Permalänk
Proffsmoddare

Projekt: Cold Winter

Hejsan!

Jag gjorde ett galleri för detta bygge, men eftersom detta kommer ta lite tid innan de kommer bli färdigt så dolde jag de galleriet tills jag är färdig och gör en bygglogg här istället.

Jag har alltid varit väldigt intresserad av datorers hårdvara osv. Dock har jag aldrig byggt egna chassin utan mest gjort små simpla modifikationer på köpta chassin. Men nu i sista året av skolan då kursen Projektarbete kom på tals så tänkte jag att detta är ju en bra möjlighet att få bygga något riktigt. Så mitt första chassibygga var ju The Red One som jag själv tyckte jag fick bra feedback för.

Så nu är de dags för nästa bygge. Plexiglaset som jag använde till The Red One hittade jag på skolan, de hade agerat skärm över någon telefon inne på skolan som nu vart borttagen. Det är 10mm lite mörkt tonat plexiglas. Kanske runt 1m² så de tackade man ju inte nej till. Dock så är de ju lite repigt men inte alltför farligt. Eftersom jag inte har så värst mycket pengar så fick de bli de. Men i alla fall så var de en liten bit som var bockad som ett U. Så här:

Och så fort jag såg den här biten så fick jag direkt en idé. Tänkte ju först köra med gammal hårdvara men ändrade mig sen och beställde ett mini-itx mobo, 2gb ram och en ssd.

Eftersom jag har bra resurser och möjligheter på skolan (EL och Industri verkstad) så var de ju bara att börja. En kompis skar ut och bockade till två plåtar så att de vart så här:

Hade bilden i mitt huvud hur jag ville att de skulle se ut, men skissade snabbt ner de bara för att de kändes bra att ha de på bild och så.

Färgtemat på denna kommer bli vitt, svart och turkos. Kommer måla plåten vitt och ha lite detaljer i svart. Sedan blir de vit och turkos sleeve. Kommer också att köra med en 120mm fläkt i fronten med vita lysdioder som ger ett "kallt" sken. Därav namnet "Cold Winter".

Det som jag har köpt/ska köpa till detta projekt är:

  • 80mm Fractal Design fläkt [x]

  • 92mm Nexus fläkt [x]

  • 120mm Nexus vita leds fläkt [x]

  • 4x20 LCD HD 44780 [x]

  • Vit och Aqua sleeving [x]

  • Vita 10cm lysrörs kit [x]

  • Aluminium fötter [x]

  • Startknapp [x]

  • Nyare hårdvara [x]

Lysrören, fötterna och startknappen är på väg från Aquatuning och sleeve ska beställas från Djungelapa så fort den kommer i lager.

Åter till själva byggandet. Jag började med att såga ut hål för LCDn och front fläkten. Har nästan aldrig borrat och sågat med sticksåg i metall så de var lite nytt för mig.

Sedan provmonterade jag fläkten i fronten.

Bytte fläktskruvarna mot dessa som jag fick med Nexus fläkten. Kommer göra sig bra mot fläktgallret som sedan kommer målas svart.

Skickade plåtarna på pulverlackering och de vart riktigt bra tyckte jag. Lite bilder på de här.

Har också lött en liten krets till LCDn med hjälp av detta schema som jag hittade på Fractronics. Så nu är den igång och jag kör den via LCDSmartie:

Färgerna förvrängs väldigt här eftersom jag bara har en vanlig digitalkamera och inte är så jätteduktig på att ta kort. Ser ju ut som att de är blått ljus men fläkten och displayen lyser "kall vitt".

Detta är så långt som jag kommit just nu. Jag är också väldigt ny på de här med bygglogg i forum. Så hjälp mig gärna med vad jag ska göra bättre. Ge mig gärna tips på något med själva bygget också. För vet ju att de finns många erfarna här. Ge mig kritik.

