Permalänk

Stealth 02

Tja
Hade ett tidigare galleri på ungefär samma setup.
Men i och med kylarbyte, hade en h50 tidigare, och lite bättre kabeldragning så passade jag på att ta nya bilder.

!Kommentera och betyg sätt gärna!

Datorn:
CPU: Intel i5 750 @ 3.6ghz
Kylare: Corsair H50
Grafikkort: PowerColor HD5870 PCS+ @ 900/1300
Mamma: Gigabyte P55A-UD4
Minnen: 2x2Gb Corsair Dominator DHX 1600mhz CL8 @ 1800mhz
HDD: Western Digital Black 640GB sata3 + Samsung Spinpoint F1 1TB
Chassi: Silverstone Raven 2
Nätdel: Corsair HX850
TV-kort: HP-nånting (fick av en polare som inte hade nytta utav det)

Kringutrustning:
Skärm: BenQ G2420HD
Högtalare: Logitech Z-4 2.1
Tangentbord: Saitek Eclipse 2
Mus: Razer Copperhead

För övrigt så har jag och 2 kompisar i skolan startat ett projekt där vi ska bygga ett plexiglaschassi och förhoppningsvis fylla det med transformator olja. Det lär inte bli klart förens nästa år, men alla tips på angående projektet uppskattas!

Stealth 02

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk

Väldigt fin kabeldragning

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Väldigt fin kabeldragning

Tack tack, men den går nog att göra ännu bättre

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Den där kylaren känner jag igen (^^,)
Monterade i din gamla H50 i min burk idag

Permalänk
Skrivet av Infinity_90:

Den där kylaren känner jag igen (^^,)
Monterade i din gamla H50 i min burk idag
http://i163.photobucket.com/albums/t309/Zmile4ever/IMG_0262.j...

Haha tja!

den ser ut att sitta bra där
vi har ganska lik setup!

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Haha tja!

den ser ut att sitta bra där
vi har ganska lik setup!

hehe yeap
Great minds think alike, eller hur det nu är

Permalänk
Medlem

mycket snyggt! mycket bra kabeldragning! de chassit är riktigt snyggt och bra att arbeta med!

Permalänk
Skrivet av KweeTso:

mycket snyggt! mycket bra kabeldragning! de chassit är riktigt snyggt och bra att arbeta med!

Jo det är det.. de ända negativa är att det bara finns ett utblås. Kommer kanske inte bli optimalt med ett H70 där. Har precis beställt och ska se hur de funkar Men funderar på om man kanske kan modda till ett extra utblås.. =/

Visa signatur

NZXT H2, MSI P67A-GD65 REV B3, Intel i5-2500k, Corsair Vengeance 16gb, Corsair force GT ssd 90gb, HIS 7950

Permalänk
Entusiast

Tänk så vackert det skulle bli med ett till 5870?

Permalänk
Skrivet av KweeTso:

mycket snyggt! mycket bra kabeldragning! de chassit är riktigt snyggt och bra att arbeta med!

Tack!
Ja, underbart, enda nackdelen är hårddiskburen

Skrivet av psychoorocker:

Jo det är det.. de ända negativa är att det bara finns ett utblås. Kommer kanske inte bli optimalt med ett H70 där. Har precis beställt och ska se hur de funkar Men funderar på om man kanske kan modda till ett extra utblås.. =/

Alltså, eftersom det konstant tas in luft från botten så tvingas den ut ur ovansidan av chassit.
Men det är som sagt inte optimalt med en radiator i toppen, då den kommer att suga in varmluft från andra komponenter i chassit. Därför bytte jag ut min h50 mot Thermalright. Men , det går att montera radiatorn i botten av chassi, då får den luft som inte är uppvärmd

Skrivet av Zpnk:

Tänk så vackert det skulle bli med ett till 5870?

Ja det kan hända att de blir så efter att 69xx serien släpps (prisfall), helst skulle jag vilja ha två GTX470 eller GTX480 däremot, och smälla på backplates. Skulle nog va skitsnyggt

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

chassit var nice!! länk till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozoh:

chassit var nice!! länk till det?

Chassit hittar du här! -> http://www.inet.se/artikel/6900429/silverstone-raven-rv02b-w-...