Ännu en som letar efter bärbar spelmaskin

Permalänk

Ännu en som letar efter bärbar spelmaskin

Hej, Jag letar efter en bärbar dator som SKA kunna spela dom nyaste spelen om en 5-7 år (gärna mer...).
Jag kan gå upp till max 15.000(500 mer eller mindre gör ju ingenting) om jag känner att jag får tillräckligt med prestanda för pengarna. Har varit och kollat runt med försäljare lite här och var men man kan ju inte alltid lita på dom eftersom att dom är mer eller mindre partiska.

Igår var jag på elgiganten och kollade på en Alienware M15 någonting för 15.000. Jag fick dock rådet att vänta ett halv-år tills datorerna har nya BIOS (jag håller ögonen öppna)

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Annars så har jag varit på onoff och kollat på två asus datorer:
http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Eller:

http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Dom är med i asus spel serie Republic of Gamers
Jag vill Gärna ha 3d men det är inget måste och kan man köra 3d på den så händer det säkert i framtiden att jag köper en 120hz skärm till datorn då jag kan fortfarande tänka mig andra datorer så jag vill gärna ha alternativ men jag vill gärna veta vilken av dom tre datorerna ni skulle ta också vill jag ha tre anledningar varför(för att undvika fanboys). Tack iförhand

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk
Medlem

I helgen kommer det att lanseras en hel hop nya prestanda laptops med Intels Sandy Bridge processor. Från och med måndag och framåt kommer de att dyka upp på beställningssiter.
Jag rekommenderar dig att vänta med att beställa till måndag, de verkar kunna bli riktigt bra.
Många av de nuvarande modellerna kommer att behöva reas ut, så även om du vill ha en "äldre modell" så är det bra att vänta tills nästa vecka.

Permalänk
Medlem

5-7 år... det är att begära mycket... Speciellt för en bärbar.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Isåfall är mitt råd till dig att köpa en laptop nu för max. 10 000kr(spara resterande 5000kr eller gör något annat roligt med dem) och sedan köpa en ny om 3 år igen så kan du spela de nyaste spelen i förhoppningsvis 6 år framåt minst.

Permalänk
Medlem

5-7 år lät jäkligt mycket som tidigare sagt, om du lägger 20k på en stationär kanske du klarar det

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Ailenware är bara skräp g53 är det bästa köpet av de 3.

Permalänk
Medlem

Jag sitter i samma sits atm, jag köpte en Dell XPS M1530 för 2½ år sen, som då kostade nästan 15000. Idag är den inte ens i närheten av de nyaste spelen, vilket inte gör mig speciellt mycket, då jag främst spelar Heroes of Newerth och SC2 som inte kräver enorma mängder.

Jag siktar nog på en G53 från Onoff, eller en MSI GX660 om jag kan stå ut ett par år med hur MSI:n ser ut Men jag förväntar mig inte mer än 3 års spelbarhet, än mindre "de senaste spelen".

Permalänk
Inaktiv

Varför klagar alla på hur Msin ser ut?? Den ser ut som en helt normal dator när man ser den IRL!! Man ser inte äns ljusen!

Permalänk
Medlem

Nja, jag är inte mycket för hur MSI:n ser ut, och tycker ASUS:en är snyggare än en "vanlig" laptop, så mitt val blir enkelt

Permalänk
Medlem

MSI Designern gick nog på crack när han designade den Men kommande MSI-modeller ser betydligt trevligare ut! så dom kanske har bytt designer

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

MSI Designern gick nog på crack när han designade den Men kommande MSI-modeller ser betydligt trevligare ut! så dom kanske har bytt designer

Alla nya modeller är inte ändrade... Ex Gt 680 har samma design.

Permalänk

Du ska vara glad om en bärbar för 10-15k klarar de nyare spelen på medium/high inom de närmaste 3 åren. 5-7 år är ju rent absurt, även för stationära.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du ska vara glad om en bärbar för 10-15k klarar de nyare spelen på medium/high inom de närmaste 3 åren. 5-7 år är ju rent absurt, även för stationära.

Så sant så sant...

Permalänk

Jag har inte läst tråden på ett tag jag gjorde det nu.
Så ni tycker alltså att jag ska köpa en 8-10 tusenkroners data och köpa en ny om tre år?
Tack föratt ni sa det för försäljarna snackar mycket som ni vet;-)

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk

Hur länge håller en dator för 8-10 tusen om en för 15 tusen bara håller tre år?

Sen har jag en fråga som inte hör hit så mycket, men när ip-addres saken görs om så måste det väl komma en typ uppdatering till datorn eller nått, så att man inte behöver köpa en ny dator bara för det?

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Little_Hippo:

Hur länge håller en dator för 8-10 tusen om en för 15 tusen bara håller tre år?

Sen har jag en fråga som inte hör hit så mycket, men när ip-addres saken görs om så måste det väl komma en typ uppdatering till datorn eller nått, så att man inte behöver köpa en ny dator bara för det?

Om du köper ex en Msi för 10 papp lär den hålla i 2-3 år... Men den kommer ju inte klara spelen på Max om 3 år lixom...

Permalänk

hur länge håller en 15.000 kr dator då?

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Little_Hippo:

hur länge håller en 15.000 kr dator då?

Lika länge... Som sagt... Köp Msi eller Asus G53..

Permalänk

Är det inte lika bra att köpa en för 8.000 då???
Eller kommer dom att vara längre än 3 år om dom har sandy bridge processor?
Eller ska man rentav vänta på razers switchblade? ( http://www2.razerzone.com/switchblade )
Fast annars så kan man köpa en dator för tre tusen och sen en xbox?

Ps. Kan någon ge mig en länk till den där msi datorn så ska jag kolla på den?

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Little_Hippo:

Är det inte lika bra att köpa en för 8.000 då???
Eller kommer dom att vara längre än 3 år om dom har sandy bridge processor?
Eller ska man rentav vänta på razers switchblade? ( http://www2.razerzone.com/switchblade )
Fast annars så kan man köpa en dator för tre tusen och sen en xbox?

Ps. Kan någon ge mig en länk till den där msi datorn så ska jag kolla på den?

Denna
http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core...

Eller den billigare
http://www.webhallen.com/hardvara/123425-msi_gt660-473ne-core...

Permalänk

Den sista verkar vara ett bra köp om den håller lika länge som den dyrare ?
Vad tror du om sandy bridge saken,razer iden eller xbox iden då?

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk
Skrivet av Little_Hippo:

Den sista verkar vara ett bra köp om den håller lika länge som den dyrare ?
Vad tror du om sandy bridge saken,razer iden eller xbox iden då?

1. Skit i sandy bridge, processor spelar inte större roll för gaming.
2. Jag tror knappas att Razer laptopen är ett bra val för gaming.
3. Xbox 360 är på väg ut inom de närmaste 1-2 åren.

Köp en GX660, eller en GX740 (billigare och större skärm).

http://www.webhallen.com/hardvara/123621-msi_gx740-238ne-core...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Ailenware är bara skräp g53 är det bästa köpet av de 3.

Har du en Alien själv eller spekulerar du bara då dom råkar kosta en slant mer än många konkurrenter ?? Prestanda vs krona är den inte det bästa men det är absolut ingen dålig maskin... 15k och säkerhet i 6-7 år är omöjligt. I den takt som utvecklingen går och spel blir mer och mer krävande hela tiden så finns det nog inget ute nu under 25-30 k som kommer stå sig så länge. Ska man ha nåt som håller så länge garanterat så är det konsol men på en såpass lång tid hinner till och med konsoller att gå ur tiden. 3 år runt 20k är väl rimligt kanske.
Sen beror det ju även på hur kräsen man är. Ska man köra allt på högsta på en enorm skärm etc etc så dras ju tiden ner enormt, är man en sådan som nöjer sig med medium settings klarar man ju sig längre. Men ändå ska man ha nåt som ska hålla länge är det nog alla gånger stationär som gäller och kan då med små medel byta ut komponenter allt eftersom.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

jag behöver inte köra på högsta men det är kul att köra på högsta ibland. men eftersom att den Dyrare asusen inte håller mer än tre år så borde väl ändå den billigare msin inte hålla mer än ett år?

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Little_Hippo:

jag behöver inte köra på högsta men det är kul att köra på högsta ibland. men eftersom att den Dyrare asusen inte håller mer än tre år så borde väl ändå den billigare msin inte hålla mer än ett år?

Dem dyra Asusen är inte mycket bättre än Msin... Köp Msi om du vill ha prisvärt.

Permalänk

Tänkte också se om man kan hitta en bärbar att spela lite på.
så har en fråga till er här.

har nån sett en med Radeon HD 6900M i än

tänkte mest för att se vilken prisklass dom hamnat i.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Livingdead4life:

Tänkte också se om man kan hitta en bärbar att spela lite på.
så har en fråga till er här.

har nån sett en med Radeon HD 6900M i än

tänkte mest för att se vilken prisklass dom hamnat i.

Om du tänkte på ex 6970M så kommer dem vara väldigt dyra... Bl.a för att AlienWare kommer med en ny modell med det kortet och vi ALLA vet ju hur överprisade dem är... Satsa på 5870 eller 6870...

Permalänk

om man jämför msi datorerna och alienware datorn med asus datorerna så har väl asus datorerna bäst grafikkort?

Som ni kanske märker är jag inte direkt något proffs på det här

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Little_Hippo:

om man jämför msi datorerna och alienware datorn med asus datorerna så har väl asus datorerna bäst grafikkort?

Som ni kanske märker är jag inte direkt något proffs på det här

Datorerna med 5870 har bäst grafikkort... Alltså Msi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Har du en Alien själv eller spekulerar du bara då dom råkar kosta en slant mer än många konkurrenter ?? Prestanda vs krona är den inte det bästa men det är absolut ingen dålig maskin... 15k och säkerhet i 6-7 år är omöjligt. I den takt som utvecklingen går och spel blir mer och mer krävande hela tiden så finns det nog inget ute nu under 25-30 k som kommer stå sig så länge. Ska man ha nåt som håller så länge garanterat så är det konsol men på en såpass lång tid hinner till och med konsoller att gå ur tiden. 3 år runt 20k är väl rimligt kanske.
Sen beror det ju även på hur kräsen man är. Ska man köra allt på högsta på en enorm skärm etc etc så dras ju tiden ner enormt, är man en sådan som nöjer sig med medium settings klarar man ju sig längre. Men ändå ska man ha nåt som ska hålla länge är det nog alla gånger stationär som gäller och kan då med små medel byta ut komponenter allt eftersom.

De är väldigt dyra och byggs av Dell(därför hatar jag datorenrna).