Nytt moderkort + minnen! men resultat är ingen bild på skärmen

Permalänk

Nytt moderkort + minnen! men resultat är ingen bild på skärmen

Hallå

Jo de är så att ja nyss köpte nytt moderkort och minnen pga att de gamla moderkortet pajjade.
Nu när allt är kopplat osv så får jag ingen bild på skärmen, alla fläktar snurrar och så?
De skumma är att andra gången jag startade datorn så snurra inte fläkten på grafikkortet..?

Jag har testat rensat cmos, kollat distanserna, bara startat datorn med (cpu,minnen, grafikkort),
kollat så att atx 12v kabeln sitter i ordentligt och givetvis kollat så att alla kablar sitter i.
Dessutom har jag läst i moderkorts manualen att minnena ska fungera utmärkt.
Grafikkortet är testat i en annan dator och där funka de perfekt.

Vore så jäkla underbart om någon har en lösning till detta
tack på förhand

Länken under är moderkortet
http://techwiki.hardwarecanucks.com/product/2NTEyNzI5NzIwMA/A...

Permalänk
Medlem

Vad har du för processor?

Visa signatur

All those memories will be lost in time... like tears in rain

Permalänk

AMD Athlon2 X4 620 2,6Ghz 2MB, 95W, AM3

Permalänk
Medlem

Provat med annat grafikkort som du vet fungerar?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Japp det har jag

Permalänk
Medlem

Säker på att du tagit minnen som är kompatibla med det moderkortet?

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk

Ah asså de står ju en lista av olika minnen i själva boken till moderkortet, och mina minnen står med i den

Permalänk
Medlem

Vad hände med det gamla moderkortet?

Har du provat med nått annat nätagg? Kanske nån spänning som ligger fel?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

På de gamla moderkortet pajjade de 2 pinsen som startar datorn(glömt vad dem heter). Ett annat nätagg har ja inte kollat ännu, men ska testa de. Vad menar du med att spänningen kan ligga fel?

Permalänk

Har testat med annat nätagg, vart tyvärr ingen skillnad "/

Permalänk
Medlem

Har du provat att bara köra med en minnessticka och/eller byta plats? Felsökte nyligen en äldre dator där en av de 2 minnesplatserna var död, vilket resulterade i att fläktar snurrade men inget mer. Nu hade ju du ett nytt moderkort, men man vet aldrig. Prova med andra minnen också så du kan utesluta även det. Man kan ju alltid ha otur med produkterna man köpt.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet så tycker jag du ska testa minne, CPU ja allt på ett annat moderkort, skulle kunna röra som ett "Dead On Arrival". Var med om det förut, hjälpte till att felsökte en datorn och vi fram till att moderkortat var trasigt, beställde nytt och stoppa i det men det fungerade ändå inte, bra förivrad vi vart då Så försök att testa minnen och CPU på ett annat moderkort om du har möjlighet.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Ah jag har provat alla platser och bara kört med ett minne, jag har tyvärr inte möjlighet att pröva andra minnen eftersom de är ddr3 på de där moderkortet, har bara ddr2 annars. Cpu kan ja inte heller kolla för det är ingen polare som har am3 socket.. det roliga är att ja beställde ett nytt moderkort med och de blev samma sak

Permalänk

Jag får försöka kolla upp om ja kan testa cpu och minnena i en annan dator, kan ju stämma de ni skriver så

Permalänk
Medlem
Skrivet av edstr0m11:

Jag får försöka kolla upp om ja kan testa cpu och minnena i en annan dator, kan ju stämma de ni skriver så

Har du satt minnen i blå uttag? Kopplat in 4/8 pin till cpu? Testat köra utan graffe o använda de på moderkortet?

Kolla i manualen på 1.10 memOk switch!

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk

Jag har satt dem i blå ja, memOk fattar jag inte riktigt ska kolla mer på de, 4pin sitter i, har inget graffe på moderkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av edstr0m11:

Ah jag har provat alla platser och bara kört med ett minne, jag har tyvärr inte möjlighet att pröva andra minnen eftersom de är ddr3 på de där moderkortet, har bara ddr2 annars. Cpu kan ja inte heller kolla för det är ingen polare som har am3 socket.. det roliga är att ja beställde ett nytt moderkort med och de blev samma sak

AM2 och AM2+ CPUer passar väl på ditt moderkort? Så du kanske har någon bekant som äger nån av dom.
Eller går det inte för att moderkortet har DDR3, är lite ouppdaterad på denna front.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

haha, jo de är klart dom gör.. seriöst varför är jag så dum och skriver att jag har am3 socket vad jag vet så ska de inte spela någon roll vad det är för modell på minnena, bara cpu är kompatibel med moderkortet.

Permalänk

kan datorn verkligen gå igång om t ex cpu, graffe, minnen är trasiga?