Permalänk
Medlem

steam acc hackat.

hej.

sitter här hemma och håller på brinna upp! ruskit arg. någon har hackat mitt steam acc hur har jag ingen aning om för ingen kunde mitt lösenord men hur som helst hur ska jag få tilbaka de? har gjort såndär retrive account info där det kommer ett mail till min epost som jag registrerade kontot på. men till saken har kört fast på retrive account info. det står "verification code" och vad menas me de är de serial key? sen finns det "secret answer" och vad är det? trodde svaren skulle stå på mailet dom sickade till mig men där stog inte svaret på dom frågorna hjälp hur ska jag ficksa det?

som sagt jag har ju serialkey och eposten som jag rigistreradekontot på.

tack i förhand. mvh/simon

Permalänk
Avstängd

Kontakta Support?
Ge dom ditt ID eller kvitton för spelköp, nycklar etc.

Verification är kod som skickas till din mail antagligen.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Ver.Key kommer till din epost, fast oftast så ändrar hackarna eposten direkt. Så inte säkert den kommer rätt.
Sedan Secret answer är den där frågan som du skriver in ett valfritt svar på. T.ex. Din favoritfärg eller nått sånt-

Ta kontakt med Steam supporten för att verifiera att du äger kontot. Lösen knäcks förr eller senare tack vara bruteforce attacker.
Bara en fråga om tid, inte om någon luskade ut ditt lösen. Såvida du inte råkat ut för en keylogger dvs.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Ver.Key kommer till din epost, fast oftast så ändrar hackarna eposten direkt. Så inte säkert den kommer rätt.
Sedan Secret answer är den där frågan som du skriver in ett valfritt svar på. T.ex. Din favoritfärg eller nått sånt-

Ta kontakt med Steam supporten för att verifiera att du äger kontot. Lösen knäcks förr eller senare tack vara bruteforce attacker.
Bara en fråga om tid, inte om någon luskade ut ditt lösen. Såvida du inte råkat ut för en keylogger dvs.

har kollat runt på steams hemsida men var tar jag kontakt med steam?

tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem

det går ju inte och mailla till dom?

Permalänk

Sov nu och ring imorgonbitti när deras växel är öppen?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2347-qdfn...

btw har du otur så är dit account VAC bannat pga fusk och som det står på länken kan inte Valve göra nått åt det.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2347-qdfn...

btw har du otur så är dit account VAC bannat pga fusk och som det står på länken kan inte Valve göra nått åt det.

men jag har ju inte fuskat? ja men på länken du sicka var trycker jag sen för att maila dom eller svara på frågor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2347-qdfn...

btw har du otur så är dit account VAC bannat pga fusk och som det står på länken kan inte Valve göra nått åt det.

Immediately Contact Steam Support about the lost account

Provide the following information:
Steam account name for hijacked account
The original contact e-mail for the account
Select “Account Questions” as the category and “Hijacked or Stolen Account” as the subcategory.
Proof of purchase for the account as outlined below:
If retail software is registered to the account, attach a digital photo or scan of the CD Key registered to the account. Write the Steam account username on the quick reference card or CD Key sticker below the code in permanent ink.

där står det ju vad jag ska svara på och göra men hur gör jag de hittare inte var man svara på de?

Permalänk
Medlem

De struntar i vem som fuskat, har den som hackat ditt konto kört massa hacks så det blir bannat, så förblir det bannat.

Står precis hur du skall göra steg för steg, bara klicka de blå länkarna och läsa innantill

Edit: tycker det är skumt att de inte börjat med verifierare som till Battlenet accounts. Hade varit fan så mö säkrare.
Jag har t.ex. ett lösen som är genererat i en kodgenerator med alla tillåtna tecken och maxlängd.
Men gissar på att bruteforce lär hitta det med en vacker dag.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1223-QROC...
SÅ Svårt är det inte.

Och man bör verifiera sin epost med Steam innan man fortsätter och lägga till spel på kontot.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1223-QROC...
SÅ Svårt är det inte.

Och man bör verifiera sin epost med Steam innan man fortsätter och lägga till spel på kontot.

när jag skriver in epost adressen står de steam hitta inget account med den eposten?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av siMpaN__:

när jag skriver in epost adressen står de steam hitta inget account med den eposten?

Var kontot verifierat då..?
Men skriv till supporten, därför jag gav dig länk.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Var kontot verifierat då..?
Men skriv till supporten, därför jag gav dig länk.

ja det var det. men vadå skriv till supportern man måste ju skrviva användarnamnet eller epostadresen och inget funka står att inget konat är registrerat på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av siMpaN__:

ja det var det. men vadå skriv till supportern man måste ju skrviva användarnamnet eller epostadresen och inget funka står att inget konat är registrerat på det.

Va?
Mitt ena konto blev stulet och då hade jag ingen epost adress bunden till det (efter stölden) och kunde ändå kontakta supporten, du gör ju ett separat konto där på supportsidan...

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB