Liten bärbar, funderar på Acer Aspire TimelineX 11.6"

Permalänk
Medlem

Liten bärbar, funderar på Acer Aspire TimelineX 11.6"

Funderar på vilken liten bärbar dator jag ska köpa, har inte så mycket erfarenhet i saken.
Har kollat lite på http://www.inet.se/artikel/1969616/acer-aspire-timelinex-1830... 5000 kr, tycker den verkar bra, eller finns det något annat som rekommenderas?

Permalänk
Medlem

skall du spela upp film? om du skall det så tänk på att ha tillräckligt med prestanda, det har inte den. Timline med bättre hårdvara är helt ok. Snart kommer en drös datorer med AMD nya fusionprocessorer, de skall dyka upp i dagarna. den klarar film då processorn på den har inbyggt grafikkort

Permalänk
Medlem

ok, fusion kanske kan vara något då, länka gärna om jag skulle missa själv, fast jag vill ha lång batteritid. Dock ska jag bara titta på videos med mindre upplösning än HD, så det är inga jätte krävande saker. Och som sagt liten skärm, 11-12" kändes bra, men inget som är spikat, HDMI-utgång skulle vara skönt med.

edit: hittade att "Sony Vaio 11.6 Inch YB" skulle komma i mitten av februari, modellen med extra bra batteri kanske kunde vara något då

Permalänk

Jag har en Acer 1810 och den lirar 720p och har hdmi.
Funkar till det mesta.

Permalänk

Acer 1830TZ borde absolut duga till film, 320 Gb hårddisk är heller inte dumt. Tror dessutom att den integrerade grafikprocessorn är bättre på 1830 än 1810 vad gäller delat minne. Men om du skall spela spel...?? Så duger denna till mindre grafik krävande, eller gamla spel. Det beror på vad du skall ha den till. 1366*768 är inte dumt på 11.6" skärm. Den är bättre än netbooks, precis som Inet beskriver och kostar 4790.
Men det beror på vad du skall ha den till? Men för film/office och portabilitet, ja. Spel, nej.