Permalänk

Köpt ny processor (biosuppdatering)

Har köpt en ny processor med socket am3, jag har am2+. borde kunna uppdatera bios? undrar om det finns någon här på forumet som är insatt i detta! Har själv ingen kunskap alls gällande bios etc

Permalänk
Medlem

Man brukar få uppdatera BIOS, men i vissa fall går det inte.
Vad har du för moderkort?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

jag har ett amd sb700. Och för tillfället sitter det en fyrakärning amd phenom 9650

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Man brukar få uppdatera BIOS, men i vissa fall går det inte.
Vad har du för moderkort?

Jag har ett sb700

Permalänk
Permalänk
Medlem

vi behöver veta vad du har för moderkort.... vilken sydbrygga det är, chipset det är, är ointressant
i det här läget, men jag antar du menar att du har ett Giggabyte GA-MA78GM-S2H ?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jag får nog öppna upp datorn och kolla vad det är för moderkort!

Permalänk
Permalänk
Medlem

ladda ner cpu-z och kolla

Permalänk
Medlem

ladda ner CPU-Z http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
installera, kör samt klicka på mainboard, bör kunna ge lite info om vilket moderkort

Manufacturer och model är vad som behövs enligt fliken mainbord i CPU-Z
skulle du också ha en märkesdator, dvs dell, fuitsu, bell, HP, osv, så måste du tala om detta också + vilken modell, men förhoppningsvis är det ingen märkesdator då chansen att din nya CPU funkar sjunker som en sten ungefär då.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

vi behöver veta vad du har för moderkort.... vilken sydbrygga det är, chipset det är, är ointressant
i det här läget, men jag antar du menar att du har ett Giggabyte GA-MA78GM-S2H ?

Den beteckning jag vet är model rs740, om jag inte öppnar datorn då vill säga då lär jag nog se hela beteckningen

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

ladda ner CPU-Z http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
installera, kör samt klicka på mainboard, bör kunna ge lite info om vilket moderkort

Manufacturer och model är vad som behövs enligt fliken mainbord i CPU-Z
skulle du också ha en märkesdator, dvs dell, fuitsu, bell, HP, osv, så måste du tala om detta också + vilken modell, men förhoppningsvis är det ingen märkesdator då chansen att din nya CPU funkar sjunker som en sten ungefär då.

Det jag kan se via det programet är att det är model rs740

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraaaanke:

Den beteckning jag vet är model rs740, om jag inte öppnar datorn då vill säga då lär jag nog se hela beteckningen

CPU-Z brukar funka, ladda ner och kör, testa
rs740 är ett chipset, och är ointressant för detta

EDIT: ok är oppna som gäller då om du bara får rs740 som info
såvida det inte är en märkesdator då behöver vi veta tillverkare och modell på datorn

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

CPU-Z brukar funka, ladda ner och kör, testa
rs740 är ett chipset, och är ointressant för detta

EDIT: ok är oppna som gäller då om du bara får rs740 som info
såvida det inte är en märkesdator då behöver vi veta tillverkare och modell på datorn

Tyvärr så är det en packard bell, ska gå ner i källaren och kolla på lådan vilket modell det är! tack för er hjälp. hoppas det går att ordna, annars blir det till att beställa ett nytt moderkort. Enligt cpu-z står det Model: rs740 chipset: rs690 southbridge: amd sb700

Jag återkommer med modellnamnet på datorn!

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

CPU-Z brukar funka, ladda ner och kör, testa
rs740 är ett chipset, och är ointressant för detta

EDIT: ok är oppna som gäller då om du bara får rs740 som info
såvida det inte är en märkesdator då behöver vi veta tillverkare och modell på datorn

ixtreme a7530 ncd heter datorn

Permalänk

Packard bell ixtreme a7530

Permalänk

Den nya processornär en amd phenom x4 955