Permalänk
Medlem

NES Setup :)

Hejsan Sweclockers!

Jag har beställt en NES konsol och nu undrar jag vilken TV specifikt som är bäst, hoppas att någon har erfarenhet samt kunskap om vad jag skall skaffa för att få så bra bild för min NES som möjligt.

Hört lite rykten om att Sony PVM skall vara ett mycket bra val.
Liten TV, men bilden skall tydligen bli mycket bra!

Puss och kram Pik4chu!!

Permalänk
Medlem

Bästa bilden får du väll om du kopplar in den i en gammal tjock-tv!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Skrivet av Elmoth:

Bästa bilden får du väll om du kopplar in den i en gammal tjock-tv!

jo troligen då iaf gammla nes enheter endast har antenn (med rf adaptern i antenningången) eller composit (Gul RCA kontakt) utgång

vet inte hur det är med nytillverkade Nes enheter kanske har stöd för bättre kabel och uppskalning

hur som happ kommer composit kabel se ganska skräp ut på en platt tv då den kommer sträcka ut bilden för att passa i tv's upplösning

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har NES med, och jag kör det med antennen i min platt-tv och helt ärligt märker ja inte så värst stor skillnad! inte vad jag tänkt på iaf.

Ska testa ikväll om jag ser ifall det ser så skräpigt ut, bara för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pik4chu:

Hejsan Sweclockers!

Jag har beställt en NES konsol och nu undrar jag vilken TV specifikt som är bäst, hoppas att någon har erfarenhet samt kunskap om vad jag skall skaffa för att få så bra bild för min NES som möjligt.

Hört lite rykten om att Sony PVM skall vara ett mycket bra val.
Liten TV, men bilden skall tydligen bli mycket bra!

Puss och kram Pik4chu!!

Skulle kolla blocket/lokaltidning efter annonser där folk säljer/ger bort tjock-tv's. De ger bäst bild, i alla fall med äldre konsoler

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.