Nvidia rullar ut Geforce 266.58 WHQL

Permalänk
Medlem

Jag kör en del BC2, så man får väll ladda ner denna när man startar datorn.

Permalänk
Medlem

3DMark 11 i SLI funkar klockrent! P6141 3DMarks , rätt nöjd har dock inte provat att spela ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molor:

nvidia funkar inte med ViewSonic bildskärmar snälla lös problemet nvidia!!!

Jag har två skärmar från Viewsonic, och båda funkar med Nvidia. Måste vara din skärm de är fel på.

Är 260-drivrutinerna fortfarande ostabila? Har inte kunnat köra med en enda drivrutin sen 260 utan att drivrutinen slutar svara.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Installerade de nya drivrutinerna och 2 skärmar inkopplade resulterade i en temperaturökning på ca 12 grader, när jag kopplade ur ena skärmen sjönk temperaturen tillbaks till det normala

Permalänk
Medlem

funkar inte

Nvidia GeForce GTX 580 ViewSonic 24 bilden blir större än skärmen kan inte ställa in bilden efter skärmen när den är kopplad med HDMI kabel fick ta fram mina riktigt gamla kablar å skarva i hop något så inte Nvidia fattar vad jag har för skärm ..ingen bra lösning alls

Permalänk
Medlem

inge white screens eller liknande när man spelat BFBC2 ett tag?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Meh, det är ju sant ju.. varenda word av de jag sa. Sluta trolla mig ffs...

Kan AMD inte ge bra drivrutiner så borde de inte hålla på med det som de gör heller. Tacka gud för att Nvidia finns!

Installerat senaste, ser ut att fungera bra för mig.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Funkar fint fint för mig.

Visa signatur

- i7 5820k @ 4.3 Ghz - MSI Gaming 7 - GTX 980 @ 1433 Mhz - 16 GB DDR4 @ 2800 Mhz - Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 850 EVO 1TB - Corsair 700D - Corsair HX750 - XB270HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Har du en eller två skärmar kopplade till kortet?

En skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Tråkigt att se så många köra GTX 460 både single och SLI när 6850's både ger bättre prestanda men kostar ungefär samma. Sedan behöver AMD stöd från oss sweclockare, därför tycker jag att ni skulle skämmas! Om AMD konkar ligger skulden på er! Det kan ingen ny VD i världen ändra på så det så. Då kommer ni få stå inför svars inför mig!

förs och främst kom GTX 460 innan 6850. Jag tror inte heller att folk som köpt 2 st 460 går och slänger iväg en 3200 kr på 2 st 6850 som prestera ganska likvärt mot 2 st 460.

Om du läser om Nvidia relaterade nyheter så är det väl ganska solklart att tråden kommer domineras av dom som äger Nvidia? Testa läs en amd/ati relaterad tråd så får du se samma sak bara att amd/ati fansen har dominansen där.

Jag skiter i AMD, och om det går dåligt för dom så är det inte vårat problem. Jag har inte haft några bra direkta relationer med dom. och för att inte prata om drivarna som spökade. Kort sakt, AMD nej tack!

Hur kan du lägga skulden på sweclockers användare? tror inte direkt dom gör så stor skillnad på Amds marknad.

Men snälla. ska vi så in för svars för dig? varför? vi bryr oss inte direkt.

Permalänk
Medlem

Denna funkar väldigt bra i BC2! GPU användningen är upp runt 80-99% nu med mitt gts450, vilket är skillnad från 266.35 då den låg på 40-70%.

Permalänk

är det bara att installera denna över denna gamla drivrutinen?
eller avinstallerar jag gamla drivrutiner först? innan jag installerar den nya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

är det bara att installera denna över denna gamla drivrutinen?
eller avinstallerar jag gamla drivrutiner först? innan jag installerar den nya?

Båda alternativen funkar, men det är rekommenderat att du avinstallerar drivrutinerna från kontrollpanelen först.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Båda alternativen funkar, men det är rekommenderat att du avinstallerar drivrutinerna från kontrollpanelen först.

Finns det inte med ett altenativ "Clean Install" i denna version?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Finns det inte med ett altenativ "Clean Install" i denna version?

Finns "Utför en ren installation" fast det återställer ju bara inställningarna i NVIDIA-kontrollpanelen och tar bort profilerna enligt texten nedanför.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Kan AMD inte ge bra drivrutiner så borde de inte hålla på med det som de gör heller. Tacka gud för att Nvidia finns!

AMD har levererat bra drivrutiner i flera år. De som påstår annat är uppenbarligenendast Nvidia-fanboys som för någon konstig anledning gillar att sprida propaganda.

För övrigt, någon som vet om dessa nya drivare för en gångs skull fungerar (BRA) på laptops med ett Nvidia kort? Sitter fortfarande på typ 185.66 (tror det var dom) på min laptop. Uppdaterar (eller nergraderar) jag så går det inte höja/sänka ljusstyrkan på skärmen, och det är inte så kul att sitta med lägsta ljusstyrka på en skärm.
Jag är inte heller den enda med det här problemet, och de flesta ful-lösningar som en del kommit på fungerar bara för ett fåtal...

Permalänk

266.35 Betan dödade signalen till skärmen då och då (var tvungen att dra omstart för att få tillbaka signalen), hoppas att det inte kommer ske med den här

EDIT: Nehep, fick hoppa tillbaka till 260...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Finns "Utför en ren installation" fast det återställer ju bara inställningarna i NVIDIA-kontrollpanelen och tar bort profilerna enligt texten nedanför.

http://img11.imageshack.us/img11/5343/screenshot001kft.jpg

Okej.

Skrivet av Majora:

För övrigt, någon som vet om dessa nya drivare för en gångs skull fungerar (BRA) på laptops med ett Nvidia kort? Sitter fortfarande på typ 185.66 (tror det var dom) på min laptop. Uppdaterar (eller nergraderar) jag så går det inte höja/sänka ljusstyrkan på skärmen, och det är inte så kul att sitta med lägsta ljusstyrka på en skärm.
Jag är inte heller den enda med det här problemet, och de flesta ful-lösningar som en del kommit på fungerar bara för ett fåtal...

Jag har testat denna version men 260.99 funkar bra för mej.

Kom ihåg att det är speciella drivrutiner för bärbara, -> http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win7-winvista-64bit-2...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Vad har detta med nvidias nya drivrutin att göra???

Typiskt AMD fanboys komma in och skriva sånt i en diskusion om nvidias nya drivrutin *suck*

Är även typiskt nvidia fanboy att komma med din kommentar Finns både nvidia och amd fanboys som är precis lika tröga, bara att acceptera.

Jag hävdar att den som inte köper det som ger mest prestanda för pengen, utan väljer det dyrare alternativet, är fanboy. De som köpte amd istället för gtx460 när det kom var alltså fanboys. Enligt min åsikt finns det mer nvidia fanboys, eftersom nvidia genom tiderna alltid haft högre priser, och trotts det fått mer sålt.

Permalänk
Skrivet av Majora:

AMD har levererat bra drivrutiner i flera år. De som påstår annat är uppenbarligenendast Nvidia-fanboys som för någon konstig anledning gillar att sprida propaganda.

För övrigt, någon som vet om dessa nya drivare för en gångs skull fungerar (BRA) på laptops med ett Nvidia kort? Sitter fortfarande på typ 185.66 (tror det var dom) på min laptop. Uppdaterar (eller nergraderar) jag så går det inte höja/sänka ljusstyrkan på skärmen, och det är inte så kul att sitta med lägsta ljusstyrka på en skärm.
Jag är inte heller den enda med det här problemet, och de flesta ful-lösningar som en del kommit på fungerar bara för ett fåtal...

Knappast. Sitter själv på 2st 5770 i crossfire och det fungerar inte för fem spänn med 10.11 eller 10.12. Får blå skärm (ingen windows blue screen) direkt när datorn har laddat färdigt windows när man rör musen. Sker för väldigt många och bör fixas omgående. Senaste drivrutinen som fungerar är 10.10. Så jävla dåligt av ATI's sida så det liknar ingenting. Förstå att Volvo som skryter om sina uppdateringar som sker i bilarna att dem blir mer miljövänliga, släpper ut mindre bränsle. Ops, råkade bli fel av en av ca 50 olika system och bromsarna inte fungerar som dem skall. Extremt allvarligt, samt att allt är relativt. Det ska fungera punkt slut. Annars kan det lika bra skita i att släppa någonting. Varför inte släppa varannan månad med mer kvalitets kontroll ect?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Några inlägg som inte förde diskussionen framåt har tagits bort. En användare har stängts av. Håll diskussionen relevant och på en vettig nivå.

Permalänk
Medlem

Fan funkar kasst med mitt gf 580 och 3dvision. Sändarn lägger av och slutar att fungera. Skit grejoor !

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne100:

Fan funkar kasst med mitt gf 580 och 3dvision. Sändarn lägger av och slutar att fungera. Skit grejoor !

Slutade funka för mig också.
Sändarn lyser ett tag, sen slocknar den.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Skrivet av Forkboys:

Tempen på mitt Gigabyte GeForce GTX 460 1GB (GV-N460OC-1GI) steg med 15 grader med dem nya drivrutinerna : (

Mitt GTX570 gick från 41 till 61 grader... idle

M.a.o då var det färdiga med recensionerna så nu kan de höja ström förbrukningen... wtf....

Visa signatur

Quad core @ 3,4 : Gtx-570 : Lian li PC-A05N (sämsta köp jag gjort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Slutade funka för mig också.
Sändarn lyser ett tag, sen slocknar den.

Nvidia har inte uppdaterat drivrutinerna till sändaren än, finns dock beta drivisar som fungerar med 266.58 http://www.nvidia.com/object/geforce-3d-vision-winvista-win7-...

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Citat:

Bättre prestanda i Final Fantasy XI

En jätte tråd och 9 månader senare. Better late then never Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intrepidus:

Knappast. Sitter själv på 2st 5770 i crossfire och det fungerar inte för fem spänn med 10.11 eller 10.12. Får blå skärm (ingen windows blue screen) direkt när datorn har laddat färdigt windows när man rör musen. Sker för väldigt många och bör fixas omgående. Senaste drivrutinen som fungerar är 10.10. Så jävla dåligt av ATI's sida så det liknar ingenting. Förstå att Volvo som skryter om sina uppdateringar som sker i bilarna att dem blir mer miljövänliga, släpper ut mindre bränsle. Ops, råkade bli fel av en av ca 50 olika system och bromsarna inte fungerar som dem skall. Extremt allvarligt, samt att allt är relativt. Det ska fungera punkt slut. Annars kan det lika bra skita i att släppa någonting. Varför inte släppa varannan månad med mer kvalitets kontroll ect?

Ni är så trångsynta att så fort ni har problem så är det jätte dåligt av amd, men ni ser inte alla som har problem med nvidia. Ni tar förgivet att amd krångar, därför uppmärksammar ni varje krångel som en katastrof, medans när nvidia krånglar så säger ni typ "det är en på miljonen, samma gäller för amd bara att ni uppmärksammar det med skadeglädje.

Se inläggen nedanför, två stycket med samma problem. "Fan vad dåligt av nvidia, det ska bara funka. Nvidia är skräp"

När ni pratar om amd så är det som att vartannat kort krångar, men det är snarare en på miljonen typ, bara att de som har problem hörs, medans de som det funkar perfekt för är tysta:)

Haft 5 olika amd kort, inget har krånglat. Köpte ett nvidia 9800gt på utförsäljning, drivrutinerna hänger sig i spel så man måste starta om datorn + att det inte går att köra over/underscanning i 720P upplösning. 5 amd funkar galant, ETT nvidiakort krånglar, ser dåligt ut för nvidia du! Dock har jag bara haft otur med mitt nvidia antagligen, man kan inte dra slutsattser efter nån enstaka egen erfarenhet, kolla på statistiken istället. Tror enligt statistik så har nvidia BETYDLIGT fler krånglande kort än amd faktiskt, i alla fall far det så för något år sedan

Permalänk
Skrivet av Intrepidus:

Knappast. Sitter själv på 2st 5770 i crossfire och det fungerar inte för fem spänn med 10.11 eller 10.12. Får blå skärm (ingen windows blue screen) direkt när datorn har laddat färdigt windows när man rör musen. Sker för väldigt många och bör fixas omgående. Senaste drivrutinen som fungerar är 10.10. Så jävla dåligt av ATI's sida så det liknar ingenting. Förstå att Volvo som skryter om sina uppdateringar som sker i bilarna att dem blir mer miljövänliga, släpper ut mindre bränsle. Ops, råkade bli fel av en av ca 50 olika system och bromsarna inte fungerar som dem skall. Extremt allvarligt, samt att allt är relativt. Det ska fungera punkt slut. Annars kan det lika bra skita i att släppa någonting. Varför inte släppa varannan månad med mer kvalitets kontroll ect?

Har 5770 crossfire i min andra dator och 10.12 är den enda som har funkat någorlunda bra för mig XD. Annars har det alltid varit en massa strul. Någon version fick jag svartskärm precis efter Windows hade startat höll på att bli galen fick slänga i ett gammalt 7300GT så jag kunde gå in och ta bort skiten och installera in dom föregående drivrutinerna. Visst har väl krånglat med nvidia ibland också men inte alls lika mycket.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Har inte testat temps, men mina 470 blev iaf tystare i BFBC2

Permalänk
Medlem

Mycket bra drivrtun som vanligt :).
Det var på tiden för en whql.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|