Permalänk
Medlem

Lever Crysis MP?

Som rubriken lyder nån som spelar crysis multiplayer eller är det helt dött nu för tiden? Tänkte köpa det om det nu finns folk som spelar det fortfarande.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

menar du crysis wars?
jag spelade de ganska länge fram till i sommras, vetinte hur det är nuförtiden men då fanns det en hel del servrar.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

menar du crysis wars?
jag spelade de ganska länge fram till i sommras, vetinte hur det är nuförtiden men då fanns det en hel del servrar.

Vet inte vad man ska lira, finns ju bundlepack på steam crysis + crysis warhead..
Går inte köpa nått som bara heter crysis wars på steam iaf.
Är crysis wars nått ännu nyare jag missat?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

spelade för någon vecka sen, finns 2-3 servar som brukar vara nästan fulla. Dock är spelet fortfarande väldigt buggigt online för att jag ska kunna njuta...
Crysis wars är online varianten av warhead, dvs köper du warhead får du wars

Permalänk
Medlem
Skrivet av xawiahn:

spelade för någon vecka sen, finns 2-3 servar som brukar vara nästan fulla. Dock är spelet fortfarande väldigt buggigt online för att jag ska kunna njuta...
Crysis wars är online varianten av warhead, dvs köper du warhead får du wars

Vad spelade du då? Crysis eller crysis warhead eller är det samma mp?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av atrOx:

Vad spelade du då? Crysis eller crysis warhead eller är det samma mp?

crysis är crysis med online i samma applikation. Crysis warhead är crysis warhead för singeplayer men för multiplayer heter det crysis wars. Alltså 2 separata applikationer. Wars är egentligen bara en nyare version för online än vad crysis original versionen är

för att göra det simpelt se det såhär:
Crysis är första spelet (med online spelläge)
Crysis Warhead är andra spelet där du har en singeplayer version och en multiplayer version

Permalänk
Medlem
Skrivet av xawiahn:

crysis är crysis med online i samma applikation. Crysis warhead är crysis warhead för singeplayer men för multiplayer heter det crysis wars. Alltså 2 separata applikationer. Wars är egentligen bara en nyare version för online än vad crysis original versionen är

för att göra det simpelt se det såhär:
Crysis är första spelet (med online spelläge)
Crysis Warhead är andra spelet där du har en singeplayer version och en multiplayer version

Tack för svaren.
3 servrar igång är kanske lite lite =/
Sen äre fortfarande buggit så äre ju inge vidare
Crysis 2 ser ju ut att bli konsoll förstört, därför jag undra om mp på 1:an lever..

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

Jag tyckte wars var riktigt kul, spelade de lite då och då från dagen då warhead släpptes, uppfattade inte de som buggigt eller dylikt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Jag tyckte wars var riktigt kul, spelade de lite då och då från dagen då warhead släpptes, uppfattade inte de som buggigt eller dylikt.

oki, låter ju bra!
Men som sagt är det 3 servrar uppe vettefan om man ska köpa det!?
Köper ju spelet för mp isf.

Edit: sanbox verkar vara skoj att leka med iaf!
http://www.youtube.com/watch?v=YG5qDeWHNmk&feature=related

Är sandboxläget med i båda crysis också eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||