Permalänk
Hedersmedlem

Archos 101 eller vad..?

Lite sugen på en surfplatta för att komplettera min stationära spelburk och min Galaxy S telefon med något som funkar till vardagssurf, chatt och lite filmtittande.

Har fastnat för Archos 101 som en kandidat då jag vill ha högre upplösning än telefonen, blir en del modeller som försvinner med det kravet.

Någon som har den som kan berätta lite eller kanske kan komma med lite annan input?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Toshiba Folio 100 kanske men archos 101 är det bästa alternativet på marknaden för android om man räknad under 4000kr

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha väntat på tablets med tegra 2 chip. tror inte Toshiba Folio 100 eller Archos 101 har det?

Edit: eller kanske vänta på en sån här http://www.engadget.com/2011/01/18/acer-building-sandy-bridge...

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske är läge att vänta tills de finslipat Android lite så att det blir mer anpassat till plattor? Iofs ändrar ju det inte att appsen görs till telefoners upplösning...?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Vänta på Tegra 2 och Honeycomb.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem

Med dagens hårdvara i plattorna, hur hanterar de sufrning på flashtunga sidor som tex aftonbladet och liknande?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Med dagens hårdvara i plattorna, hur hanterar de sufrning på flashtunga sidor som tex aftonbladet och liknande?

Flash laddas inte automatiskt utan man klickar på den flash man vill ska laddas. (kanske går sätta på automatisk laddning, inte vet jag, iaf så det är på min Archos 101 med Froyo)