Val mellan 3st 13" UL, Samsung 9, Thinkpad e220s och Asus U46Jc

Permalänk
Medlem

Val mellan 3st 13" UL, Samsung 9, Thinkpad e220s och Asus U46Jc

Inget vettigt att säga än Väntar på mer info och att de skall släppas.
Kommer köpa någon av dem, Samsungen är ju sjukt snygg, asusen har grym batteritid.. Thinkpaden har en röd-dutt i mitten av tangetbordet, alla 3 har sina styrkor.

http://blog.laptopmag.com/lenovo-announces-thinkpad-edge-e220...

Ahh just det, denna har Sandy Bridge, vilket är ganska värt misstänker jag.

http://www.youtube.com/watch?v=ZJoP1hQGk-o

http://blog.laptopmag.com/samsung-9-series-hands-on-an-ultrap...
The 9 Series flies through everyday computing tasks, thanks to a second-generation, low-voltage Core i5 processor, which has improved Intel HD grpahics. A 128GB SSD booted Windows for us in about 20 seconds, which is about a third of the time of the typical Windows Machine. You also get USB 3.0 connectivity and integrated WiMAX.

Although the battery is sealed in the design, Samsung promises up to 6.5 hours of endurance, which should provide plenty of runtime for a cross-country flight. The Lithium Polymer battery should last you a good three years or 1,000 cycles.

Read more: http://blog.laptopmag.com/samsung-9-series-hands-on-an-ultrap...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=613039#info
ASUS U36Jc 13,3" HD LED
GeForce G310,Core i5-460,4GB RAM,500GB HDD,kamera,84 Wh batteri,BT,W7H

Visa signatur

"We all make choices, but in the end our choices make us."

Permalänk

Har inte något vettigare att säga än dig, sitter själv och kör dragkamp mellan de tre datorerna (eller kanske främst asusen och lenovon då samsungen känns något dyr för mig).

För tillfället ligger nog lenovon bäst till dock, tangentbordet känns vida överlägset de båda andra och möjligheten till "rapiddrive" lockar också. Hoppas bara att skärmen, trots att det ser mörkt ut, är bra.

Permalänk
Medlem

Är också på jakt efter en 13-tummare.
För mig så är samsungen eller asusen de intressanta.
Tycker personligen att lenovon är lite tråkig till utseendet.

Har samsungen eller asusen Sandy bridge processor?
Finns samsungen på någon svensk återförsäljares sida?

Permalänk
Medlem

samsungen ser prestandam

Skrivet av newberg:

Är också på jakt efter en 13-tummare.
För mig så är samsungen eller asusen de intressanta.
Tycker personligen att lenovon är lite tråkig till utseendet.

Har samsungen eller asusen Sandy bridge processor?
Finns samsungen på någon svensk återförsäljares sida?

Om man bortser från priset och bara kollar på prestanda så är samsungen den klart mest intressanta av dessa datorer. SSD disken tillsammans med Intels nya sandybridge så är den mer framtidsäkrad. Bara ssd disken gör väldigt mycket, datorer jag testat som har ssd diskar är ruggigt snabba på att starta och stänga program etc. Sedan för min personliga del så skulle jag föredra ett upplystbart tangentbord, så för mig lutar det mot en samsung. Visst priset är maffigt men om den är välbygd och känns robust så är det inte så farlig om man jämför med andra datorer som har liknande spec.

felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av kookiekat:

Har inte något vettigare att säga än dig, sitter själv och kör dragkamp mellan de tre datorerna (eller kanske främst asusen och lenovon då samsungen känns något dyr för mig).

För tillfället ligger nog lenovon bäst till dock, tangentbordet känns vida överlägset de båda andra och möjligheten till "rapiddrive" lockar också. Hoppas bara att skärmen, trots att det ser mörkt ut, är bra.

Om du hittar massa saftig info och annat värt så skriv gärna ner det, och med skriv så menar jag pastea artiklen eller lite text och en url

Tror vi kan lösa gåtan ang de tre datorerna.

edit: saftig info = dålig byggkvalitet, problem och annat intressant.

Min optimala burk skulle se ut som samsungen, ha 1600x900 LED IPS och 10h batteri, sandy bridge och ett vettigt GFX och kosta runt 12k.

Visa signatur

"We all make choices, but in the end our choices make us."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0r95:

Om du hittar massa saftig info och annat värt så skriv gärna ner det, och med skriv så menar jag pastea artiklen eller lite text och en url

Tror vi kan lösa gåtan ang de tre datorerna.

edit: saftig info = dålig byggkvalitet, problem och annat intressant.

Min optimala burk skulle se ut som samsungen, ha 1600x900 LED IPS och 10h batteri, sandy bridge och ett vettigt GFX och kosta runt 12k.

Låter som en framtida Sony Vaio Z du vill ha. Det är väl något av en drömspec för de flesta, mig inkluderat, framförallt upplösningen. Efter att ha läst testerna på Anandtech om nya Sandy Bridge i7 2820QM vill jag bara ha ha ha. Den känns ohyggligt framtidssäker med en prestanda som står sig till och med mot i7 920 Desktop.

Tyvärr kommer det aldrig kosta 12 000. Möjligen ett demo-ex.

Hojta om du hittar nåt som möter dom kraven du har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0r95:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=613039#info
ASUS U36Jc 13,3" HD LED
GeForce G310,Core i5-460,4GB RAM,500GB HDD,kamera,84 Wh batteri,BT,W7H

är det nästan samma dator som denna: http://www.webhallen.com/hardvara/115083-asus_u31jg-rx039v-i5...

ASUS U31JG

Permalänk
Medlem

samsung 11"

Hej igen. Försöker ta reda på huruvida Samsung 9 serie kommer att släppa en 11.6" tum modell. Hittar inget mer än att vissa påstår att de kommer att släppa en, men då bara i Asien.

Jag har ett tag varit sugen på att köpa apples macbook air 11" men pga gammal processor samt inget back-lit keyboard så skulle jag mycket hellre införskaffa mig en samsung som verkar komma med bra mycket bättre spec. Om någon hör något eller får nys på mer fakta om detta så skulle jag bli väldigt glad om han/hon skulle vilja dela med sig av det.

Permalänk
Medlem

GT2

Hur står sig Samsungens integrerade GT2-grafik mot sämre diskreta grafikkort som tex Geforce 310:an i Asusen?
Finns det några vettiga jämförelser ute på nätet ännu om GT2:an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tinwe:

Hur står sig Samsungens integrerade GT2-grafik mot sämre diskreta grafikkort som tex Geforce 310:an i Asusen?
Finns det några vettiga jämförelser ute på nätet ännu om GT2:an?

GT3000 skall klara starcraft 2 om jag förstår deras grafer korrekt. G2 vet jag inte, D e la bara o vänta på lite tester änna.

-In the off chance that AnandTech tested a version with only a single-core GPU, AMD and Intel frenemy Nvidia should be truly concerned. That’s because the graphics benchmarks not only showed that Sandy Bridge’s integrated graphics are far superior to previous integrated graphics solutions, but were also on par with a budget discrete card like the Radeon HD 5450. In other words, it can offer playable frame rates at low settings (and low resolutions) for games like Batman: Arkham Asylum, Call of Duty Modern Warfare 2, and Dawn of War II. It won’t satisfy most gamers, but it means you can smoothly play World of Warcraft on a mainstream laptop without a lot of hiccups (though not with many graphical flourishes).

Visa signatur

"We all make choices, but in the end our choices make us."

Permalänk

Jag är väldigt sugen på Samsungen. Hoppas på mer info inom kort. Någon som hittat någon mer info? Om då är fallet, posta gärna lagerföring, tester och så vidare med länkar. Uppskattas.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING, AMD 5600X, Corsair Vengeance DDR4 3600MHz 32GB, MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8GB, Cooler Master MasterLiquid Lite 240 AIO, MASTERBOX NR200, WD Blue SN550 1TB, 2x 250 GB SSD, Xiaomi Mi Curved 3440 x 1440.

Permalänk
Medlem

Gah, shit vad sugen jag blev på den samsung datorn nu.
Den enda info om release som jag funnit är i februari någon gång... men det är ju februari om 5 dagar >_<

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk

expansys

verkar som expansys har lagerfört den med förhandsbokning.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING, AMD 5600X, Corsair Vengeance DDR4 3600MHz 32GB, MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8GB, Cooler Master MasterLiquid Lite 240 AIO, MASTERBOX NR200, WD Blue SN550 1TB, 2x 250 GB SSD, Xiaomi Mi Curved 3440 x 1440.

Permalänk
Medlem

Åhhh.. när kommer le samsung, väntar med spänning!

Permalänk
Medlem

Har hört lite rykten om att skärmen inte kommer vara "glossy", är så trött på min spegeldator här hemma...
Priset e det enda negativa på denna burk verkar det som, men det e förståeligt...