Det som jag har kvar att göra är att:

  • Måla moderkortet vitt

  • Sleeva

  • Fästa fötterna

  • Fästa lysrören

  • Fästa hårddisk

  • Fästa startknapp

  • Sätta in en ir-receiver

  • Dölja baksidan av displayen och kretsen

Något ni kommer på mer som jag kan göra? Funderar mycket på något extra man kan göra, något utstickande som inte gjorts förut men de står helt still. Men som sagt, hoppas ni gillar de ni läst och sett. Vet inte om jag skrivit för mycket eller så. Men ja kommentera gärna vad ni tycker och om de är något ni tycker jag ska ändra eller lägga till.

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Grymmt!

Ser ut och blir grymmt du ;D , minska bildstorleken lite så det blir lättar och ladda bara

Permalänk
Proffsmoddare

Oj inte bra. Första gången jag lägger upp bilder så här i forumtråd. Men nu är de fixat. Tack för att du la märke till de.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Jag gillart!

Det som jag tycker är mindre bra är att utskärningarna är lite ojämna, men det är ju inte lätt att få till utan bra verktyg.

Ska bli kul att se hur det blir med sleeves!

Permalänk
Medlem

Usch, detta får mig bara ännu mer att vilja modda!
Sjukt snyggt gjort måste jag säga! följer detta med spänning!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Fasen vad bra bygge. Gillar verkligen hur det ser ut.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av VelvetRevolver:

Jag gillart!

Det som jag tycker är mindre bra är att utskärningarna är lite ojämna, men det är ju inte lätt att få till utan bra verktyg.

Ska bli kul att se hur det blir med sleeves!

Nä dom vart ju ojämn men var lite svårt med sticksåg eftersom de var första gången för mig. Men filade ner så att de vart lite bättre.

Skrivet av mille666:

Usch, detta får mig bara ännu mer att vilja modda!
Sjukt snyggt gjort måste jag säga! följer detta med spänning!

Tack! Bara börja!

Skrivet av Andreas Ph:

Fasen vad bra bygge. Gillar verkligen hur det ser ut.

Tack

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

ser riktigt nice ut

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Proffsmoddare

Tackar

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Lite grejer som är beställd från Aquatuning

Tog och beställde fötter i aluminium, 10cm lysrör och en startknapp från Aquatuning.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Update 13/1

Idag var man tillbaka på skolan och fortsatte pillandet med datorn. Tog och limmade fast dom nya små lysrören jag fått. Och jag kommer sleeva kablarna så fort som möjligt, gjorde detta för att testa ungefär hur de ska se ut.

Sedan så drog jag kabeln från LCDn och front fläkten lite snyggare. Men en fråga, kabeln som går från LCDn är en vanlig skrivarkabel, är de någon som vet om man får över en Sata sleeve över den? För den är ju inte så fin som ni ser på bilderna nedan.

Så där löste jag de med kretsen bakom LCDn också. Inte så snyggt. Men funderar på att täcka de med en bit plexiglas som jag målar svart på ena sidan, sen skruvar i hörnen och sätta över kretsen. Vad tror ni?

Testade att snabbt koppla ihop allt för att se hur lysrören skulle passa in. Väntar på att vit sleeve ska komma in i lager på Djungelapa. Då blir de sleeva så många kablar som möjligt vit och aqua. Men här kommer två bilder på hur de ser ut med lysrören. Tyvärr ser man här hur repigt plexiglaset är, men de ser inte lika dåligt ut i verkligheten. Kameran förvränger en hel del.

Kommer bli lite dåligt uppdaterat här nu på ett tag för åker till Australien en månad. Men sen när jag kommer hem så kommer jag sätta igång rejält. Har också tagit mig en funderare över hårdvaran och kommer att så fort som möjligt att köpa mig ett mini-itx med integrerad CPU. Antagligen Asus AT3IonT-I Deluxe eller den nya med AMD Fusion. På så sätt får jag bort de stora nätaggregatet, får nyare fräschare hårdvara och får plats med ett grafikkort.

Kom gärna med förslag och kritik!

