Permalänk
Hedersmedlem

tirim4 - Första Datorbygget

@gges datorhörna v2... nästan i alla fall. Mitt första (lyckade) datorbygge.

Tänker antagligen uppdatera i framtiden med en SSD och ett till GTX 570 (antagligen uppgraderar jag kylningen samtidigt som det nya grafikkortet ska in) sen är det snart dags att köpa nån typ av mic/headset. Kabeldragningen bör nog också fixas

Komponenter:

*MSI P55A-G55 MSI P55A-G55, ATX
*CPU Core i5 760 @ 2.8GHz 8MB
*Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600
*Corsair TX 850/80+
*CoolerMaster HAF 922 Mini
*DVD±RW Samsung 22X
*Gigabyte GTX 570
*1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ

Kringutrustning:

*BenQ TFT 24" G2420HDBL LED
*Logitech X-540 5.1
*Qpad 5k
*Microsoft Sidewinder X4
*Steelseries 4HD (thx @gge)

Kamera: Canon EOS 1000d med kitobjektiv.

EDIT: Lade till lite bilder på min COwon S9 i slutet. Älskar den prylen nästan mer än min dator. Hälften av tiden jag sitter här ägnas dessutom åt att organisera min music och tweaka S9an så jag tckte det *nästan* passade här Den ligger dessutom alltid vid min sida så den är väll en del av min datorhörna den med!

tirim4 - Första Datorbygget

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

riktigt fint asså bättre än mitt?

Visa signatur

PC: [U][ Intel Core i5 760 || Corsair 4gb DDR3 1600MHz || Asus P7P55D || GTX 460 OC 1GB ][/U]
Accessories: [ BenQ TFT 24" G2420HDB || Logitech MX518 || Microsoft Sidewinder X6 || HTC Desire HD ]

Permalänk
Medlem

Jävla nätagg du har, du är säker i många år framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunlopzu:

Jävla nätagg du har, du är säker i många år framöver

Haha inte värre än mitt XD

Visa signatur

PC: [U][ Intel Core i5 760 || Corsair 4gb DDR3 1600MHz || Asus P7P55D || GTX 460 OC 1GB ][/U]
Accessories: [ BenQ TFT 24" G2420HDB || Logitech MX518 || Microsoft Sidewinder X6 || HTC Desire HD ]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunlopzu:

Jävla nätagg du har, du är säker i många år framöver

Tänkte köra ett till 570 som sagt och lika bra att vara på den säkra sidan

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk

Alltså man köper inte ett 4.1-system och sedan ställer alla fyra högtalare i fram, damn it!

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av roosenquist:

Alltså man köper inte ett 4.1-system och sedan ställer alla fyra högtalare i fram, damn it!

Asså har inte löst det riktigt ännu, kanske jag borde ha skrivit. Sladdarna till de bakre högtalarna e för korta för att jag ska kunna ha dem på min byrå bakom mig... Får kanske köpa längre sladdar eller hitta någon annan lösning. Det e btw ett 5.1 system Hade tagit bort fronthögtalaren vid fotgraferingstillfället, en miss av mig.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

Kablarna anfaller!

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Fint tangentbord

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mini-ryttge:

Kablarna anfaller!

Ja tyvär xD Jag är lat så kommer nog inte orka fixa det förrens jag ska uppgradera datorn nästa gång men ska försöka hinna det innan dess xD

Skrivet av ygd3n:

Fint tangentbord

MM, mycket trevligt. Inga klagomål alls än så länge. Stavar så j-a mycket bättre med det här än mitt gammla (fortfarande urkasst, men bättre).

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

kablar btw, hur är ljudet i dessa högtalare? min syrra ska köpa ett par men vill veta hur bra dessa låter

Permalänk
Medlem
Skrivet av tirim4:

MM, mycket trevligt. Inga klagomål alls än så länge. Stavar så j-a mycket bättre med det här än mitt gammla (fortfarande urkasst, men bättre).

Okej, ja köpte det mest för att ja fick psykbryt när ja inte såg va ja skrev på kvällen, alltid släkt i rummet, men när ja fick tangentbordet va det mer än förväntat riktigt bra!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Fint :D, 4p pga latheten vad det gäller kabeldragningen :P, Skulle nog sitta fint med en bra cpu kylare och klocka upp cpun, mm :)?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av saltiiz:

kablar btw, hur är ljudet i dessa högtalare? min syrra ska köpa ett par men vill veta hur bra dessa låter

Asså det är väll ingenting för audiofiler men jag tycker det låter bra för det man betalar. Ska hon mest lyssna på musik och har ont om plats i rummet skulle jag dock köpa 2.1 varianten. Då kanske man tillochmed kan köpa ett par dyrare och bättre. Men som sagt, för att vara budgethögtalare tycker jag dem låter rätt bra. Mycket men aningen okonsis bas, diskanten skär inte i öronen som på mina gammla högtalare

Skrivet av chainzaw:

Fint , 4p pga latheten vad det gäller kabeldragningen , Skulle nog sitta fint med en bra cpu kylare och klocka upp cpun, mm ?

Som sagt kylningen (och kabeldragningen ) ska uppgraderas i framtiden/när plånboken tillåter. Jag hade tänkt klocka prollen men har läst på en del forum om hur mitt moderkort (dock varianten utan USB 3) lätt överhättas vid överklockning. Tänkte kolla upp det lite innan jag börjar klocka, ett nedsmält moderkort gör ju ingen glad

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

5 poäng för att du har likadan datorstol som jag Inte många som har en sån vad jag vet- jag kör den precis som du utan armstöd, riktigt skön!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Avstängd

ser att det är en till som inte ödslar tid på att dra sladdar nogrant för att andra ska tycka att det är fint

Permalänk
Avstängd

snyggt chassi bättre än mitt iaf

Permalänk

Bättre bild på Grafkkortet vad fan du har ju bara fotat fläkten. 2p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av patrik.the.man:

Bättre bild på Grafkkortet vad fan du har ju bara fotat fläkten. 2p

Det är ju bättre än den första bilden Orkade inte ta ut kortet bara för att fota.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'