Permalänk
Medlem

Shadowgate - NES

Tjenare igen kära Sweclockers medlemmar!

Häromdagen utökade jag min samling av NES spel med 2 fina spel, Super Mario 3 och Shadowgate. Spelat dessa tidigare så jag tänkte, varför inte köpa dom själv?

Nu har jag råkat ut för ett problem däremot... Jag misstänker att min NES inte är kompatibel med versionen på Shadowgate när det står: "NES-3S-UKV" längst upp i höger och sedan en liten text som säger: "The Game Pak may only be used with Mattel or NES versions of the Nintendo Entertainment System".

Mitt egna NES är en NESE-001 och är ursprungligen från Tyskland men har kunnat spela upp alla europeiska spel och har aldrig haft problem med den. Stämmer mina misstankar om att spelet är avsedd för den amerikanska versionen av NES?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Hittade detta i en annan tråd här på Sweclockers. Skrivet av Skogga:

"Det du ska passa dig för är UKV-spel då de har en annan region vilket kräver antingen en UKV-NES eller en regmoddad NES."

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Lite mer info:

Regioner, marknader och NES

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Tack, glömde faktiskt söka forumet innan.. lite klantigt ^^

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40