Permalänk
Avstängd

H50 vattenkylning i 90mm slot.

Hejsan , dags för att bygga dator snart med lite sandy bridge , hade tänkt mig ett Matx chassi den här gången ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=603998. Som ni ser finns det bara 140mm i top 90mm där bak & dom ända 120mm platserna finns på sido chassit där jag ej kan sätta min vattenkylning. Så nu till min fråga! Vart får jag tag i en fläkt adapter som gör så att jag kan montera min H50 120mm anordning i en 90mm slot?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk

Kan ju alltid bygga nya hål i burken

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

Då h50 är ett slutet system så tvivlar jag på att de finns en utbytbar radiatordel för 90mm. Öppnar man systemet kommer det att komma in luft och således kommer funktionen att försämras på de. Skulle alltså rekommendera dig att se dig om efter en annan kylare om du nu inte kan använda de 120mm platser som finns.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att ta bort den bakre 140mm fläkten så finns där skruvhål för 120mm.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Fram med sticksågen, eller köp en annan kylare.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Tänker inte göra något bondmeck med att såga sönder chassi =P

Det är inte 90mm radiator jag vill ha , utan jag vill ha en "Fläkt Adapter" , en adapter som har 90mm skruvhål på ena sidan & 120mm på andra sidan.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Undra egentligen vad dom tänkte med att köra 90mm fläkt hål i baksidan...
Är nog bland dom mest korkade design valen jag sett på ett chassie..

Tror inte det finns en adapter från 90mm till 120mm. I så fall får du försöka göra din egen adapter.. eller köpa ett nytt bättre chassie..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmkz:

Tänker inte göra något bondmeck med att såga sönder chassi =P

Det är inte 90mm radiator jag vill ha , utan jag vill ha en "Fläkt Adapter" , en adapter som har 90mm skruvhål på ena sidan & 120mm på andra sidan.

vadå bonmeck..har du aldrig hört talas om att modda ett chassie..gör det snyggt helt enkelt så ser ingen att du ändrat nått. men som sagt..annars så får du nog försöka bygga dig en egen adapter?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av kmkz:

Hejsan , dags för att bygga dator snart med lite sandy bridge , hade tänkt mig ett Matx chassi den här gången ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=603998. Som ni ser finns det bara 140mm i top 90mm där bak & dom ända 120mm platserna finns på sido chassit där jag ej kan sätta min vattenkylning. Så nu till min fråga! Vart får jag tag i en fläkt adapter som gör så att jag kan montera min H50 120mm anordning i en 90mm slot?

Eller varför just det mögiga chassit btw?? Det är ju helt värdelöst, Det märker du ju själv. Lägg på ett par 100-lappar och köp ett bra istället Eller hur, Så är ju probemet löst

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6900469/lian-li-pc-a04b-svart. Här är ett med lite mer smarta lösningar och nyare utförande men ett litet proböem är ju två helt olika stillar så jag vet i te vad du tycker... Sorry dåligt skrivet men sitter på mobilen

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Avstängd

det va riktigt schysst chassi det blir det nog , ang pengar gör det inte mycket sålänge det är under tusenlappen , saken med lian-li chassit är om det stödjer full size graffe kort som HD6950? Det klargjorde dom på Iwin chassit , men ser ut som man kan ta bort den delen där man kan sätta hårddiskar då det finns 2-3 slot där nere & jag kommer inte ha mer än 1x SSD disk & ev en lagrings 3.5". Tack för den , hade helt missat det chassit ^^

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||