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Tror att det hade blivit snyggare om lysrören satt på väggarna, några centimeter från taket.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

för kretskortet (lcdns) får du bygga en liten låda i metall o måla vitt? elr nått så du täcker det.

kan du inte fixa moderkortsdistanser med gänga? så fixar du hål o gängar dom så är det ju bara o skruva in distanserna sen och kanske nån liten prick lim på gängan så är du helt säker på att det håller.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av el_genius:

Tror att det hade blivit snyggare om lysrören satt på väggarna, några centimeter från taket.

De går tyvärr inte för de kommer ta i antingen moderkortet eller startknappen.

Skrivet av Andyah:

för kretskortet (lcdns) får du bygga en liten låda i metall o måla vitt? elr nått så du täcker det.

kan du inte fixa moderkortsdistanser med gänga? så fixar du hål o gängar dom så är det ju bara o skruva in distanserna sen och kanske nån liten prick lim på gängan så är du helt säker på att det håller.

Tänkte täcka LCDn med svart plexi. Prova hur de blir iallafall. Jo har tänkt på de jag också med gängade distanser men de är lite svårt att komma åt och borra. Men jag ska göra ett försök!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Redigt fint, Nu vill ve se mer updates

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Proffsmoddare

Kommer tyvärr inte komma så mycket updates på ett tag för jag åker till Australien nu på måndag. Men man kan ju hoppas att man kanske kommer hem med lite fin hårdvara därifrån.

Men har lagt ihop en liten lista på lite hårdvara jag tänkt köpa till denna.

http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=940522

Vad tror ni?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Hejsan!

Dåligt med uppdatering nu på ett tag pga av att jag är i Sydney. Skönt med sommar istället för kalla vintern hemma. Hur som helst så har jag beställt ny hårdvara till detta projekt eftersom de jag hade var väldigt väldigt gammalt. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om hårdvaran utan själva bygger jag inriktar mig på. Men vill ju iallafall kunna använda den som HTPC och visa 1080p.

Beställt:
Asus AT3IonT-I Deluxe
Kingston HyperX 2gb
Corsair Nova 32gb

Lista på Prisjakt

Slipper ju ha nätaggregat nu också eftersom de följer med ett externt nätagg till moderkortet.

(Hittade Scotch 4010 här i Sydney. Den där dubbelhäftande tejpen som många använder men som jag inte hittat i Sverige. Köpte med mig några rullar)

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Ser bra ut.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare

Är nu hemkommen från Australien så nu ska jag börja med chassit igen. Eftersom de jag beställde försvann ur lager så fick de bli lite andra komponenter. Fortfarande samma moderkort, Asus AT3IonT-I Deluxe men med Corsair 2gb minnen och de inhandlades en Intel X-25-V G2 40gb på tradera. Så nu kommer de bli lite byggande.

Men kom nu på i efterhand att de inte finns någon parallellport på AT3IonT-I så kan inte koppla in displayen. Vet att de finns så man kan koppla in till usb. Är inte så jättehaj på de men hittade sidan Lcdmodkit. Någon som beställt därifrån och vet om de är säkert?

Tack för svar!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Två stycken paket kom med posten idag innehållande detta:

Imorgon tas allt med till skolan där jag bygger på chassit så ska vi se vad som händer!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Avstängd

snyggt byggt!! vad händer med lcd displayen nu när du byter moderkort?? Mvh!!

Permalänk
Proffsmoddare

Jag beställde en liknande lcd som är färdig för usb, så hoppas den kommer snart.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av C4B12:

Jag beställde en liknande lcd som är färdig för usb, så hoppas den kommer snart.

okej kan du länka?? vart sugen när jag såg den första men har inte skrivarport

Permalänk
Proffsmoddare

Beställde från www.lcdmodkit.com. De är från Hongkong, har inte fått paketet än så kan inte rekommendera dom än, men beställde rätt nyss så. Billigt var de ju iallafall, 182kr med frakt. Då var de en 4x20 LCD med färdig lödd usb modul.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Idag har jag hunnit fixa litegrann med projektet i alla fall. Packade upp moderkortet och börjat fundera hur jag ska fästa de i plexiglaset, de blir antagligen en plåt som jag först skruvar fast i plexit och som jag sen skruvar fast moderkortet i eller så borrar jag ner en bit i plexit och försänker ner moderkortsdistanserna.

Fäste också en 80mm Fractal Design fläkt på kylflänsen på moderkortet, måste säga att den fläkten är nästan helt ljudlös. Det gillas! Förkortade kabeln så den går ner direkt på moderkortet. Ska beställa vit och aqua sleeve från Djungelapa så ska jag sleeva dom kablar som finns, kommer ju dock inte bli några många eftersom jag inte behöver något vanligt nätaggregat till denna.

SSDn fäste jag med dubbelhäftande tejp och gjorde också en vit täckplåt (fick inspiration av Wolverine).

Tog också bort lysrören tills vidare. Både jag själv och andra tyckte inte de riktigt passade, men vill fortfarande ha något som lyser upp insidan litegrann, så kanske blir ett par vita dioder istället.

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Nu har jag äntligen fått mina sleeves. Vit och aqua. Så idag har jag börjat på att sleeva dom kablar som finns. Första gången jag sleevar så de är inte något vidare resultat, men jag är nöjd. Men de är ett väldigt pill, dock lär man sig ju mer och mer knep.

Borrade också upp hål för startknappen. Imorgon ska jag koppla in den och sleeva den kabeln med. Lysrören kommer jag inte sätta in igen, men dock kommer jag kanske sätta in två stycken vita lysdioder som lyser upp insidan lite.

Idag dimpte LCDn ner i brevlådan också, så imorgon blir de koppla in även den. Var lite skeptisk för över sidan jag beställde ifrån (LCDModkit), de var ju från Hong Kong och allt. Men de kom ju som sagt fram utan problem, och endast 180kr. Följde med en kabel så man kan koppla in den på interna usb utgången på moderkortet.

Har beställt en 15cm sata kabel så var lugna Kommer också dra kablarna lite snyggare när jag börjar bli färdig. Och som sagt, första gången jag sleevade.

Startknappen här då, den lyser INTE blått utan vitt. Kameran som förvränger. Använder skolans digitalkamera eftersom de är där jag jobbar med projektet, men så fort jag är färdig så blir de lite finare bilder med systemkamera.

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Hunnit lite mera idag. Härligt när de blir lite flyt, all tid man får över på skolan går ju till de här så. Hoppas ni gillar uppdateringarna. Kommentera och ge mig tips på vad jag kan förbättra osv.

Packat upp LCDn och satt fast den.

Otroligt skönt att bara kunna koppla in den på interna usb kontakterna. Men ville ju inte att kablarna ska se ut så där så förlängde och sleevade LCD kabeln + kablarna till startknappen.

Varför de är två kablar från startknappen ser ni på nästa bild.

Eftersom ringen runt knappen lyser och går på 12V så tyckte jag de var lättast och närmast att koppla in den direkt på fläktens matning.

Dit sata + sata power kabeln däruppe till höger går ska de in en till hårddisk. Blir nog en Samsung Spinpoint 2.5" 1TB.

Och tillslut en liten helhetsbild. Har inte installerat något OS än så har inte hunnit fixat nå med displayen. Och fläkten och knappen lyser vitt. Använder mig av skolans digitalkamera (Canon Ixus 80IS). Vet inte om de går att ställa in någon balans på de där. Är inte så haj på kameror och fotografering.

Ska försöka få upp en liten update till helgen också.

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och stilrent! Smart att ta av fläktens utmatning till startknappsljuset

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av skog1s:

Riktigt snyggt och stilrent! Smart att ta av fläktens utmatning till startknappsljuset

Tackar! Jo de var som närmaste vägen

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Idag var man till Alina i Östersund en sväng så då passade jag på att inhandla en Samsung Spinpoint 2.5" 1TB och på Clas Ohlson köptes några vita dioder som jag tänkte lysa upp insidan lite med istället för lysrören.

Imorgon tänkte jag börja med plåten som ska vara på baksidan, mäta ut hål för io-plåten och för en 92mm fläkt. Så de kommer nog en liten update imorgon.

Hare gött!
/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC