LG visar datorer och skärmar med passiv 3D

Permalänk
Melding Plague

LG visar datorer och skärmar med passiv 3D

Koreanska LG satsar brett på alla fronter. Under CES 2011 visar företaget upp allt från 3D-skärmar till mobiltelefoner med Nvidia Tegra 2.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jimmie Åkesson på bilden?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Gött med 3d, kommer bli en enorm upplevelse

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Yey, mobil med hdmi utgång!

Permalänk

Det ända som hindrar mig från att lägga pengar på 3D i dagsläget är att bilden blir något mörkare, så om det löser sig så ser iaf jag det som bra

Permalänk
Medlem

För övrigt ruskigt snygg laptop den där vita

Permalänk
Musikälskare

3D lockar mig inte alls, känns bara som ett mer steg i riktningen "grafik" där allt ska vara så nytt och bra men ingen handling

*mutter*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en mobil med Tegra 2 nu!

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

3D lockar mig inte alls, känns bara som ett mer steg i riktningen "grafik" där allt ska vara så nytt och bra men ingen handling

*mutter*

Håller med. Vad är det att visa upp när det redan släppts riktiga 3d skärmar i japan? 2011 får komma med lite mer spännande saker än 3d glasögon. Vill man ha djupkäsnla i spel så rekommenderar jag DX8 spel på hög upplösning och crt skärm. Dvs cleana texturer och inte massa jobbiga filter/ljuseffekter
return to castle wolfenstein känns som att titta in i en riktig 3d låda hah.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jimmie Åkesson på bilden?

Haha tänkte det jag med! Fina prylar från LG, dock så är 3D med glasögon ointressant enligt mig

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

3D TV med glasögon är ju värdelöst. Sabbar ljuset samt att de är obekväma, kanske de passiva modellerna får bättre ergonomi, men hela lösningen med glasögon känns väldigt kass i överlag.

Permalänk
Medlem

Fler och fler 3d-lösningar infinner sig på plats, som t.ex. glasögon-fri 3d. Det handlar nog bara om tid tills ergonomin känns skön och hanterbar.

Själv längtar jag efter Nintendo 3ds med 3d utan glasögon som anländer om två månader!
"Äkta 3D utan fåniga glasögon" - http://www.nintendo.se/3DS/3DS

Permalänk
Medlem

Den vita laptopen såg rätt tjusig ut

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Ge mig den vita laptopen och en lur med Tegra 2 tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är inte de Emil på bild som har dom där glasögonen?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Geeks
Säljchef

Nu får ni väl ta och kamma er! Jimmy och jag är inte lika....:D Skulle tippa på att vi snackar 25-30kg skillnad och helt olika frisyrer

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

3D TV med glasögon är ju värdelöst. Sabbar ljuset samt att de är obekväma, kanske de passiva modellerna får bättre ergonomi, men hela lösningen med glasögon känns väldigt kass i överlag.

Det är skillnad på aktiva och passiva glasögon.
passiva glasögon är bara vanliga solglasögon, med den skillnaden att glaset i ena ögat har en polarisering som är vriden 90º.
Ganska billigt att tillverka, och finns redan i många modeller.