Permalänk

MW2 eller Black Ops?

Tja

Har kört BC2 ett tag och vill prova något nytt i CoD serien igen men vad ska man ta? vad är skillnaden? Har 2 erbjudanden då jag kan köpa spelen för 350 spänn styck men oavsett pris vad är allmänt roligast och populärast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Tja

Har kört BC2 ett tag och vill prova något nytt i CoD serien igen men vad ska man ta? vad är skillnaden? Har 2 erbjudanden då jag kan köpa spelen för 350 spänn styck men oavsett pris vad är allmänt roligast och populärast?

Jag skulle säga blackops, men gillar du att quick scope'a så ska du köpa mw2.
För att det är mycket svårare att quick scope'a i black ops.

Sen så tycker jag det verkar vara mindre fuskare i black ops.

Permalänk
Moderator
Moderator

Black Ops.

Hade Mw2 ett vettigt serversystem och inte varit så besudlat av fuskare så hade jag kanske rekommenderat det istället men så är det icke.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Black Ops om du vill slippa allt bullshit och frustration.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Efter man kört black ops och prestigat några gånger så föredrar jag nog mw2 ändå, tycker mw2 går mycket snabbare osv än black ops!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Jag vet inte så mycket om Black Ops, men eftersom nyhetens behag är det som gäller för den stora skaran så misstänker jag att det finns betydligt fler spelare på BO än på MW2.
Fördelen med MW2s minskade pouläritet är att det är relativt sälsynt med fuskare nuförtiden. Att jag, som medioker spelare, blir anklagad för fusk i stor sett varje kväll är min måttstock. Nackdelen för nya spelare är att man måste betala extra för varje DLC (2st) om man vill kunna spela alla banor, och med det mindre underlaget spelare så...

Samtidigt har jag hört mycket negativt om BO när det gäller buggar och frysningar i spelet. Att det ska var simplare (snitslad bana), mer balanserad och ingen quick scope. Möjligt att jag är felinformerad, men det har gjort att jag inte hakat på BO. Jag invätar Crysis2 i stället.

Edit: För att säga några ord om MW2 som spel är att det är intensivt. Det känns inte som om man har sirap i benen när man springer som i t.ex MoH. Jag tycker det är riktigt rligt och lider inte det minsta av serversystemet, som för mig har fungerat bra (10Mbit FiberLan som kommer bli 100MB när som helst). Jag har haft många roliga timmar med detta.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

mw2=snyggare grafik, inget fps LAGG
black ops=roligare banor, mer balancerat, dedikerade servrar, zombiemod!

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

hmm okej ska ta och titta lite gameplay vids på tuben så får vi se sen, tack för alla tips:)

Edit: tror jag satsat på Mw2 ist ser lite skojigare ut:p hoppas bara det inte blir en besvikelse som medl of honor jag köpte för de sög verkligen...

Permalänk
Moderator
Moderator

Att kolla på videor kan vara lite vilseledande, skenet bedrar. MW2 gameplay i sig är helt ok i många avseenden.
Som tidigare sagt så - det som förstör hela jävla spelet är det värdelösa serversystemet och alla fuskare som ränner fritt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Är ingen CoD spelare själv men har dom inget system för banna fozkare?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Jag lirar mw2 och det är förbannat kul fast seversystemet är horribelt kan ta flera minuter att hitta en server.
Räkna med att bli anklagad för fusk hela tiden och vilken klass du än kör blir du kallad noob, tror inte det finns så många fuskar bara spelare som är under medel helt enkelt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av scoorch:

Är ingen CoD spelare själv men har dom inget system för banna fozkare?

De använder VAC (Valve Anti Cheat) men i praktiken verkar det inte ge något märkbart resultat i fallet MW2.
Jag har aldrig spelat något FPS med fler fuskare än MW2.

Vet inte vad det beror på men i Black Ops som också använder VAC så verkar det göra någon nytta, även om det finns/har funnits fuskare så är de otroligt mycket färre och trenden jag själv kännt av är att de blivit färre och färre, så antar att det fungerar till någon grad åtminstone. Skulle chansa på att även detta har med serversystemet att göra, där det är riktiga dedikerade servrar och inte spelare som hostar listenservers som i MW2.

Det finns en trend (bland framförallt nya/kassa spelare) att anklaga folk för wallhack och aimbot till höger och vänster så kanske bör nämnas att jag enbart räknar helt uppenbara fuskare med "full on" aimbot och så vidare (som en video jag postade i Black Ops-tråden), är inte en av dem som sitter och anklagar folk om man inte kan vara 100% säker.

En fördel i Black Ops är att server admins kan kicka / banna folk själva, så åtminstone på kort sikt kan servrar med aktiva admins hållas "rena" utan att vänta på resultat av VAC. Nackdelen som följer med det är givetvis att en viss typ av admins kickar oskyldiga spelare till höger och vänster av olika anledningar men man märker ganska snabbt vilka servrar som har vettigt folk, och till skillnad från MW2 som inte har något ordentligt serversystem alls så kan du ju leta dig tillbaka till servrar du gillar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Jag lirar mw2 och det är förbannat kul fast seversystemet är horribelt kan ta flera minuter att hitta en server.
Räkna med att bli anklagad för fusk hela tiden och vilken klass du än kör blir du kallad noob, tror inte det finns så många fuskar bara spelare som är under medel helt enkelt

Ett tag fanns det en hel drös faktisk. Men så fort Block Ops släpptes stack dom vidare. Förstod jag det hela korrekt så gick det att köpa program där man kunde abbonera på fusk som uppdaterades direkt över internet. Sorgligt... men sådant är livet. Egosim är den nya livsstilen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Köp MW2 såklart!

Black Ops ingen spelkänsla för fem öre!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

hmm detta var lite klurigt, skulle vilja testköra dem båda men de funkar ju inte:P

Permalänk

MW1 är bäst sen MW2 och sen BO.

Varför inte mw2 och BO är bättre än MW1

MW2 har:
+ mycket vapen och många levlar vilket är bra
+ känslan är bra, jämfört med BO
- Kartorna är bra men för några sniper kartor
- lång väntetid att hitta servrar
- hitboxen är inte något vidare
- Mitt i spelet kan det börja lagga och man fastnar/ andra spelare flyger fram = man missar mycket

BO har:
+ hyfsat bra kartor
+ famasen har ingen burst
- mycket problem med att spela online(vet inte hur det är nu). Jag själv fick alltid lagg i början av kartan, men bättre än MW2
- levlade till lvl 40 och använde snipern 1 gång ungefär med andra och finns nästan inga sniper maps
- vet inte om det är jag eller något annat men tycker spelet överlag är mycket svårare än MW1/MW2
- ingen spelkänsla
- om jag minns rätt så var det nästan inga vapen man kunde köpa och nästan bara famas som var kul att lira med
- inga svenska servrar, pingar circa 20 högre än svenska servrar

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607