Permalänk
Inaktiv

Msi Gx660 eller Asus G53...?!?!

Så... Tills nu var det i stort sett klart att jag skulle ha Msin... Men jag tänker ändå vilken jag vill ha...Så vad tycker ni? Är den något Dyrare Asusen bättre? Vill ha ljudet i Msin och 5870n... Men Asusen har ju Bra kylning och ett "Normalt" utseénde... Så kommer era För/nack delar med varje maskin?

Msi:
http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core...

Asus:
http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Och den är till för Gaming! Bara Gaming... Och lite film.. Tack! Mvh Simon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon162937:

Så... Tills nu var det i stort sett klart att jag skulle ha Msin... Men jag tänker ändå vilken jag vill ha...Så vad tycker ni? Är den något Dyrare Asusen bättre? Vill ha ljudet i Msin och 5870n... Men Asusen har ju Bra kylning och ett "Normalt" utseénde... Så kommer era För/nack delar med varje maskin?

Msi:
http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core...

Asus:
http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Och den är till för Gaming! Bara Gaming... Och lite film.. Tack! Mvh Simon

Jag skulle ta Asusen. Bara för att kvalitetskänslan är överlägsen, samma med designen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon163271:

Jag skulle ta Asusen. Bara för att kvalitetskänslan är överlägsen, samma med designen.

Ja... Kvalite och design är ju viktigt... Men gillar Msins lite Gamer look... Men visst ser asus mer normal ut...

Permalänk

Personligen hade jag tagit ASUS alla dagar i veckan.

Visa signatur

Asus EeePC 1215n

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrSvensson:

Personligen hade jag tagit ASUS alla dagar i veckan.

Varför? Vad har du för erfarenheter med Asus/Msi? Vad gillar du med Asus?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon162937:

Ja... Kvalite och design är ju viktigt... Men gillar Msins lite Gamer look... Men visst ser asus mer normal ut...

Jo, fast man ser ju ändå att den är lite speciell, kolla på fläktarna liksom! Jetfighter! Fast ändå ganska diskret. Har hört av många att Asus har en väldigt bra kundtjänst till skillnad från MSI.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon163271:

Jo, fast man ser ju ändå att den är lite speciell, kolla på fläktarna liksom! Jetfighter! Fast ändå ganska diskret. Har hört av många att Asus har en väldigt bra kundtjänst till skillnad från MSI.

Haha har inte lyckats hitta Msis support än... :Pp Men visst har Asusen lite Fighter look

Permalänk
Medlem

Nu får du ta och behärska dig. Du kan inte ägna en hel tråd åt att smutskasta och bespotta allt som har med asus att göra för att sedan skapa en tråd angående om du ska köpa just en asus eller ej.. Börjar bli lite tjötigt.

Permalänk
Medlem

Det är väl aldrig för sent att ändra uppfattning?

Jag tänker inte skriva av MSI som annat är riktigt prisvärt, men jag väljer Asus pga just lite bättre fläktar.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mekael:

Nu får du ta och behärska dig. Du kan inte ägna en hel tråd åt att smutskasta och bespotta allt som har med asus att göra för att sedan skapa en tråd angående om du ska köpa just en asus eller ej.. Börjar bli lite tjötigt.

Jag hade en dålig uppfattning om Asus... Men alla här lovprisar ju dem... Så ja e lite osäker...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon162937:

Jag hade en dålig uppfattning om Asus... Men alla här lovprisar ju dem... Så ja e lite osäker...

Eftersom du redan har MSI'n så ska du ju så klart behålla den. Köp en Asus nästa gång! Tror inte du kommer att bli gladare av att lämna tillbaka din nuvarande dator och köpa en annan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon163271:

Eftersom du redan har MSI'n så ska du ju så klart behålla den. Köp en Asus nästa gång! Tror inte du kommer att bli gladare av att lämna tillbaka din nuvarande dator och köpa en annan.

Japp!

Permalänk

Seriöst,vad hände med alla jämföranden du skulle göra? Vi som ska köpa en ny och funderar på dom här datorerna behöver verkligen den här tråden!!

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Little_Hippo:

Seriöst,vad hände med alla jämföranden du skulle göra? Vi som ska köpa en ny och funderar på dom här datorerna behöver verkligen den här tråden!!

Han har gjort det här:

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv

haha Panik?

Permalänk

ska läsan direkt!

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Förlåt för att jag någonsin tvivlat på dig iamsimon...

Visa signatur

Att leva är som att borsta tänderna,det ska göras varända j**la dag
-Krille Krokodil

Permalänk

är inte ett 5870 snabbare än 460 ??? MSIn har ett HD5870 och asusen har 460

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

är inte ett 5870 snabbare än 460 ??? MSIn har ett HD5870 och asusen har 460

Japp 1-2% ungefär, dock varierar detta från spel till spel.. + att 460GTX är ny på marknaden i jämförelse till HD5870 så drivers i framtiden lär förbättra en del iaf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Little_Hippo:

Förlåt för att jag någonsin tvivlat på dig iamsimon...

Tack! Låter bra!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Japp 1-2% ungefär, dock varierar detta från spel till spel.. + att 460GTX är ny på marknaden i jämförelse till HD5870 så drivers i framtiden lär förbättra en del iaf

Tycker att det är konstigt hur mycket det kan skillja från spel till spel... Ibland leder 5870 med 5 Fps och ibland kan t.o.m 460m leda med några Fps... Väldigt ojämnt...

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt... vissa spel flyter bäst på Nvidias drivisar och vissa bättre på ATi's. Så har det alltid varit.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Inte så konstigt... vissa spel flyter bäst på Nvidias drivisar och vissa bättre på ATi's. Så har det alltid varit.

Jaha... Då vet ja det!