scammail från blizzard?

Permalänk
Medlem

scammail från blizzard?

Jag har ett 10tal gånger sen i höstas fått mail från flera olika "blizzard" och "battlenet" adresser bland annat do not reply @blizzard .com (utan mellanrum såklart). Jag har aldrig tryckt på ngt mail o efter att ja i höstas ngngång inte kom in på mitt sc2 acc med mitt vanliga password bytte jag pw. Efter de har ja inte fått några mail om battle.net alls förens nu.
I mailet ja fick idag stod det:

Citat:

Hello,

Blizzard Entertainment recently received a request to change the e-mail address used to log in to the Battle.net account with the username "minmail"@hotmail.com. The e-mail address k***@hotmail.com has been specified as the new username for this Battle.net account. An email has been sent to this new address containing a verification link to complete the change.

Once the new address has been verified, the e-mail address "minmail"@hotmail.com can no longer be used to log in to this Battle.net account or any World of Warcraft accounts merged with this Battle.net account.

If you did not initiate this request, please click here to contact the Blizzard Billing & Account Services team immediately.

Sincerely,
The Battle.net Account Team
Online Privacy Policy

Nu till min fråga. Är de ngn som annan som har fått liknande mail? Vad borde jag göra, byta mail och pw till mitt battle.net acc?

Permalänk
Medlem

jag har fått flera stycken och varit tvungen att ändra mitt password

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointss:

Jag har ett 10tal gånger sen i höstas fått mail från flera olika "blizzard" och "battlenet" adresser bland annat do not reply @blizzard .com (utan mellanrum såklart). Jag har aldrig tryckt på ngt mail o efter att ja i höstas ngngång inte kom in på mitt sc2 acc med mitt vanliga password bytte jag pw. Efter de har ja inte fått några mail om battle.net alls förens nu.
I mailet ja fick idag stod det:

Nu till min fråga. Är de ngn som annan som har fått liknande mail? Vad borde jag göra, byta mail och pw till mitt battle.net acc?

Någon verkar ha kommit över en massa kontoinformation ifrån Blizzard på nåt vis. Jag får också en massa precis likadana mail, jag skaffade en authenticator.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Får sånna nästan dagligen. Har battlenet accout och sånn där login dosa. Så åker i soptunnan direkt.
Vill blizzard mig något får dom skriva in-game.

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Medlem

Jag har fått 4 exakt identiska e-mail (utom att det är min mail istället för din) sen den 31-12-2010 så mailet är det bara att ignorera, du kan ju byta lösenord för att vara på den säkra sidan men det ska nog inte vara några problem.

Vill du vara på den säkra sidan, investera i en Authenticator.

Permalänk
Medlem

Jag får mail nån gång i veckan att jag försöker sälja mitt account, att jag ska gå till en sida & verifiera osv, kollar man nogare på adressen så är det inte den vanliga under huven, men ser ut att vara. Jag förstod det från början och flera månader senare börjar dom hamna i skräppostfilter för nätfiske. Jag har inte köpt nått spel & reggat på battle.net heller, har endast kört med sc2 guest pass en gång i tiden, varför sälja?

Permalänk

Får sånt dagligen, bara kopiera adressen och sök på google så lär du snart märka att du inte är ensam. Va du än gör så klicka inte på länken

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Har också fått ett antal mail där det står exakt likadant...
Det enda jag gjorde var att byta lösenord och sen bytte jag email för att det verkade som mitt konto hade blivit hackat....

Permalänk
Medlem

Som ni har sakt så har ja fick ja säkert 2-3 i veckan i höstas men har inte fått sen ja bytte password någon gång i november där för blev ja lite orolig. Får se om de e värt o köpa en dosa.

Permalänk
Skrivet av jointss:

Som ni har sakt så har ja fick ja säkert 2-3 i veckan i höstas men har inte fått sen ja bytte password någon gång i november där för blev ja lite orolig. Får se om de e värt o köpa en dosa.

Du kan använda Iphone/Android telefoner också om du har bara att skaffa appen Authenticator helt gratis

Permalänk
Medlem

Får ungefär 30st i veckan på den mail jag inte använder som battle.net mail längre -.-

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk

Jag får sådana dagligen. Det roliga är dock att jag inte har något battle.net konto på denna mailen Dock så är det den mailen registrerad på alla forum etc

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring