Bildspecial: In Win på CES 2011

Permalänk
Skrivet av Tempel:

Mitt första chassi var ett In Win Q500 inköpt 1997 http://www.dansdata.com/images/buildpc/320/case.JPG Stort och stilrent (om än lite omodernt idag internt) och runt den tiden var dom rätt stora i Sverige. Men faktum är att många av er som nu säger att dom är plastiga var p14 då och köpte inte dom stilrena chassina som ändå fans på marknaden. Det skulle vara svart (dammagnet = idiotiskt) och gärna stajlat med bling bling, nu har ni vuxit upp och insett att det finns andra värden och kanske fått synpunkter på att det skall vara lite högre WAF på lådan, men ser man på interna saker som moderkort så är det fortfarande många här som kissar på sig av designade kylare på moderkort och annat som inte tillför något även om en del nu insett att det gått för långt med Gigabytes GI-Joe hej och hå moderkort men det hade inte existerat om ni inte blivit så till er av Asus mer eller mindre lika fåniga moderkort.

Är mer på den stilrena linjen än massa bling bling, trots jag är rätt ung. Detta chassi du visade är inte bara stilrent i formen utan färgmässigt också (även om jag gillar mörka färger som svart bättre, vit plast bleknar så lätt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

In-Win Dragon Rider ser väll inte så platstigt och lika dant dragon slayer men kan hålla med om att många av dem ser plastiga ut

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Fractal design R3 är ett rätt stilrent chassi (fast är lite plastig, speciellt i fronten). Men utseendemässigt syns de inte lika tydligt som de känns (är inte glappigt eller andra brister, utan de bara känns att de inte är metall).

Ditt chassi är inte så stilrent när de kommer till färger (gillar om de bara är en färg). Den gråa sticker också ut väldigt mycket mot de svarta så jag tycker de inte är så stilrent. De är ju ungefär som de chassit jag hade (Du hittar de gamla i sign).

Jo det finns vissa som kan kvala in lite så där halvt, Lian-Li gör några stycken och Fractal Design och även kanske Corsair, men det är som du skrev plastiga lösningar eller bara halvlyckad yttre design m.m. Har inte hittat ett enda stilrent och snyggt chassi som faller mig helt i smaken de gångna sex åren. Ett lite mer nätt Corsair i silver utan loggan kanske skulle kunna fungera.

Hur som helst, chassit på bilden är grått och grått med lite brunt i, inte svart någonstans. Svart och grått kan dock vara stilrent t.ex. som Apples iMacar, dock föredrar jag enfärgat men just kombinationen grått (alluminium/silver etc) och svart kan fungera om det görs på ett smakfullt sätt vilket de flesta gråa och svarta chassin inte lever upp till, mer plastiga utseenden än vissa av dem är svåra att hitta.

Apropå Apple, deras stationära chassin är helt ok, inte klockrena men helt ok, de skäms inte för sig bredvid HIFI utrustning i alla fall.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Skrivet av Gerthoi:

Jo det finns vissa som kan kvala in lite så där halvt, Lian-Li gör några stycken och Fractal Design och även kanske Corsair, men det är som du skrev plastiga lösningar eller bara halvlyckad yttre design m.m. Har inte hittat ett enda stilrent och snyggt chassi som faller mig helt i smaken de gångna sex åren. Ett lite mer nätt Corsair i silver utan loggan kanske skulle kunna fungera.

Hur som helst, chassit på bilden är grått och grått med lite brunt i, inte svart någonstans. Svart och grått kan dock vara stilrent t.ex. som Apples iMacar, dock föredrar jag enfärgat men just kombinationen grått (alluminium/silver etc) och svart kan fungera om det görs på ett smakfullt sätt vilket de flesta gråa och svarta chassin inte lever upp till, mer plastiga utseenden än vissa av dem är svåra att hitta.

Apropå Apple, deras stationära chassin är helt ok, inte klockrena men helt ok, de skäms inte för sig bredvid HIFI utrustning i alla fall.

De var så mörk färg att jag antog att de var svart.

Tycker fractal har gjort de ganska bra svart med några vita detaljer. Men om inte fronten vore av plast skulle de inte bli samma släta yta. Har bara hitta detta chassi som jag tycker är stilrent både på utsidan och insidan (för ett bra pris). Vill ju inte lägga ut över 1,5 tusen för ett chassi, blir så mycket pengar.

Men dom gör ju chassina precis som om man skulle ha chassit i en snygg låda ju (alltså att man bara ser fronten) Tycker de blir lite fel då. Har sett de många gånger att fronten inte funkar med resten av chassit.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Det enda som såg lite intressant ut var ju lösningen med dator+skärm i ett och de två usb portarna framtill för mus och tangentbord. Smidig lan-pryl, lanar dock aldrig numera men nog hade man önskat att man hade en sån lösning back in the days.

Får hålla med, den såg riktigt intressant ut. Nån som vet vilken formfaktor chassit stödjer?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker Designen på dessa linkar HAF serien? Till en del, t.ex. Iron Clad och Fanqua.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Avstängd

Vilka gräsliga lådor alltså... =0/

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Är det bara jag som tycker Designen på dessa linkar HAF serien? Till en del, t.ex. Iron Clad och Fanqua.

In-win var troligen före CoolerMaster i det konceptet med t ex In Win B2 Stealth Bomber som släpptes ungefär April 2008. CoolerMaster kom med HAF lite senare samma år. CooleMaster var rätt sen i jämförelse med andra casingtillverkare.

Permalänk
Medlem

FUGLY!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Transformersdatorer är väl poppis hos fjortisar gärna med en massa neon.
Det finns en del tillverkare som tror att det är på utsidan det sitter.
Sedan så fyller dom på med nått mediokert innehåll och kallar det Gamingdator.
Såg en liknande chassielösning i går på EL-Giganten som såg ut som en robot lät som en damsugare och kostade 18000kr med ett HD5770 som demonstrerade EyeFinity på tre skärmar. Imponerande :/
Jag har två gammla In-Win chassier, Ett midi & Ett minitower. Släta och fina liknande det till höger på bild 10.
Skapliga budgetchassier för ett par hundringar med en del smarta skruvlösa lösningar.
Det är väl komplett.se som säljer sådana.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Arghh, och för flickorna ett litet grisskärt chassi med kristaller.... "#¤!@!!
Känns liiite otidsenligt och en aningens sexistiskt....

Permalänk
Medlem

alla deras lådor är ju inte fula, den här tyckte iaf jag e mkt fin http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=573705

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

alla deras lådor är ju inte fula, den här tyckte iaf jag e mkt fin http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=573705

Jag håller med, den lådan är inte alls ful, men den är liten... Hade de gjort ett grisskärt blingat gaming-chassi hade jag tyckt att det hade visat på lite attityd :). Eller ett stort jämrans monsterchassi med blommor på.

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Transformersdatorer är väl poppis hos fjortisar gärna med en massa neon.
Det finns en del tillverkare som tror att det är på utsidan det sitter.
Sedan så fyller dom på med nått mediokert innehåll och kallar det Gamingdator.
Såg en liknande chassielösning i går på EL-Giganten som såg ut som en robot lät som en damsugare och kostade 18000kr med ett HD5770 som demonstrerade EyeFinity på tre skärmar. Imponerande :/
Jag har två gammla In-Win chassier, Ett midi & Ett minitower. Släta och fina liknande det till höger på bild 10.
Skapliga budgetchassier för ett par hundringar med en del smarta skruvlösa lösningar.
Det är väl komplett.se som säljer sådana.

Och sen är de en vanlig butik (som gärna vill tjäna pengar ) Vet en som har en surf dator som låter som en hårtork (låter alldeles för mycket).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullstols Roger:

Varför säger alla att dem BARA gör fula chassin? Jag funderar kanske på att skaffa det lilla chassit till vänster på bild 10. Det är ju skit snyggt.

det röda ? gillade det !

Visa signatur