Packard bell=rent sk*t

Permalänk
Medlem

Packard bell=rent sk*t

Hejsan har en otrolig bra historia om hur packard bells datorer är rent utsagt skit.

Det börja som vanligt med att köpa en dator en PB Ixtreme.

Vi gick in i pccity i linköping och valde en gaming dator för ca 3 år sedan, var väll en riktigt bra dator då klarade alla spel och sådant. Vi var jätte nöjda med den datorn då och vi var så lyckliga, vi spelade för fullt och allt funka jätte bra tills den dagen den gick sönder för första gången när jag och mina kompisar satt och körde spel på den.

Den gången var det hårddiskarna som hade pajat efter lite fel sök av en kompis, vi åkte in till pccity i linköping och sa vad som hade hänt och allt. Detta var ca efter 3 månader. Pccity tog så vänligt imot den och bytte ut hårddiskarna till tillochmed bättre än vad som satt i innan vi lämmnade in den, bra tänkte vi. Inget mer med det.

Det gick kanske cirka 9 månader innan den gick sönder andra gången, vi blev lite fundersama den gången. Vi åkte återigen in till pccity, men vi möttes av att dom hade gått i konkurs då. Men det stog följande "alla garanti ärenden hänvisas till elgiganten" vi gick dit de tog imot våran dator inga problem. Vi väntade och väntade på att får tillbaka den, otroligt nog tog det 1,5 månad för de att fixa datorn. Vi hämtade den pappa gav dom en liten utskällning. Det var moderkortet som hade pajat den gången.

Dåså då var vi på tredje felet av alla, det hade gått cirka 2 månader datorn starta inte. Vi åker återigen in till linköping och lämmnar in den denna gång sätter vi ett krav på dom att det inte ska ta mer än minst 2 veckor. Jo men gissa det tog 3 veckor denna gång en liten förbättrning där jah. Det visade sig att moderkortet hade pajat åter igen, grafikortet var helt slut(trasigt), och tydligen var cpukylaren trasig också. Där kan man ju börja ana lite granna, borde inte proccersorn och pajat då ,överhettning???. Våran teori var ju att dom hade tagit sönder den under lagningen. För annars borde proccesorn också varit stekt om man uttrycker sig så. Så där då var det inget mer med det.

Det gick 3 veckor igen då, nu börjar vi(pappa) riktigt förbannade på datorn och servicen vi får. Vi lämmnade in den återigen, minst 2 veckor igen annars ersättning sa vi. Det tog 3 veckor, nu lär det väll bli häktet för pappa ikväll tänkte jag när vi åkte in, gick ganska lungt till vi fick våran såkallade ersättning 250kr oj men duktigt elgiganten. Vad ska man göra med dom kan ju inte köpa nått det den lilla summan. Det visade sig vara windows som har pajat denna gång. Inget mer där.

Nu så till sista ärendet då, det hade kanske gått ca 7 månader nått sånt. Hade just fått in den datorn i mitt rum hade mublerat om och allt, såg jätte bra ut. Dagen där på startar inte datorn hör bara ett jobbigt klickande ljud från håddiskarna, vi felsöker lite och det visar sig vara att hårdiskarna hade pajat återigen. Vi hade blivit hänvisade att vi kunde åka till norrköping också för att det blev närmare dit, vi gjorde det. Vi lämnade in den och sa att vi ville reklamera den och det gick bra. När vi stog där och fyllde i papper och sånt så kom det en tjej och lämmande in en dator och sa "14 dar annars vil jag inte har datorn" helt rätt där tänkte jag. Så kanske man skulle sagt till dom. Och nu till nutid då nu har servicen upnått 15 dar och vi har inte fått den ännu.

Vad tycker ni vi ska göra om vi inte får en ny dator som vi nästan har kräft av dom?.
Finns det något man kan göra eller är bolagen övermäktiga.?

Skulle gärna vilja veta vad ni tycker.

Tackk!
//Nicklas

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

Alltså om ni har reklamerat den efter så lång tid så ligger ju bevisbördan på er sida. D.v.s. ni ska kunna påvisa att felet med datorn har funnits där sedan dag ett. Dock så tycker jag inte att det borde vara något problem att reklamera datorn när den har fungerat så dåligt som du beskriver. Dock så bör man ju inte ha pillat i den, överklockat, slitit och kablar osv, för det kan jag tänka mig gör saken värre och kan i värsta fall var orsaken till alla problem.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

BEGÄR! en ny dator...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Alltså om ni har reklamerat den efter så lång tid så ligger ju bevisbördan på er sida. D.v.s. ni ska kunna påvisa att felet med datorn har funnits där sedan dag ett. Dock så tycker jag inte att det borde vara något problem att reklamera datorn när den har fungerat så dåligt som du beskriver. Dock så bör man ju inte ha pillat i den, överklockat, slitit och kablar osv, för det kan jag tänka mig gör saken värre och kan i värsta fall var orsaken till alla problem.

Bevisbördan finns på papper(alla problem som de fått laga) så det är inga problem. Men de jag tycker du säger fel är att säga att han inte borde pillat i datorn, man borde göra det mer så man vet vad som försigår i en dator. På tal om överklockning slitit på kablar osv hur ska det påverka att en hårddisk går sönder? Hård överklockning kan ta på moderkortet men är ju inte sannolikt. Bara för att vara på det torra, stötar kan förstöra delar men det är inte sannolikt det heller. Pilla mer och få upp intresse för datorer leder till bättre hantering!

OT, Reklamera den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Bevisbördan finns på papper(alla problem som de fått laga) så det är inga problem. Men de jag tycker du säger fel är att säga att han inte borde pillat i datorn, man borde göra det mer så man vet vad som försigår i en dator. På tal om överklockning slitit på kablar osv hur ska det påverka att en hårddisk går sönder? Hård överklockning kan ta på moderkortet men är ju inte sannolikt. Bara för att vara på det torra, stötar kan förstöra delar men det är inte sannolikt det heller. Pilla mer och få upp intresse för datorer leder till bättre hantering!

OT, Reklamera den

Håller med dig helt klart, men det gör nog inte datortillverkarna samt serviceverkstäder. Om din dator går sönder stup i kvarten och det kommer fram att du en gång i veckan öppnar datorn för att koppla in/ur hårddiskar, lossar CPU-kylare för att rengöra, byter hårdvara osv så lär inte det vara till fördel när det gäller serviceärenden samt reklamation.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Jag hade lätt begärt en ny dator....

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

då så många komponenter av olika slag ständigt fanerar så gissar jag på att det är nätaggegatet som plågar datorn. Packard bell eller inte, är fortfarande så att tex hårddiskarna är från samsung, western digital etc. packard bell gör inte komponenterna själva, det kan hända att de designar modernister själv men då är det oftast i formen. att de drar in på komponenter som folk sällan har ögon för så som nätaggegat och moderkort (kondensatorer av billiga slaget mm) är inte ovanligt då det handlar om pengar.

då produkten onekligen fungerat uruselt, på ett sådant sätt så om produkten köpts in till ett företag så skulle enheten förlamat företagets verksamhet under så många veckor som den varit defekt så är det oacceptabelt även om det gäller en privatperson. det är visserligen efter de 6 månaderna vilket kan göra det lite svårare för er att få igenom en reklamation men stå på er och tänk ut argument innan ni kommer med kraven. Aggressiva män får oftare igenom ersättningar än kvinnor då det blir ett maktspel mellan konsumenten och personen som representerar butiken men ibland är aggresivitet inte svaret ifall representanten är erfaren och/eller självsäker. så att ha bra argument och en gnutta aggressivitet ger en spelrum för båda taktikerna.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

begär ny dator eller pengar tillbaka och bygg egen eller köp med byggnation eller färdig byggd från typ inet eller komplett då märkes datorer är skräp och kommer alltid förbli det undantag till Alienware "KANSKE" men som sagt eget bygge > färdibygge från märkes skärp imo

hoppas ni får igenom vad nu ni tänker kräva

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Ja det är ju jäkligt lätt att sitta och klaga. Två veckor för att få ett moderkort bytt t.ex är väldigt kort tid, tänk på att det ska skickas iväg vilket bara det tar 3 dagar oftast. 6 dagar för leverans där, 4 dagar för byte och då måste man räkna med att det i regel finns annat på kö hos servicestället.

Helt makalöst att dom dessutom betalade ersättning för att det skulle ta mer än 2 veckor, 2 månader kan jag väl förstå men 2 veckor är ingenting i sammanhanget. Skickade in min mobiltelefon på lagning 4 gånger på ett år och fick dessutom byta den första veckan. Varje gång tog det minst en månad, så 3-4 veckor per service och 4 gånger på 3 år tycker jag inte är så farligt. Att Windows "pajat" är dessutom nåt man sällan tar på sig som garantiärende, då mjukvaran ej går lämna garanti på på samma vis, särskilt när folk sitter och laddar hem spel och håller på. Följer ju dessutom med recoveryskivor alternativt att hårddisken är partitionerad med en recoverypartition för återställning om operativsystemet slutar funka, så det är väl det första man ska testa när mjukvaran börjar bugga.

Du har inte heller fullständig reklamationsrätt när du inte drabbats av samma fel mer än 3 gånger. Fram tills dess är det upp till återförsäljaren att avvärja felet, vilket dom gång på gång gör. Att ställa krav på servicetid är svårt, särskilt när du inte kan motivera med att du förlorar inkomst t.ex. Att du skickat in för olika fel spelar ingen roll, är samma fel som gäller för att du ska få pengar tillbaka eller utbytt till ny dator. Dock går det ju säkert komma överens om nåt.

Nihilas: Att pilla i datorn är väl bra, men inte om man vill ha några rättigheter i såna här lägen.

Håller för övrigt med om att nåt borde kommas överens om, de där stora kedjorna har så pass mycket pengar att det är inga problem för dom att lösa det. Däremot har jag stått på andra sidan disken och fått hantera garantiärenden och så gällande datorer på en liten datorbutik och vet att det är inte så lätt det heller alla gånger. Är inte bara att ta en skruvmejsel och kasta ut nåt och sen är allt löst, bara felsökning kan ta en väldans lång tid. Sen gäller det ju att få tag på rätt grejor, det är ju inte så att dom har moderkort till exakt din modell liggandes i travar på lager. Sen är det som sagt leveranser till och från serviceställen.

Permalänk

Har jag missat något i texten men står verkligen det att han har varit och pillat i datorn?

Och om den inte är plomberad så kan dom inte säga något, om den hade vart det och plomberingen vore trasig så skulle de inte ta in den på garanti gratis utan då får man betala. OM jag kan det rätt.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

då så många komponenter av olika slag ständigt fanerar så gissar jag på att det är nätaggegatet som plågar datorn. Packard bell eller inte, är fortfarande så att tex hårddiskarna är från samsung, western digital etc. packard bell gör inte komponenterna själva, det kan hända att de designar modernister själv men då är det oftast i formen. att de drar in på komponenter som folk sällan har ögon för så som nätaggegat och moderkort (kondensatorer av billiga slaget mm) är inte ovanligt då det handlar om pengar.

Håller med.

Känns orealistiskt att en dator ska gå sönder så ofta...

Dessutom att moderkortet går sönder TVÅ gånger...? Hell no!

*edit:

OT: Reklamera, som så många sagt innan mig. Bara o skrika tills du får din vilja igenom...!

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Alltså om ni har reklamerat den efter så lång tid så ligger ju bevisbördan på er sida. D.v.s. ni ska kunna påvisa att felet med datorn har funnits där sedan dag ett. Dock så tycker jag inte att det borde vara något problem att reklamera datorn när den har fungerat så dåligt som du beskriver. Dock så bör man ju inte ha pillat i den, överklockat, slitit och kablar osv, för det kan jag tänka mig gör saken värre och kan i värsta fall var orsaken till alla problem.

Nea men vi har reklamerat den och nu så kollar tydligen packard bell på den. Nej vi har inte ens öppnat datorn eller hållit på med OC och sådant.

