Permalänk
Medlem

Sällskapsspel?

Hallå, jag letar efter sällskapsspel man kan spela med andra, flickvännen vill gärna spela spel hon med

Jag tänker på spel som Globetrotter, där man åkte jorden runt och svarade på frågor och andra tävlingar, även typ Monopol.

Någon som har några bra tips? Alla tips mottages

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Hallå, jag letar efter sällskapsspel man kan spela med andra, flickvännen vill gärna spela spel hon med

Jag tänker på spel som Globetrotter, där man åkte jorden runt och svarade på frågor och andra tävlingar, även typ Monopol.

Någon som har några bra tips? Alla tips mottages

Globetrotter 2 är hur kul som helst!
Vet inte hur många timmar jag har spelat det med mina syskon för ett antal år sedan

Permalänk

lägger min röst på spelet "mad".
motsattsen till monopol,har ska du göra dej av med pengarna så fort som möjligt medans du ska göra knäppa uppdrag som du får från korten.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

lägger min röst på spelet "mad".
motsattsen till monopol,har ska du göra dej av med pengarna så fort som möjligt medans du ska göra knäppa uppdrag som du får från korten.

hahahaha det spelet är stördast regelförklaringen är nästna roligare än själva spelet med

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Solium Infernum

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Skrivet av E_maN:

hahahaha det spelet är stördast regelförklaringen är nästna roligare än själva spelet med

vad var det för slags uppdrag nu igen?har för mej att man skulle kackla som en kyckling så losade man 200 eller så skulle man smacka till idioten till höger så losade man pengar där med:D..har för mej att det var liknande uppdrag man fick:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

vad var det för slags uppdrag nu igen?har för mej att man skulle kackla som en kyckling så losade man 200 eller så skulle man smacka till idioten till höger så losade man pengar där med:D..har för mej att det var liknande uppdrag man fick:P

jaaa jag skulle hoppa och vara i luften i 35 sekunder, syrrans sambo skulle backa runt bordet baklänges me kortet på huvudet utan att tappa det. och det fanns ett kort där de stod "detta kortet gäller endast på fredagar".... inget mer

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Nu låter ju mad väldigt kul men det låter inte som ett datorspel och det var datorspel jag var ute efter

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

datorspel,ja då blev det lite svårare,inte så värst insatt i just sällskapsspel till pc,men jag kan ju rekomendara att du tex surfar in på sidor som webhallen och kikar på deras spel där,borde väl gå under kategorin "family" eller nått.

dom spel jag själv har på datorn som man kan spela flera stycken på är jeapordy,vem vill bli miljonär(dock inga brädspel men ändå),monopol,nån enklare version utav fia med knuff,schack.

sen kom jag ju på ett jäkligt roligt spel som jag förut hade på datorn men som försvan då jag la om windows,hero quest,går att lira 4 per på det samt en som spelar ond,äventyrs liknande spel.....och när vi sen är inne på det så kan du ju även ta en titt på dungeons and dragons och alla liknande spel,är ju en hel bunt.

men jag vet inte riktigt vad du och din flickvän är intresserade utav,vilka slags spel som gäller:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer