Skojarsida? ITsajten.com

Permalänk
Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Några belägg för ditt påstående? Snabbkollade på sidan, tyckte inte att det direkt var något där som såg konstigt ut.

Permalänk

Verkar inte vara något konstigt. De har inte så mycket datordelar, men organisationsnumret stämmer med namnet och företagsinriktning, de är ett aktiebolag och hade en omsättning på drygt 10 miljoner under 2009.

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk

Har inte handlat där, men de har organisationsnummer angivet, de sammarbetar med posten vilket antagligen innebär att de skickar mot postförskott, de fakturerar och sidan är copyright sen 2005. Förutsatt att allt det inte bara är ren bluff så verkar de ha alla tecken på att vara seriösa och hyfsat stabila. Sen kan ju alla små firmor med små marginaler konka om någon blir allvarligt sjuk eller av andra orsaker utan att det behöver vara skojeri.

Permalänk
Skrivet av Forsberg1:

Några belägg för ditt påstående? Snabbkollade på sidan, tyckte inte att det direkt var något där som såg konstigt ut.

Klickade på datorer, där fanns inte en enda dator, men dom sålde LCD-rengöringskit i samma kategori?

och av nån anledning funkar inte denna adressen.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Verkar som de haft lite 50/50 med omdömena på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=2707

EDIT:

Skrivet av Twister86:

Klickade på datorer, där fanns inte en enda dator, men dom sålde LCD-rengöringskit i samma kategori?

och av nån anledning funkar inte denna adressen.

Den adressen fungerar för mig.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Klickade på datorer, där fanns inte en enda dator, men dom sålde LCD-rengöringskit i samma kategori?

och av nån anledning funkar inte denna adressen.

Kan det vara för att dom inte säljer datorer?

Och din länk funkar jättebra.

Permalänk
Medlem

Och kollar man på tex allabolag.se så ser man väl inte direkt något som verkar skumt?
http://allabolag.se/?what=556715-8976&where=&s.x=26&s.y=13

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har handlat av dem i våras och det fungerade bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Man ska försöka undvika att anklaga företag för sånt här utan att ha några som helst underlag. Inte direkt uppskattat, speciellt inte av företaget ifråga.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Verkar som de haft lite 50/50 med omdömena på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=2707

Skrivet av Forsberg1:

Man ska försöka undvika att anklaga företag för sånt här utan att ha några som helst underlag. Inte direkt uppskattat, speciellt inte av företaget ifråga.

Taget från prisjakt:

"Mycket oseriös butik, säljer en piratkopierad produkt - M3 DS real. Det är alltså därför den är så billig i denna butik."

"Jag köpte ett Super Talent PICO 16GB USB-minne som gick sönder vid första användande. Betalade 28 kr i frakt för att returnera produkten. När jag nu har läst lite mer, verkar det som att flera användare har haft problem med detta USB-minne, varför jag har valt att få pengarna tillbaka istället för ett utbyte."

"Bestälde ett M3 kort till NDS i Julklapp . Förbereder kortet så allt skall vara klart när jag ger bort den . Tyvärr så funkar det inte & vi provar allt möjligt . Börjar sedan googla lite & hittar problemet & då visar det sig att det är en kopia man har köpt . "

"Varning!! Sålde ett falskt Sony MemoryStick Pro Duo till mig. Jag fick bekräftat av Sony att kortet var en piratkopia."

"Snabba leverenser är de bra på, men jag ifråggasätter kvaliten på deras produkter. Köpte ett memory stick pro duo, 4GB till min psp.Kortet slutade funka efter att jag knappt använt det i en månad och efter att ha kollat upp serienummret på kortet visade sig att det var en fejk, inte bara av en guide utan av många på internet skriver om det."

"Precis mottagit 4st 1GB Sandisk SD och 1st 2GB Sony MS Pro Duo. MemoryStick:en är definitivt en förfalskning enligt Ebays guider."

Tycker ändå det är lite china-mart över IT-sajten.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Tänk på att i princip alla de omdömena är över ett år gamla. Kan vara så att de har skärpt till sig.

Permalänk
Medlem

Jag har inte beställt några minneskort från IT-sajten men har handlat hos dem en längre tid (från 2006 någonting) och de har alltid levererat. Har jag fått fel produkt (hd-kabel) så skickade de en ny och lät mig behålla den gamla.

Alltid dagenefter leverans.

Edit*

Så nej det är ingen bluffsida.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av Forsberg1:

Tänk på att i princip alla de omdömena är över ett år gamla. Kan vara så att de har skärpt till sig.

Dessutom var det ingen anklagelse, därav "?" tecknet i forumtrådens namn, så var det en fråga om It-sajten var en skojarsida eller inte. Men då vet jag.

Nån som vet vad de är för märke på denna?
http://www.itsajten.com/sv/artiklar/datorer-tillbehor/ovrigt-...

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Dessutom var det ingen anklagelse, därav "?" tecknet i forumtrådens namn, så var det en fråga om It-sajten var en skojarsida eller inte. Men då vet jag.

Nån som vet vad de är för märke på denna?
http://www.itsajten.com/sv/artiklar/datorer-tillbehor/ovrigt-...

Nätagget ska du inte köpa iaf.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Dessutom var det ingen anklagelse, därav "?" tecknet i forumtrådens namn, så var det en fråga om It-sajten var en skojarsida eller inte. Men då vet jag.

Nån som vet vad de är för märke på denna?
http://www.itsajten.com/sv/artiklar/datorer-tillbehor/ovrigt-...

NoName-Kinamärke. Köp inte det.

Edit: Snyggt med sAcket 775 på etiketten!

Permalänk
Medlem

Verkar som en sida som kör kina import iaf. http://www.itsajten.com/sv/artiklar/datorer-tillbehor/flaktar... Billiga men hur bra kan de vara?
Har för mig att det är rätt lätt att importera från kina som AB.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Om det inte är en bluffsida så bör tråden inte fortsätta, inte direkt positiv PR :/

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

Om det inte är en bluffsida så bör tråden inte fortsätta, inte direkt positiv PR :/

Det kan det väl visst vara? Det är ju gratis reklam om det visar sig att det inte är bluff. Vilket det inte verkar vara.

Permalänk
Medlem

Nej det är inget blufföretag.
De säljer ,precis som någon sa, billig kinaimporterat kraffs i shopen
och på andra ställen som blocket/tradera.

Permalänk
Medlem

Verkar vara rätt oseriösa, läs deras regler om ångerrätt vid distansavtal.

http://www.itsajten.com/sv/info/support-retur.html

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Intressant att de vill ha 4% vid kort betalning

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite.

tror ni om den här ?
http://www.itsajten.com/sv/artiklar/bild-ljud/kablar/bild/hdm...

jämförde med expert och prisskillnaden är 300 kr..

verkar som att de bara mytat dit FULL HD stämplarna

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

lånar tråden lite.

tror ni om den här ?
http://www.itsajten.com/sv/artiklar/bild-ljud/kablar/bild/hdm...

jämförde med expert och prisskillnaden är 300 kr..

verkar som att de bara mytat dit FULL HD stämplarna

Köpt 3m för 24kr inkl frakt på ebay och den fungerade prima.
Kortare längder brukar inte spela roll om den kostar 20kr eller 2000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Köpt 3m för 24kr inkl frakt på ebay och den fungerade prima.
Kortare längder brukar inte spela roll om den kostar 20kr eller 2000kr.

tänkte mest om det är version 1.3 eller 1.4 vill gärna ha full hd stöd

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Skrivet av flipp3n:

lånar tråden lite.

tror ni om den här ?
http://www.itsajten.com/sv/artiklar/bild-ljud/kablar/bild/hdm...

jämförde med expert och prisskillnaden är 300 kr..

verkar som att de bara mytat dit FULL HD stämplarna

Dom säljer såna kablar sjukt billigt på Kjell & Co iaf, och de företaget är iaf seriöst

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Har många i min närhet som handlat i denna butik då de tidigare även hade en fysisk butik här i stan.
I Kalmar är det också många som fått sina Xbox 360 konsoler flashade av itsajten. Det är nog ett seriöst företag men tror de flesta enbart handlar Nintendo DS och flashkort av dem vilket de haft bra priser på.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarCroW:

Har många i min närhet som handlat i denna butik då de tidigare även hade en fysisk butik här i stan.
I Kalmar är det också många som fått sina Xbox 360 konsoler flashade av itsajten. Det är nog ett seriöst företag men tror de flesta enbart handlar Nintendo DS och flashkort av dem vilket de haft bra priser på.

Lite OT, men får man fråga var den låg? Nämligen en butik jag missat totalt.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Lite OT, men får man fråga var den låg? Nämligen en butik jag missat totalt.

Har för mig att den låg vid pressbyrån vid gamla bussterminalen. Var som en innegård mot fiskaregatan där de hade en liten butik om jag inte är helt ute och snöar. Minns att de hade REA på Xbox 360 ifjol och folk snackade om att de sprang in där(i stan) och köpte färdig flashade konsoler billigt med 1års garanti.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk

Sökte på namnet ITsajten och fick upp denna tråden. Var nu dock tvungen att svara på inlägget trots att tråden är väldigt gammal. Jag köpte en produkt som inte stämde med mina önskemål. Jag skickade tillbaka produkten men hade inga förväntningar att få tillbaka något. Jag hade kontakt med dem via mail viket de svarade på omgående. Två dagar senare har de återbetalt varan och insatt på det kontot jag uppgav i mailet. De är nog en seriös firma i mina ögon. Hur produktsortimentet och kvaliten är har jag inga synpunkter på.

Mycket nöjd med support och service av denna firma.