Skrivet av Antzo:

då så många komponenter av olika slag ständigt fanerar så gissar jag på att det är nätaggegatet som plågar datorn. Packard bell eller inte, är fortfarande så att tex hårddiskarna är från samsung, western digital etc. packard bell gör inte komponenterna själva, det kan hända att de designar modernister själv men då är det oftast i formen. att de drar in på komponenter som folk sällan har ögon för så som nätaggegat och moderkort (kondensatorer av billiga slaget mm) är inte ovanligt då det handlar om pengar.

då produkten onekligen fungerat uruselt, på ett sådant sätt så om produkten köpts in till ett företag så skulle enheten förlamat företagets verksamhet under så många veckor som den varit defekt så är det oacceptabelt även om det gäller en privatperson. det är visserligen efter de 6 månaderna vilket kan göra det lite svårare för er att få igenom en reklamation men stå på er och tänk ut argument innan ni kommer med kraven. Aggressiva män får oftare igenom ersättningar än kvinnor då det blir ett maktspel mellan konsumenten och personen som representerar butiken men ibland är aggresivitet inte svaret ifall representanten är erfaren och/eller självsäker. så att ha bra argument och en gnutta aggressivitet ger en spelrum för båda taktikerna.

När vi kollade efter andra felet så var det några b hårddiskar dom hade satt i.
Ja jo lite rätt har du nog att man kanske inte ska vara för arg men lite ska man alltid vara så det händer nått

Skrivet av nothingtoxic:

begär ny dator eller pengar tillbaka och bygg egen eller köp med byggnation eller färdig byggd från typ inet eller komplett då märkes datorer är skräp och kommer alltid förbli det undantag till Alienware "KANSKE" men som sagt eget bygge > färdibygge från märkes skärp imo

hoppas ni får igenom vad nu ni tänker kräva

Mm det ska vi hoppas på, vi byggde just ihop den dator från inet.

Skrivet av Lidodido:

Ja det är ju jäkligt lätt att sitta och klaga. Två veckor för att få ett moderkort bytt t.ex är väldigt kort tid, tänk på att det ska skickas iväg vilket bara det tar 3 dagar oftast. 6 dagar för leverans där, 4 dagar för byte och då måste man räkna med att det i regel finns annat på kö hos servicestället.

Helt makalöst att dom dessutom betalade ersättning för att det skulle ta mer än 2 veckor, 2 månader kan jag väl förstå men 2 veckor är ingenting i sammanhanget. Skickade in min mobiltelefon på lagning 4 gånger på ett år och fick dessutom byta den första veckan. Varje gång tog det minst en månad, så 3-4 veckor per service och 4 gånger på 3 år tycker jag inte är så farligt. Att Windows "pajat" är dessutom nåt man sällan tar på sig som garantiärende, då mjukvaran ej går lämna garanti på på samma vis, särskilt när folk sitter och laddar hem spel och håller på. Följer ju dessutom med recoveryskivor alternativt att hårddisken är partitionerad med en recoverypartition för återställning om operativsystemet slutar funka, så det är väl det första man ska testa när mjukvaran börjar bugga.

Du har inte heller fullständig reklamationsrätt när du inte drabbats av samma fel mer än 3 gånger. Fram tills dess är det upp till återförsäljaren att avvärja felet, vilket dom gång på gång gör. Att ställa krav på servicetid är svårt, särskilt när du inte kan motivera med att du förlorar inkomst t.ex. Att du skickat in för olika fel spelar ingen roll, är samma fel som gäller för att du ska få pengar tillbaka eller utbytt till ny dator. Dock går det ju säkert komma överens om nåt.

Nihilas: Att pilla i datorn är väl bra, men inte om man vill ha några rättigheter i såna här lägen.

Håller för övrigt med om att nåt borde kommas överens om, de där stora kedjorna har så pass mycket pengar att det är inga problem för dom att lösa det. Däremot har jag stått på andra sidan disken och fått hantera garantiärenden och så gällande datorer på en liten datorbutik och vet att det är inte så lätt det heller alla gånger. Är inte bara att ta en skruvmejsel och kasta ut nåt och sen är allt löst, bara felsökning kan ta en väldans lång tid. Sen gäller det ju att få tag på rätt grejor, det är ju inte så att dom har moderkort till exakt din modell liggandes i travar på lager. Sen är det som sagt leveranser till och från serviceställen.

Jo men om dom säger att det ska 2 veckor så tycker vi att det ska ta det också. Men det värsta är ju att elgiganten håller ju datorn en vecka innan det händer nått och dom skickar iväg den.

