Permalänk
Medlem

Ostabil core voltage D:

Hej!

När jag kollar i CPU Z på core voltage så vandrar den rätt ordentligt, i bios har jag ställt den på 1.45 och den vandrar ner på 1.38 !? D: Har nt på Cool n Quiet, och det är på full load (prime 95). Finns det något som kan stabilisera voltage eller är det vanligt att det är så ?

Permalänk
Hedersmedlem

Vandrar den lika mycket i bios? Ditt AXP är väl inget höjdaragg så det kan mycket väl bero på det, men det kan också vara en biosinställning som typ C1E, om du har den enabled vill säga?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

vad är C1E ? i bios vandrar den inte alls.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Men C1E borde väll inte göra någon skillnad om det är i full load ? D:

Permalänk
Hedersmedlem

Har du valt fullt ös i energialternativ i windows? Om du har detta så är det säkert ditt nätagg som är instabilt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vcoren droppar när du belastar processorn, så enkelt är det bara Vet inte hur det är för AMD, men det finns ju Load Line calibration för mig som stabiliserar volten

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

jo jag har också Load line calibration, den är på auto ska jag ändra den ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rydisen:

Vcoren droppar när du belastar processorn, så enkelt är det bara Vet inte hur det är för AMD, men det finns ju Load Line calibration för mig som stabiliserar volten

Fluktuerar din corevolt då om du inte har denna igång?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Fluktuerar din corevolt då om du inte har denna igång?

aafan inställt på 1.2875 i BIOS, droppar ner till mellan 1.2 och 1.21 i prime

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H