Antec lanserar Sonata IV

Permalänk
Melding Plague

Antec lanserar Sonata IV

Långköraren Antec Sonata lever vidare i en ny revision som släpps redan om ett par veckor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

usch den där luckan som täcker 5,25"-enheter har alltid varit en dålig idé tycker jag.. den går lätt sönder och gör ingen nytta. När den väl gått sönder ser det ju bedrövligt ut.

Permalänk

Var ju inte direkt det snyggaste chassiet som Antec släppt

Och den lilla fläktkontrollen i bak såg ju inte ut att vara direkt kvalitet på, prova att pausa och ta en ordentlig titt på den.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av djchester:

usch den där luckan som täcker 5,25"-enheter har alltid varit en dålig idé tycker jag.. den går lätt sönder och gör ingen nytta. När den väl gått sönder ser det ju bedrövligt ut.

En vän sa att man kan hänga av luckan men då hade jag redan slitit av den med våld på mitt Sonata II men jag tycker inte det ser bedrövligt ut (se mitt galleri)? Problemet var att det fortplantade sig vibrationer i luckan.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Vad skiljer denna mot Sonata Elite? Inget, förutom att denna kommer med ett nätagg verkar det som?

Känns som Sonata-serien behöver förnyas ordentligt... Bara de inte förvandlar den till nått som ser ut som Darkfleet-lådorna så!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vad skiljer denna mot Sonata Elite? Inget, förutom att denna kommer med ett nätagg verkar det som?

Känns som Sonata-serien behöver förnyas ordentligt... Bara de inte förvandlar den till nått som ser ut som Darkfleet-lådorna så!

USB 3.0 i fronten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flammie:

USB 3.0 i fronten?

Fattigt med endast en USB 3.0 väntar på att USB 3.0 blir standard på både moderkort (i sydbryggan) och chassin (alla portar) precis som USB 2.0 är nu.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Har aldrig riktigt gillat sonata lådorna, ser så tråkiga ut.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Antec = stagnation. De verkar ha satt sig på latsoffan och har därmed blivit omsprungna av konkurrenterna...

Synd, för Antec var bra när de kunde komma med något nytt.

Kanske har deras bästa designers slutat, och därför måste de hanka sig fram med små förändringar av redan existerande chassin för att försöka hålla sig vid liv?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Vad förväntar ni er av en budgetlåda..
Ingen big deal, det är ingen "entusiast" som kommer köpa lådan ändå, förstår inte ens varför sweclockers rapporterar om denna nyhet.

Permalänk
Avstängd

inte svart färgad inutti, inga cut out hål, inte bättre ventilation, kan det bli värre?

Permalänk
Skrivet av Alle22:

inte svart färgad inutti, inga cut out hål, inte bättre ventilation, kan det bli värre?

Suck, förväntade du dig det av ett budgetchassi eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Suck, förväntade du dig det av ett budgetchassi eller?

det är knappast ett budget chassi, när man kan få ett fd3 och ett cougar 400w för det priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Suck, förväntade du dig det av ett budgetchassi eller?

Sonata har aldrig varit ett budget-chassi. Vart fick du det ifrån?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Sonata har aldrig varit ett budget-chassi. Vart fick du det ifrån?

Kanske inte prismässigt med funktions- och kvalitétsmässigt ÄR det ett budgetchassi.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

Det är allafall en bra bit billigare än 902, bara 300 och 200 eller vad de nu heter är billigare.

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som reagerade på "maximum airflow with minimal fans"? Maximal luftflöde med minsta möjliga fläktar brukar inte bli bra ljudmässigt

Och ja, jag vet vad de menar, men det är inte det de säger.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Antec har haft en del trevliga lösningar på vissa lådor, men de har behov av att förnya sig på den del saker. Samt ta till vara på de saker som du har som utmärker lådorna. Fast kvalitetsmässigt tycker jag lådorna har bra kvalitet, är iaf inte papperstunn plåt som i vissa.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Länge leve mångfalden av antec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Kanske inte prismässigt med funktions- och kvalitétsmässigt ÄR det ett budgetchassi.

Eftersom ordet "budget" syftar just på priset och inget annat så NEJ, det är inte ett budgetchassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Kanske inte prismässigt med funktions- och kvalitétsmässigt ÄR det ett budgetchassi.

Knappast kvalitetsmässigt. Sonatan är gjord i 0.8 mm stålplåt och det är mer än vad övriga som FD, Coolermaster, m.fl. lägger på konstruktion. Sen är kanske en del funktioner out-of-date, det kan jag hålla med om.

Har inte sett någon review på nätagget än men de nätagg Antec skickar med brukar vara bra nog för 99%, dock inte i klass med Seasonics X-serie såklart.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Eftersom ordet "budget" syftar just på priset och inget annat så NEJ, det är inte ett budgetchassi.

Budget syftar till utgifters och inkomsters totala värde om vi ska leka ordpoliser.

Men "budget" i modernt språk kan ha betydelsen att något är undermåligt eller inte riktigt håller måttet. Eller i detta fallet att det snålats med något. I detta fallet har det snålats med funktioner och egenskaper.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)