Spelet hänger sig när kartan laddas.

Permalänk
Medlem

Spelet hänger sig när kartan laddas.

Hej!

Jag har ett problem när det gäller Black Ops, och det är att spelet (och datorn) ibland hänger sig vid laddning av kartan. Det händer inte alltid, men i snitt var 4:e gång ungefär. Dock så kan det funka bra 6-7 gånger på rad ibland, och andra gånger så hänger det sig flera gånger på rad.

När datorn hängt sig så är enda lösningen att hålla in Power-knappen och låta den stängas av på det viset.

Jag har även märkt att den alltid stannar på samma ställe i laddningen, ungefär 25-30% in på mätaren, när den nu hänger sig. När jag väl kommit in på någon server så är det inga problem alls, allt flyter på jätte bra och jag har hittills inte stött på någon krash när jag väl kommit in.

Jag kör Windows 7 Home Premium 64-bit, 12GB minne, radeon 5670.

Någon som har en aning om vad det kan vara som ställer till det för mig? Eftersom jag vet att det är många som har haft problem med spelet ända sedan release så har jag intalat mig själv att det är spelet det är fel på men jag börjar bli lite less på det nu, så försöker leta en lösning på problemet!

Tacksam för all hjälp och tips jag kan få!

Permalänk
Medlem

Har senaste drivrutiner till allt, om inte prova uppdatera dom se om de hjälper.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har senaste drivrutiner till allt, om inte prova uppdatera dom se om de hjälper.

Jag har då senaste catalyst i alla fall, och senaste uppdateringar till windows. Hmm, undrar vad det är som spökar.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ok, as always, är det en legitim kopia?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ok, as always, är det en legitim kopia?

Japp, det är det.

Kanske värt att nämna att jag kör Windows via Boot Camp på en iMac 21.5".
Har lirat en del BF: BC2 utan att stöta på problem, förstår inte varför det ska krångla i Black Ops. :/

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Squ1d-:

Japp, det är det.

Kanske värt att nämna att jag kör Windows via Boot Camp på en iMac 21.5".
Har lirat en del BF: BC2 utan att stöta på problem, förstår inte varför det ska krångla i Black Ops. :/

Har du kollat med supporten? Eftersom det är Mac så kan jag tänka mig att det kan vara något strul som vi här inne nog inte har så bra koll på eftersom det flesta nog lirar Black Ops på PC.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt