Permalänk

Sälja Acer 3820TG - Pris?

Hejsan

Hoppas det är ok att göra en "Säljråds tråd" i Köpråds forumet

Hade tänkt att sälja min Acer 3820TG-5454G32n (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=616754).

Jag har använt den väldigt varsamt, finns inga repor på skärmen eller chassit. Den funkar perfekt.

Jag köpte den i augusti den här sommaren.

Vad skulle jag kunna få för den på blocket eller här i marknaden på Swec?

SSD disken som sitter i har jag tänkt att plocka ut, så originaldisken är det som följer med.

Tacksam för svar.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av A Sandberg:

Hejsan

Hoppas det är ok att göra en "Säljråds tråd" i Köpråds forumet

Hade tänkt att sälja min Acer 3820TG-5454G32n (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=616754).

Jag har använt den väldigt varsamt, finns inga repor på skärmen eller chassit. Den funkar perfekt.

Jag köpte den i augusti den här sommaren.

Vad skulle jag kunna få för den på blocket eller här i marknaden på Swec?

SSD disken som sitter i har jag tänkt att plocka ut, så originaldisken är det som följer med.

Tacksam för svar.

Kan ju nog få 5000kr för den....

Permalänk
Medlem

6500 på blocket utan några som helst problem.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Kan ju nog få 5000kr för den....

Jag har blivit erbjuden 5000kr redan av en kompis.

Skrivet av ziim0n:

6500 på blocket utan några som helst problem.

Säkert? Låter trevligt. Ska nog lägga upp en annons där. Såg någon som hade lagt ut en för 7000kr för någon dag sen, men kan inte hitta annonsen nu, så jag gissar att någon köpte den.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Jag har blivit erbjuden 5000kr redan av en kompis.

Säkert? låter trevligt. ska nog lägga upp en annons där. Såg någon som hade lagt ut en för 7000kr för någon dag sen, men kan inte hitta annonsen nu, så jag gissar att någon köpte den.

sälj den till din polare, han är ju endå din polare... iaf så är ju 5000kr ett bra pris för den och du får ett gott samvete

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av of-doom:

sälj den till din polare, han är ju endå din polare... iaf så är ju 5000kr ett bra pris för den och du får ett gott samvete

Jo, det är ju sant, men jag behöver verkligen alla pengar jag kan få tag på, ska köpa en MacBook Pro när 2011 modellen kommer ut (MacEnkronan kommer bli glad om han läser det här ), och det är ju inte direkt billigt tyvärr :/

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Jo, det är ju sant, men jag behöver verkligen alla pengar jag kan få tag på, ska köpa en MacBook Pro när 2011 modellen kommer ut (MacEnkronan kommer bli glad om han läser det här ), och det är ju inte direkt billigt tyvärr :/

Sälj till polaren

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Säg att polarn får den för 6000! Eller?

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Säg att polarn får den för 6000! Eller?

Kanske, men vill ändå se vad jag får på blocket.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Säkrare att sälja till polaren, speciellt om hann är villig att betala 6000. Finns alltför många skojare på Blocket, så om du hittar en köpare som du ska skicka till så är risken stor att du blir blåst. Bärbara hör till en av de mest stöldbegärliga sakerna idag tillsammans med mobiltelefoner. Har hört talas om och läst om många stackare som blivit blåsta i diverse affärer genom Blocket. Kan du sälja till någon i närheten och få pengarna i handen, go for it. Men ska du skicka den så råder jag dig att låta bli.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Säkrare att sälja till polaren, speciellt om hann är villig att betala 6000. Finns alltför många skojare på Blocket, så om du hittar en köpare som du ska skicka till så är risken stor att du blir blåst. Bärbara hör till en av de mest stöldbegärliga sakerna idag tillsammans med mobiltelefoner. Har hört talas om och läst om många stackare som blivit blåsta i diverse affärer genom Blocket. Kan du sälja till någon i närheten och få pengarna i handen, go for it. Men ska du skicka den så råder jag dig att låta bli.

Har köpt och sålt många saker över internet, och vid mina affärer är det alltid köparen som betalar pengarna till mitt konto först, och sedan skickas varan. Det har aldrig varit några problem. Men självklart så är det ju bättre med pengar i handen. Tack för att du tog upp det iallafall.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av A Sandberg:

Har köpt och sålt många saker över internet, och vid mina affärer är det alltid köparen som betalar pengarna till mitt konto först, och sedan skickas varan.

Du kan ju bli lurad även om du har fått pengarna i förskott.....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Du kan ju bli lurad även om du har fått pengarna i förskott.....

Hur tänker du då? Att dom säger att ingen vara har kommit fram eller att den är trasig och kräver pengarna tillbaks? Kan såklart hända, men när jag har skickat varan så är det posten som har ansvar att den kommer fram oskadad. Jag skickar också så att man kan spåra den, och då kan jag ju se om den har kommit fram.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd

finns vissa som avbryter tansaktionen och då drar banken tillbaka pengarna! Är du smart så för du över de pengarna som köparen betalat in på ett annat konto i samma bank eller annan bank!

Tar man förskottsbetalt eller skickar mot postförskott med bussgods så blir man sällan blåst!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Skrivet av Pissespann:

finns vissa som avbryter tansaktionen och då drar banken tillbaka pengarna! Är du smart så för du över de pengarna som köparen betalat in på ett annat konto i samma bank eller annan bank!

Tar man förskottsbetalt eller skickar mot postförskott med bussgods så blir man sällan blåst!

Men de kan väl inte ta tillbaks pengarna om jag har fått in dom på mitt konto, alltså att jag ser dom där och jag kan använda dom?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A Sandberg:

Men de kan väl inte ta tillbaks pengarna om jag har fått in dom på mitt konto, alltså att jag ser dom där och jag kan använda dom?

Går hur bra som helst! Traska in på banken å säga att man gjorde fel med överföringen! Finns flera fall där detta har inträffat!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Skrivet av Pissespann:

Går hur bra som helst! Traska in på banken å säga att man gjorde fel med överföringen! Finns flera fall där detta har inträffat!

Det låter inte så värst trevligt. Då kan man ju blåsa vem som helst på pengar. Får väl följa ditt tips då och flytta pengarna nån annanstans

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A Sandberg:

Jo, det är ju sant, men jag behöver verkligen alla pengar jag kan få tag på, ska köpa en MacBook Pro när 2011 modellen kommer ut (MacEnkronan kommer bli glad om han läser det här ), och det är ju inte direkt billigt tyvärr :/

Jag tycker du ska köra en vända på Blocket (ta i lite men frisera inte sanningen för mycket:)) och om du inte får [mer än] 5000 kr för den så ta det budet, men sälj inte under 5K iaf.:)

Att du köper en MBP gör mig lycklig och jag vet att du kan känna dig trygg och säker med en MBP i många år framföver!:) Jag behöver te.x. bara starta om datorn en gång i månaden, annars har jag den i viloläge/arbetsläge beroende på om jag jobbar med den eller inte!:)

Välkommen till MacFamiljen: här är du bland vänner!:)<3(F)

edit: jag har ett "Blocket-konto" som jag för över/får in pengar på beroende på om jag säljer eller köper. Om jag säljer så för jag över pengarna till lönekonto/sparkonto etc. så kan inte avsändaren som satte in pengarna dra tillbaka sin insättning genom att hävda "felinsättning".
(ÄR det tal om en uppenbar felinsättning betalar jag givetvis tillbaka pengarna dock:)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Prova blocket och sätt då på att bara träffas och pengar i hand. Säkraste sättet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av A Sandberg:

Hur tänker du då? Att dom säger att ingen vara har kommit fram eller att den är trasig och kräver pengarna tillbaks? Kan såklart hända, men när jag har skickat varan så är det posten som har ansvar att den kommer fram oskadad. Jag skickar också så att man kan spåra den, och då kan jag ju se om den har kommit fram.

Det här händer oftare än man tror:

Säljaren = S

Köparen = K

Calle elak = C

S vill sälja en vara på blocket som kostar 5000:- C ser denna och vill gärna ha den, men givetvis vill han inte betala. C annonserar ut en lättsåld vara för 5000:- K ser denna och vill gärna köpa den. C uppger då S konto nr och kontaktar sedan S och säger att pengarna är på väg. K betalar in pengarna till S. S ser pengarna och skickar varan till C och efter ett tag då K inte har fått sin vara polisanmäler han S. S får betala pengarna tillbaka och Calle elak går fri.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Prova blocket och sätt då på att bara träffas och pengar i hand. Säkraste sättet.

Har gjort en annons nu på blocket. Jag körde med att jag kunde skicka varan, men jag ska vara väldigt noga med köparen och se så det inte är nå troll som lurar. Kommer även flytta över pengarna till ett annat konto för att vara säker.

Skrivet av Kent:

Det här händer oftare än man tror:

Säljaren = S

Köparen = K

Calle elak = C

S vill sälja en vara på blocket som kostar 5000:- C ser denna och vill gärna ha den, men givetvis vill han inte betala. C annonserar ut en lättsåld vara för 5000:- K ser denna och vill gärna köpa den. C uppger då S konto nr och kontaktar sedan S och säger att pengarna är på väg. K betalar in pengarna till S. S ser pengarna och skickar varan till C och efter ett tag då K inte har fått sin vara polisanmäler han S. S får betala pengarna tillbaka och Calle elak går fri.

Tråkigt att sånt händer. Men som jag skrev ovan ska jag vara på min vakt.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra.. bara du inte lägger ut annonser över nypriset.. Var en mobil som jag var intresserad av.. priset var 200kr över nypriset på en seriös internetsida (100 positiva omdömen på prisjakt)

Frågade om priset var prutbart eftersom jag var intresserad, då blev han sur o sa att jag skulle köpa den på nätet istället

Vad tänker folk som annonserar prylar för över nypriset?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Det blir nog bra.. bara du inte lägger ut annonser över nypriset.. Var en mobil som jag var intresserad av.. priset var 200kr över nypriset på en seriös internetsida (100 positiva omdömen på prisjakt)

Frågade om priset var prutbart eftersom jag var intresserad, då blev han sur o sa att jag skulle köpa den på nätet istället

Vad tänker folk som annonserar prylar för över nypriset?

Haha, nädå, det ska jag inte göra

Jag lyckades sälja ett Nintendo DS Lite på tradera för 1450kr (köpte det nytt för 1400kr 1år tidigare), så har man tur kan man sälja sina begagnade prylar samtidigt som man tjänar på det ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES