Vad är det för skillnad på sportdryck och energidryck ?

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på sportdryck och energidryck ?

Stog i matkön och fick se uppmaningen om att man var tvungen att visa lägg om man var under 18 år för att köpa energidryck. Men det var helt okej att köpa sportdryck om man var under 18.

Jag som trodde det var en och samma sak mellan dom två. Så vad är det för skilland på energidryck och sportdryck igentligen ?

Fundersam.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

http://img233.imageshack.us/img233/1788/skillnad.jpg

Stog i matkön och fick se uppmaningen om att man var tvungen att visa lägg om man var under 18 år för att köpa energidryck. Men det var helt okej att köpa sportdryck om man var under 18.

Jag som trodde det var en och samma sak mellan dom två. Så vad är det för skilland på energidryck och sportdryck igentligen ?

Fundersam.

Utan att orka kolla upp innehållsföreteckningarna så är väl sportdryck (typ dendär Isonånting) inte mer än vatten, socker, salt och lite smakämnen. Energidrycker (typ Red Bull) innehåller bl.a. koffein taurin m.m.

Permalänk
Medlem

Gainomax räknas nog t.ex som sportdryck. Energidryck är ju spetsad sockerdricka (koffein bl.a.) Gainomax har väl ett hyffsat proteininnehåll om jag inte misstar mig.

Permalänk
Medlem

Förra månaden stod det två grabbar i 14-15 års åldern utanför Willys här i stan och frågade om jag kunde köpa ut Rockstar Cola åt dom (Energidryck). Sorgligt

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Förra månaden stod det två grabbar i 14-15 års åldern utanför Willys här i stan och frågade om jag kunde köpa ut Rockstar Cola åt dom (Energidryck). Sorgligt

HAhaha

Men dom får skylla sig själva för att dom inte kände några gränser för hur mycket dom skulle dricka då dom kunde köpa ut själva... Inget ovanligt med killar som drack runt 6-7 burkar under några få lektioner och var helt slut efter det.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Är väll å andra sidan bara gå till närmaste IT-Café om dom det är i städer det handlar om för där lär väll inte dessa regler följas, inte i min stad iaf

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Det är även mycket mer socker i energidryck, om man inte räknar med lightprodukterna..

Vi tar ett exempel:

En Rockstar motsvarar alltså 6 st amerikanska sockerbombsmunkar.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Hej diabetes.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Kidsen får väl bli koffeinberoende som oss andra, med hederligt svart kaffe.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Iskaffe är bland de godaste kaffedryckerna som finns, nom nom.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit