Permalänk

förbättra datorns prestanda

tjenare det är så att jag tycker att jag har rätt så låg Prestandaklassificeringen,

Processor- AMD athlon (tm) x64 dual core processor 5400+ 2,8Ghz - Prestanda- 5,3

Minne- 4,00GB - Prestanda 5,9

Grafik- Gigabyte Nvidia Geforce Gts 450 - Prestanda 5,9

spelgrafik- 2367 tillgängligt grafik minne -Prestanda 5,9

Primär hårddisk- 300GB -Prestanda 5,9
-----------------------------------------------------------------------------
Ni har sett de som jag har där, sen så har jag Nätarrggegat 650W corsair,
Modekort= Gigabyte GA-MA78GM-S2H
32-bitars operativsystem
---------------------------------------------------------------------------------------
Processor är nått som jag vet att de bör bytas. minnet är väl de inte de bästa men ser väl ifall jag lägger till 1-2 st, Grafiken är de som jag inte förstår för först och främst när jag köpte datorn så var de ett inbyggt grafikkort, Men eftersom jag vill spela och hålla på så tänkte jag köpa ett grafikkort som är bättre och klarar av mer, såklart de gör den, men jag förstår inte varför den är på 5,9. Har de med att man byter t.ex processor så ändras de eller?,vad kan de bero på?.

Skulle gärna kunna tänka mig ifall någon som kunde ge ett tips på någon hyfsat bra processor?, modekort eventuellt?

Permalänk

Det kan inte vara ditt moderkort som sviker? Min polare köpte ett nytt moderkort och från att inte klara cod Black ops så klarade han det på högsta graffe utan lagg!

Permalänk
Medlem

Du nämner 32 bitars OS, vilket? Om du har gamla Vista så är 5,9 max.

Visa signatur

*.*

Permalänk

nä tror inte jag heller, de laggar lite,men inte mycket, men när jag väl kollar på de så vill jag bara köpa nya grejjor till datorn för att få så bra som möjligt!,

Permalänk

Jaha okej!, kan vara mycket möjligt att de är de som är problemet. jag har ingen aning ifall jag har de gamla eller nya,

Permalänk
Medlem

Öh alltså, Vista har max 5,9 i prestandaklassifiering. Windows 7 har högre skala. Skit i att testa med det överhuvudtaget. Hackar spelen så sänk inställningarna eller skaffa vassare prylar.

Visa signatur

*.*

Permalänk

kan ev testa 64-bit elr någon betydelse?

Permalänk
Medlem

en fråga är ju för för att klarlägga det hela, du kör win 7 och inte vista?

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk

jag kör vista-32bit

Permalänk
Avstängd

Din processor drar ner ditt system. Köp en Phenom II om ditt moderkort tar dom prollarna.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skruvarpojk:

jag kör vista-32bit

då är det som jag förstått det 5,9 som är max score i windows test. Och för att få mer prestanda ur just detta test behöver du ha ett annat operativsystem(windows 7)

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk

Svar till : Hoan: Jo de 5,9 som är max, men är sugen på ett annat operativsystem, får se framöver,

Svar till : Piddeman: Mitt modekort bör nog ta Phenom II,

Tack för hjälp!

Permalänk

jag har windows 7 och max där är 7,9. Om du vill veta hur bra prestanda så ska du inte använda windows egna prestandaklassificering utan använd 3d mark lr 3d mark vantage. ger mycket bra svar dessutom kan du testa lite olika spel och köra på autodetekt grafikmässigt så ser du ungefär hur bra system du har