar vi!

Natt? Klockan är 19:30 i Las Vegas.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Haha, jaså? Här är hon 04:38 och det är svinkallt. Ni borde ha någon ute i Las Vegas hela tiden för oss nattläsare isåfall

Permalänk
Proffsmoddare

Ni får sprida ut hela redaktionen jämt över tidszonerna så vi får uppdateringar dygnet runt!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

21:59 i Texas, kan inte ta mig till CES men önskar allt jag vore där. Grymt spännande med Sandy Bridge, får bli ett köp när jag återvänder till Sverige. Nattinlägg är alltid uppskattat

Permalänk

Sandy Brigde verkar intressant..

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Länge sen jag blev så imponerad av en processor! 12 skärmar är inte dåligt det ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Länge sen jag blev så imponerad av en processor! 12 skärmar är inte dåligt det ! ! !

ja men de va samma figur som först var på små skärmar och sen delades på de stora så jättetungt(allt är relativt) kan de ju inte varit.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ingen Bezel management där inte.

Permalänk
Medlem

Impad

Nä inte ett dug ser ju inte om det är från en dator med flera grafikort i.
Dessutom såg det inte så tungt ut heller så mer ut osm det var en bild splittad på flera skärmar.
Hade varit mer impad om man såg datorn och att den gjorde olika saker på skärmarna.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Och var håller g3:an hus?

Permalänk

Såg ju ut som om det var full-hd på touchscreen och sen bara en extra låda för att splitta bilden till 12 skärmar, som dessutom såg ut att vara tvskärmar vilket kräver ännu mindre pixlar. Om det också var ett custom-os för att spara prestanda så är det skrattretande.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Vad är den svarta ringen där åt vänster, i lådan?

Permalänk
Skrivet av fille3002:

Såg ju ut som om det var full-hd på touchscreen och sen bara en extra låda för att splitta bilden till 12 skärmar, som dessutom såg ut att vara tvskärmar vilket kräver ännu mindre pixlar.

Om du inte visste det, men det finns tv-skärmar med full hd

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Skrivet av Fredric1994:

Om du inte visste det, men det finns tv-skärmar med full hd

Mjo, jag vet Swec får väl ta reda på vad det är för upplösning?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredric1994:

Om du inte visste det, men det finns tv-skärmar med full hd

Ja men på en datorskärm stor som en tv så vill men väll helst ha minst 2560x1600 i upplösning?

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

Jag är mest imponerad över ansiktsuttrycket på killen som pillar med datorn/skärmen. Ser ut som han medverkar i filmen Zoolander

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefffe:

Jag är mest imponerad över ansiktsuttrycket på killen som pillar med datorn/skärmen. Ser ut som han medverkar i filmen Zoolander

Ajuste lol hehe

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk

Var det någon som ÖHT hörde vad tanfan sade?
Jag hörde bara massa dålig untz-untz-musik...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RemixV2:

Vad är den svarta ringen där åt vänster, i lådan?

Troligtvis en kiselplatta