Bildspecial: Gigabyte G1 Killer Assassin

Permalänk
Medlem

Good Motherboard

Skrivet av Esseboy:

Buuuhuu Kylaren ser ut som ett magasin Namnet är för coolt för oss :(:( det borde heta Good Motherboard istället mycket stilrenare
Nä men seriöst...Vem bryr sig om namnet? Om det presterar bra till rätt prislapp så får det väl anses som bra?

Haha, blev bara tvungen att logga in och tacka för att jag fick skratta. "Buuuhuu Kylaren ser ut som ett magasin :(". Så sjukt kul! Tack för det!

Håller med om att huvudsaken det presterar bra och är värt det, då kommer entusiaster köpa det. Får man dessutom sälja ett gäng kort till P12 och liknande klientel pga designen är det ju bara lyckade affärer.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Haha, blev bara tvungen att logga in och tacka för att jag fick skratta. "Buuuhuu Kylaren ser ut som ett magasin :(". Så sjukt kul! Tack för det!

Håller med om att huvudsaken det presterar bra och är värt det, då kommer entusiaster köpa det. Får man dessutom sälja ett gäng kort till P12 och liknande klientel pga designen är det ju bara lyckade affärer.

Om man är 12år och ska köpa en dator tror jag inte man lägger stora summor på moderkort... De flesta har ju ingen större budget. Är själv 14 och skulle aldrig köpa något moderkort i samma stil.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Om man är 12år och ska köpa en dator tror jag inte man lägger stora summor på moderkort... De flesta har ju ingen större budget. Är själv 14 och skulle aldrig köpa något moderkort i samma stil.

I och för sig så har du rätt i det. Ja man kan ju undra hur dom tänkt egentligen.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

I och för sig så har du rätt i det. Ja man kan ju undra hur dom tänkt egentligen.

Hade varit kul med något stilrent i kanske svart och deras ljus blåa färg som man brukar se.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

I och för sig så har du rätt i det. Ja man kan ju undra hur dom tänkt egentligen.

De har förmodligen inte riktat in sig på de som kommenterar här utan snarare mot Lasse, ~40 år som gillar att spela FPS och tycker att det är småfränt med ett magasin på moderkortet.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Få se nu, P12 och 40 åringar är den stora kundgruppen och alla andra 16-35 åringar kör P182 eller R3. Givetvis stilrent sleevat, SLI, maxclock och vattenkylning.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Ser tekniskt bra ut tycker jag, men håller med om att ett mer stilrent utseende vore mycket trevligare.

Permalänk

dfi lanparty is back?

Permalänk
Medlem

Dåligt namn tycker jag.. dom skulle ha gett brädan ett coolt namn som... som.... Dragon Killer Slayer of Doom

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

Vilka dj*vla pajasnamn......kan inte Gigabyte klämma in ett Fatal1ty mellan Killer och Assassin.
Då lovar jag att alla 11 o 12åringar skjuter i brallan(dvs ~85-90% av alla Swecare)!!

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Skrivet av anCOOL:

Vilka dj*vla pajasnamn......kan inte Gigabyte klämma in ett Fatal1ty mellan Killer och Assassin.
Då lovar jag att alla 11 o 12åringar skjuter i brallan(dvs ~85-90% av alla Swecare)!!

Hållet helt med om namnet. Bland det dummaste jag hört men kan inte hålla med om att så många swecare är p12.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Om man är en mördarlönnmördare är man då extra mega ultra bra istället för att bara vara "vanlig" lönnmördare? =P

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk

färg temat var ju jävligt snyggt. magasinet och namnet skit löjligt. men antagligen kommer det prestera bra och det tycker ja ee viktigast

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minky:

Om man är en mördarlönnmördare är man då extra mega ultra bra istället för att bara vara "vanlig" lönnmördare? =P

Nej det är då man bara lönnmördar mördare ...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NidoKing:

Få se nu, P12 och 40 åringar är den stora kundgruppen och alla andra 16-35 åringar kör P182 eller R3. Givetvis stilrent sleevat, SLI, maxclock och vattenkylning.

Nej vi kör inte de skiten heller. Det ska va Intels referens-moderkort med inget bling bling alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Gigabytes senaste serie moderkort riktas exklusivt till hårdhudade gamers och överklockare. SweClockers klämmer på toppmodellen i serien G1 Killer.

Läs artikeln

Ärligt jag har lagt lite tid på att se riktiga omdömen istället för att bry mig om de estetiska attributerna ,
Jag är riktigt sugen på den, dessutom så tilltalar designen mig men det e väl inte de viktigaste? läst en del om kortet på nätet och producenten själv så inser ni snart att den är värd sitt pris , bra sli ,bra japanaska komponenter , fixar 2200mhz ddr3 ram minnen i 24 gig och så visst det där e2100 bigfoot internet grejset som ska maximera din internet prestanda för gaming och så ett riktigt jäkla bra inbyggt ljudkort så sparar man en till pci express slot för nåt annat? de kan möjligen vara så att en del här sk entusiaster blivit gröna av avund från gigabytes gröna skönhet , ja ni kan ju klanka ner på alla framtida produkter utan drake tema eller dödskalle teman låt mig gissa några av er har moddat eran burkar med raggar lågor, åsikt ska va grundad på prestanda och inte utseendet. själv ska jag ha den i detta bygge nästa lön + 1 eller 2 gtx590 när den kommer men jag tror det kommer räcka med 1 gtx590 vad tycker ni? http://www.inet.se/kundvagn/visa/281235/2011-03-14

Visa signatur

cm big haf x/ corsair 1200w /i-970/gtx580phantom3g/ corsair vengeance 12gkit/G1assasin1366mobo/wdblackc.1tb/intel 520 ssd 120gig/windows 7 ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potalot:

Ärligt jag har lagt lite tid på att se riktiga omdömen istället för att bry mig om de estetiska attributerna ,
Jag är riktigt sugen på den, dessutom så tilltalar designen mig men det e väl inte de viktigaste? läst en del om kortet på nätet och producenten själv så inser ni snart att den är värd sitt pris , bra sli ,bra japanaska komponenter , fixar 2200mhz ddr3 ram minnen i 24 gig och så visst det där e2100 bigfoot internet grejset som ska maximera din internet prestanda för gaming och så ett riktigt jäkla bra inbyggt ljudkort så sparar man en till pci express slot för nåt annat? de kan möjligen vara så att en del här sk entusiaster blivit gröna av avund från gigabytes gröna skönhet , ja ni kan ju klanka ner på alla framtida produkter utan drake tema eller dödskalle teman låt mig gissa några av er har moddat eran burkar med raggar lågor, åsikt ska va grundad på prestanda och inte utseendet. själv ska jag ha den i detta bygge nästa lön + 1 eller 2 gtx590 när den kommer men jag tror det kommer räcka med 1 gtx590 vad tycker ni? http://www.inet.se/kundvagn/visa/281235/2011-03-14

http://www.overclock.net/intel-general/943231-gigabyte-g1-ass... här har ni en riktig omdöme!

Visa signatur

cm big haf x/ corsair 1200w /i-970/gtx580phantom3g/ corsair vengeance 12gkit/G1assasin1366mobo/wdblackc.1tb/intel 520 ssd 120gig/windows 7 ultimate.

Permalänk
Medlem

för er som undrade blev inköpet det här och beställde allt från komplett pga inets ständiga ? kring mina frågor
jag byggde detta
chassi : Big Haf X cm

HDD: wd 1tb black caviar (den kostade fan mycket mindre när jag köpte det och jag sket förresten i ssd disken i mars då jag plockadeihopa detta så var wd 1tb black mycket mer prisvärd men snart blir det en ny ssd disk också ;O)

grafik kort : 1st gtx580phantom 3gig ram (skulle köpa 2 direkt men ville vänta och nu känns det fortfarande inte aktuellt 1 räcker gott och väl än så länge :).

minnen : corsair vengeance 16gig 3x4gig kit 1600mhz

processor : i7-970 (4 lappar mindre än 990x men fortfarande 6 kärnor :I )

moderkort : g1 assassin från gigabyte (den här är jag mest nöjd med i min rig , allt fungerar som de lovat creme de la creme bortsett från den geekiga looken är allt supernice)

psu: corsair 1200watt gold series (räcker till framtida upgraderingar)

cpukylare : blev en noctua till slut tyst kall och jävligt ful och titta på jag hade helst haft vattenkylning men färdiga satsen låter skitmycket och jag fega lite med att montera en riktig vattenkylnings setup .)

blueray/dvd brännare :standar skit

det blev visst en benq120 hz skärm med nvidia 3d som jag knappt använder men skärmen e ren njutning utan 3d effeckten så jag e nöjg faktiskt.

jag e ingen hacker så de blev 2000:- för os windows 7 ultimate 64x bajs!

allt som allt då punga jag ut 28500 för hela rubbet. nu är jag sugen på att bygga en mini gaming rig och så här tänkte jag den ska se ut ungefär http://www.inet.se/kundvagn/visa/1251591/2011-12-17
tack för allas hjälp osv . förresten jag kan mycket väl snåla men jag har råd så spara på fräcka kommentarerna!

Visa signatur

cm big haf x/ corsair 1200w /i-970/gtx580phantom3g/ corsair vengeance 12gkit/G1assasin1366mobo/wdblackc.1tb/intel 520 ssd 120gig/windows 7 ultimate.