Och vi gick inte med en ända skiva så vi kunde ominstalera.

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToKu:

Håller med.

Känns orealistiskt att en dator ska gå sönder så ofta...

Dessutom att moderkortet går sönder TVÅ gånger...? Hell no!

*edit:

OT: Reklamera, som så många sagt innan mig. Bara o skrika tills du får din vilja igenom...!

Att moderkortet går sönder 2 gånger så måste det ju vara något allvarligt fel på de kompnenter de sätter i.

Men om du inte tror på mig så har jag papper på allt,

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

En liten uppdate då, mailade acer sweden ab igår och skrev exakt vad jag tyckte om deras service och min dator. Så jag fick svar nyss och då skrev de att de ville kolla upp ärendet och kolla ifall de kunde göra något, så ett litet framsteg iallafall.

Statusen på datorn är just nu oss verksaden oss packard bell.

///Nicklas

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

din dator finns hos Infocare som hanterar alla reklamationer åt Acer.

du kan inom reklamationstiden begära ombyte (likvärdig produkt) efter 3ggr samma fel på en komponent eller 4ggr olika fel. detta ska du uppge när du reklamerar en produkt.

Pc-city gick inte i konkurs, Elkjop valde att lägga ner kedjan...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Jag sätter en femma på att det egentligen är nätagget som är defekt och dödar alla komponmenter, ang datorn så KRÄV återköp och bygg en dator själv för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Att moderkortet går sönder 2 gånger så måste det ju vara något allvarligt fel på de kompnenter de sätter i.

Men om du inte tror på mig så har jag papper på allt,

Det är inte så att jag misstror dig, jag menar bara på att det pekar på ett allvarligt fel med någon annan komponent, exempelvis nätdelen i detta fallet.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokke:

din dator finns hos Infocare som hanterar alla reklamationer åt Acer.

du kan inom reklamationstiden begära ombyte (likvärdig produkt) efter 3ggr samma fel på en komponent eller 4ggr olika fel. detta ska du uppge när du reklamerar en produkt.

Pc-city gick inte i konkurs, Elkjop valde att lägga ner kedjan...

Ja jo det vet jag också att den är oss infocare nu när jag kollade. Tror endå vi inte får en ny faktiskt.

Skrivet av xyllian:

Jag sätter en femma på att det egentligen är nätagget som är defekt och dödar alla komponmenter, ang datorn så KRÄV återköp och bygg en dator själv för pengarna.

Mm den tanken har jag också haft faktiskt. Går det att kräva om datorn är ca 2år? Och hur ska man gå till väga då?

Skrivet av ToKu:

Det är inte så att jag misstror dig, jag menar bara på att det pekar på ett allvarligt fel med någon annan komponent, exempelvis nätdelen i detta fallet.

Aokej trodde du gjorde det.

///Nicklas

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

Nehe det blev visst inga pengar som jag hade trott fick en hp dator som är sådär.

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Skrivet av NiCkArN:

Nehe det blev visst inga pengar som jag hade trott fick en hp dator som är sådär.

Kostar ungefär HP hälften så mycket att ge dig en dator, ännu mindre om de kan ge dig en utgående modell som de har i lager och vill bli av med.

Finns inte en chans att du får pengar om de kan ge dig en likvärdig eller bättre produkt än vad du haft tidigare.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Jamen om jag kunde köra de mest krävande spelen för 2 år sen, så ska jag tycker jag iallafall få en dator som jag kan köra BO på ganska hög grafik.

Datorerna uväcklas så som spelen.

Och vart kan återköpet gå in i historian då, för det har man rätt till efter reklamation, elr?

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

OM den dator du har fått har bättre prestanda än den förra så ska du ju vara glad eftersom du har fått en bättre dator.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

OM den dator du har fått har bättre prestanda än den förra så ska du ju vara glad eftersom du har fått en bättre dator.

Ja jo det får jag vara men som jag sa att spelen har också utvecklats.

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Ja jo det får jag vara men som jag sa att spelen har också utvecklats.

De kan tyvärr inte ta hänsyn till att dagens spel är mer krävande

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580