AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition, kylning??

Permalänk
Avstängd

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition, kylning??

Hejsan, köpte denna processor, men fläkten låter så FÖRBANNAT mycket vilket är riktigt jobbigt, få frågan är vilken kylare jag bör ta som är hyfsat billigt men framförallt TYST!

Dessa är delarna jag har:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/34443/2010-12-11

Om någon skulle kunna tipsa om bra och tysta fläktar till chassit oxå skulle det vara toppen, har 3platser till nämligen(om det fungerar såklart) haha är rätt noobig.

Om jag lagt tråden fel får mod gärna flytta den!

Tack, Sami

Permalänk
Medlem

Hyper 212+ fungerar prima! billig, mycket tystare och bra mycket svalare!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Arctic Cooling Freezer Pro Rev.2 är något du söker, stöter inte på några vibreringar alls, dock kan du inte styra fläkten.
Men tyst är den hela tiden även på load, har 39 på idle med samma processor som du har, och 47-49 i load med klock på 3.8ghz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elghinnarisa:

Hyper 212+ fungerar prima! billig, mycket tystare och bra mycket svalare!

Tack!

Skrivet av Ryssfemma:

Arctic Cooling Freezer Pro Rev.2 är något du söker, stöter inte på några vibreringar alls, dock kan du inte styra fläkten.
Men tyst är den hela tiden även på load, har 39 på idle med samma processor som du har, och 47-49 i load med klock på 3.8ghz.

Tack! Jag ligger på cirka 45 grader nu om jag spelar BF2. Nu när jag bara är inne på internet har jag System, 29 grader CPU, 30-36 grader vad kan den sjunka till med ny fläkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Tack!

Tack! Jag ligger på cirka 45 grader nu om jag spelar BF2. Nu när jag bara är inne på internet har jag System, 29 grader CPU, 30-36 grader vad kan den sjunka till med ny fläkt?

Vet inte vad du sitter på för rigg men BF2 är inget krävande direkt.

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Avstängd

När jag sitter vid internet bara så snurrar min CPU fläkt i 4000 rpm, bra, dåligt? Går det att sänka?

Permalänk
Permalänk
Medlem

MEN FÖRIHELVETE !!! Snälla artic's cpu kylare är bland dom sämsta i världen -.- .... stackars dig, su skulle ha beställ hyper 212. ALLA GÅNGER!

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Skrivet av willaim:

MEN FÖRIHELVETE !!! Snälla artic's cpu kylare är bland dom sämsta i världen -.- .... stackars dig, su skulle ha beställ hyper 212. ALLA GÅNGER!

Ska man läsa kundkommentarerna så verkar det inte som världens sämsta fläkt:)

Permalänk
Medlem

Har du kollat tempen på din CPU med orginal kylare. Om du hör cpu fläkten vid vanlig surfning så är det något fel. Kolla det programmet som följde med moderkortet om det går att styra fläktens hastighet. Kan även vara kylpastan som inte är ok. Hur mycket har du klockat din cpu ?

eddit
Kan du inte lägga till någon 3D mark prestandard. Skull va kul att se hur snabb dator man kan få för endast 5200kr

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

När jag sitter vid internet bara så snurrar min CPU fläkt i 4000 rpm, bra, dåligt? Går det att sänka?

Aktivera fläktstyrningen i bios. Gäller även om du byter kylare. Idle temp är skit samma, bara fläkten varvar 100% vid 60'C.
Om det inte finns (väldigt sällsynt), så finns det säkert bra program som kan fixa det.

Skrivet av sesese:

eddit
Kan du inte lägga till någon 3D mark prestandard. Skull va kul att se hur snabb dator man kan få för endast 5200kr

Den klarar all spel på bra inställningar så länge man inte känner att man måste fläska på AA.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av willaim:

MEN FÖRIHELVETE !!! Snälla artic's cpu kylare är bland dom sämsta i världen -.- .... stackars dig, su skulle ha beställ hyper 212. ALLA GÅNGER!

Recensionerna var rätt bra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samistar:

Recensionerna var rätt bra

Ja men tror du att en kylare med 92mm radiator/torn kylerbättre än en kylare med fler heatpipes och en 120mm radiator? tror inte de...dessutom stöder kylaren push and pull med två valfria 120mm fläktar...ganska bra för 52kr extra?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av willaim:

MEN FÖRIHELVETE !!! Snälla artic's cpu kylare är bland dom sämsta i världen -.- .... stackars dig, su skulle ha beställ hyper 212. ALLA GÅNGER!

Skrivet av Esseboy:

Ja men tror du att en kylare med 92mm radiator/torn kylerbättre än en kylare med fler heatpipes och en 120mm radiator? tror inte de...dessutom stöder kylaren push and pull med två valfria 120mm fläktar...ganska bra för 52kr extra?

Ja det låter bättre, dock redan beställt nu..

Permalänk
Medlem

Om du tittar igenom recensionerna kommer du se att varje produkt verkar gudomligt bra. Känns nästan som de sorterar bort de dåliga för att folk ska köpa.

Nog om konspirationsteorier, kan nån konfirmera att Hyper 212 passar i Antec 300(200mm)? Tänkte nämligen köpa nytt chassi, och Cooler Master 430 (190mm) var tydligen för liten.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/5321257/zalman-cnps-9900-led

Den kör jag med och den är faktiskt ruggigt tyst!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kör med ett passivt kylt grafikkort, gummi-monterad hårddisk, fläktar med gummipluggar, ett tyst nätagg och stockkylare från AMD. Det enda som hörs är cpu-fläkten och det är runt 2am på natten när det är dödstyst överallt. Temperaturer varierar mellan 35c idle och 55c vid max load (prime95) men det är sällan jag har så krävande saker igång. Kanske bra att se över sin kylning ändå